Tuesday, January 25, 2011

Umah dah takderrrrr....huhuuuu

Semalam secara rasminyer aku homeless kat sydney nih...uhuk uhukkk....i've let go the house and transit kat mesia hall yesterday morning. Alhamdulillah setakat ni procedure sumer ok.....umah tu clear dah...ada yg jual2 barang, ada yg let go jer bagi kat juniors. Auwwww sedih laaa masa let go tu....but because i've been emotional since i got the date to go off, so yesterday wasnt as hard as i thought it would be.....I think it was last week masa dok sengsorang kat umah yg telah mulai kosong tu....i stand quietly alone in each room...and visualized where things were...like, mana tpt meja study aku dulu...mana beskal aku letak dulu...mana single bed..mana my bed and so forth hehehehe yerrr..aku mmg camtu..hehehehe  neway, all are good so far alhamdulillah..
.
Check in kat mesia hall very early yesterday sbb owner umah tu nak datang awal together with his contractor utk repair and reno sesikit kat umah tu....masuk mesia hall...dalam kol 3 baru siap depa get the room ready....anyway, lega gaks sbb kat sini ada computer room heheheh bayo 5 dollars per stay..guna la takat mana pon....haha yer lah..dah sebulan aku internet-less kat umah lama tu...sbb dah disconnected...mmg disconnect segala utilities awal2 agik senang citer...so bila nka guna tenet, gi school jer.
.
Talking about school, that would be another place that i'm emo with...hehehe biasa ler...and also cubicle aku tu dah clear dah...habih kemas dah...tinggal telekung jer sepersalinan kat situ...then i'm all good. Minggu ni mungkin pegi jugak skali skala kot.....sajer...hehehe..
.
Tu jer lah update tak seberapa aku kali ni...owhh yea...although i've made a promise to finish up citer travel NZ aku kat sini....i dont think i'll do that...soooo.....ni tgh bersedia mentally and physically utk start a new chapter pulak kat mesia....harap2 segalanya memberi sinar yg cerah pada kami.....thesis dah siap, dah bind alhamdulillah...tinggal tunggu masa nak submit jer....tunggu sv aku masuk opis from his holiday..katanya harini...if not today, maybe day after tomorrow kot...but i sure hope today....
.
So, basically sumer dah ready ...cuma aku tgh risau  banget ngan loading luggage aku ni jer..harap2 lepas laaaa aminnnnnn.....

14 comments:

Anonymous said...

assalamualaikum...

dah semakin dekat nak balik la nie....

eeemmmmmm...
bila balik???

wa nak letak carpet merah kat klia masa jet nko tu landing
huhuhuhuhuhuuu

berapa kontena nak angkut barang nko bawak balik???!!!!
jangan lupa alamatkan kontena tu ke selayang
heheheheheeeee




usah bimbang
insyallah semua berjalan lancar
dah berusaha sebaik
tawakal ajer sekarang ni


fudhla

Hazelsyd said...

w'salam fudh,

ha ah dah dekat beno ni..insyaallah sabtu ni balik...

satu tan beb aku bawak balik barang hahahahah

thank you..amin...

saya said...

tu mesti oberloading tu hahahhaha... welcome home!

Hazelsyd said...

hi saya,

hahaha itu lerrr...eeee harap2 staff ticketing tu boley pejam mata sebelah laaa nengok loading huhuuuu....thank you!

sapalah lagi said...

hehe tulah kans i wish bley tumpang ur loading segala barang tu kaedahnya..

anw selamat kembali.. dekat sangat dah ne kans.. uhuks..

entah napa terasa baru semlm jer mu gi.. uhuks "emo tetiba"..

Hazelsyd said...

nyah!!

uhukk uhukkk...thanks dear...rasa macam baru jer kan..aduhhh...mu pon emo eks? hahaha

Sofya said...

Assalamualaikum..

Slmt pulang dear...:)

jgn lupe calling2..

Hazelsyd said...

w'salam cikya..

thank you...insyaallah will do so..:))

DeLinn said...

aku masih ingat apa rasanya bila berpindah. baik berpindah dari PUJ ke Changlun, atau vice versa. dedua aku mode emo and i can understand your feelings. *sigh*

Norae said...

ija...
tempat jatuh lagi dikenang, apalagi tempat belajar yeaa...

welcome home...

Hazelsyd said...

na,

ni nak buat aku jadik lagi emo ker? hahahaha kiddinggg...tu lah dia...kalau kita dah suka satu2 tempat tu, mmg akan emo la nak pindah pulak..kalau takde perasaan emo, maknanya idak la suka tpt tu kan...
am accepting life changes and challenges...insyaallah everything will be fine...

Hazelsyd said...

norae,

exactly nora...especially tpt belajar kan..tpt susah senang gumbira dan duka..cewahhh hehee

thank you!

Anonymous said...

ko balik ipoh la kan...
nex week wa balik gopeng
boleh jumpa
nanti ko call wa taw...
no. ostolia jek ada kat wa


fudhla



opis wa tgh repair wiring
gangguan betoi
tak leh nak bertenet

Hazelsyd said...

fudh,
ha ah balik ipoh nanti...oo ko nak balik gopeng eks..okeh insyaallah aku call ko..buleyy jumpa nanti tau insyaallah..