Saturday, March 5, 2011

Bits of this and that

hehehehe....baru ada sikit kesempatan untuk hapdet....
.
Dah sebulan balik mesia.....rasa2nya dah setel down lebih2 kurang.....dah cope jugak pi balik kejer.....last week ada emergency...tengah2 mengajor dapat sms and call from adik ipar and abah kata adik laki and wife accident masa depa on the way nak ke tpt kejer. That was last Tuesday i think. So aku pon cancel lecture aku hat kol 2pm punyer..mujur morning lecture tu aku dah towards end of the class dah. Call up boss (ketua program) and inform and tanya procedure camana ni kalau nak ke KL on emergency and cannot sign out....
.
Aku pon sehelai sepinggang jer ke KL nun..pick up parents kat Ipoh dan zassss ke HKL. At this point of writing alhamdulillah both of them stable and in their recovery process. Parents aku stay kat KL, aku balik ke Ipoh malam tu gaks sbb the following day nyer kejer..siap ada lecture 8 pagi lagikkkk! Hapah tak prepare....tapi mujur la class hat tu bebudak present their work...so ok laa..
.
Apa lagi nak citer? Actually macam takdak modal nak citer apa hehehe...biasa jer pi balik kejer....probably because i havent been writing for quite a while, aku rasa macam kekok laks nak tulis2 citer2...owh i missed speaking english you know!! hahaha kerekkk seyyyy hahaha idak la...of course i teach in english...the thing i missed most is chatting in english like i used to do hehehe..yer lah malay environment....so malay language is heavily used in conversation..tp kadang2 aku blasah jer speaking-speaking sydney in the midst of malay conversation as i love doing that..hehehe tak kisah la kann...
.
Apa lagi nak citer? ahaa...agaknyer trend ker apa ker aku pon taktau..tapi bebudak students aku ni....tetiap kali lepas lecture, mai kat aku salam cium tangan tawww...huhuu yg pompuan ler of kos...amik berkat lecturer kot hehehehe dedulu mana der camni..memula aku cam kekok laks..macam ishh takyah la kan hahahah lama2 dah biasa....students ok jer..respect kat lecturer2 depa....so far comfortable being around them after a while...cuma kalau lecture pagi kol 8 jer aku berchentaaaa sket nak kuaq awai..maka merempit atas jalan raya....
.
Juga, aku dah buat one round of baju2 kurung utk kejer..baju2 lama aku hehehe either bit of outdated or (tak muat nak pakai dah hahahahah). Jenuh ler nak membayo ujung bulan ni kang..dekat 10 pasang aku anto ker tailor..pengsan weiiiii...aku nak mintak bayo dua kali laa heheheh. Actually masa baru2 nak masuk kejer tu....aku tengok2 jugak kot2 shirts and pants or long skirt boleh pakai ker kat tpt kejer tu...kalau boleh, mmg prefer la..hehehe..tapi yer lah academic environment especially in the government sector normally they have a certain standard of working attire..and tak nampak sangat la org2 berpakaian camtu..anyway, nanti aku nak blasah try lah hehehe 
.
Masa mula2 balik sini haritu, aku memang terus set up rumah aku. Bukan apa, aku pkir masa tu belum busy2 lagi....so boleh balik2 awal lagi as there's nothing much to prepare for the lecture just yet...baik aku balik awal and setel urusan2 itu ini. And at this point aku rasa betul apa aku buat tu..dgn tidak menangguh2kan apa yg perlu disetel/uruskan......re-vamp rumah, register utk phone, gi bank dan segala2 urusan yg perlukan office hours alhamdulillah quite cepat setelnyer. Tinggal lagi Astro jer aku tak dan...Astro ni nak kena ke Ipoh...so,..dah ngajor2 ni..kejer2 pon dah ada..tak dan nak balik awai...nantilah pasang. Dulu ada dah, tp nak fly hari tu potong..so taktau lah kot boleh sambung jer ker camana..maka tengok lah segala mala drama kat channel2 yg available tu hehehehehe
.
Driving to and fro office, dengo macam2 lagu2 yg best2 ngan lirik2 yg meaningful..tapi satu hapah aku tak sempat catch up apa song title dia...
.
Oklah..cukup dulu buat masa ini....

11 comments:

Mimi said...

baju kurung owh baju kurung... kena pegi Nilai cari kain, hehe...

mak hayams said...

tudiah 10 pasang tuh.. sabo jeler..

saya said...

hehhehehe... macam2 cerita dia tu ye.. apapon harap adik & his wife tu cepat sembuh ye... awatnya baju tak muat? tetttttt.....

Lady Izzy said...

hi dear...
wonder y b4 this i never read ur blog ek?! actually mmg tak pun except Tun M.
neway, pray 4 a speedy recovery for both your bro n SIL.
mana gambo umah hat cun melecun tu... upload ler sket :-)

Lady Izzy said...

oops, one more thing, dont forget to apply hand lotion byk2 nooo b4 g kelas :-)

Hazelsyd said...

Mimie,

haa tu la..kak ija tak penah sampai lagik Nilai 3 or Tangkak ker pasal kain2 ni..

Hazelsyd said...

nyah,

hahaha alaa buat skali ni pehtu dok dendiam sampai dekat2 nak raya sok hehehe

Hazelsyd said...

hi saya,

heheheh....ha thanks..semoga depa cepat recover...

baju tu?? ehh tak penah dengo ker...kan ker baju2 kita ni kalau dok lama2 dalam lemari tapi tak ber pakai, mmg depa akan mengecik tau...hahahah in denial!!

Hazelsyd said...

FIZZA!!!!!

welcome welcome dear!! thanks for dropping by..

ko bz sgt kto fizza sbb tu tak sempat nak masuk blog and baca pon....gambo umah? hehehe lintang pukang gaks lagi hehehehe...thanks for your prayer eks..semoga..

lotion tu? haa kena beli lotion byk2 la camni kan heheheh

Anonymous said...

assalamualaikum...

moga keluarga adik bertambah sihat
rajin2 makan obat dan berdoa bebanyak moga diringankan penderitaan tu

fudhla

Hazelsyd said...

w'salam fudh,

amin....thanks for your prayer yea..