Saturday, July 21, 2012

First Ramadhan with irfan sayang..

So this is our first ramadhan together......and i already almost made decision that i might need a baby monitor! heheheh..bangun sahur tadi around 4am..then turun bawah prepare2.....time nak makan tu angkat dia turun bawah. Sian dia tergannggu tido dia tp takkan nak tinggal dia sengsorang kat atas tu kan. So dia pon dah terjaga terus and mata bulat laks tu.Selama ni dia takde dah jaga sesubuh sepi or malam just ekk ekk nak susu jer. Lepas makan tadi siap main2 ngan dia lagi bukak youtube nursery rhyme favourite dia tu. Makin segor le dia. Only after subuh baru dia lena balik. Hrmm...so maybe nak kena beli baby monitor la kot yg siap ada display tu..so that boley la tinggal dia kat atas masa sahur tu...sambil monitor dia.
.
Harini insyaallah nak gi berbuka umah mak kat tmn perpaduan.,.,,oh yea..aku ada submit paper to a journal..a top ranking journal for my area...and also in the process of preparing a paper for a conference in Turkey!! Aku doa and harap sangat2 dua2 intention aku ni termakbul...amin....dah lama tak gi tour....paid tour hehehe...also kalau dapat, irfan will be setahun dah nanti.,.bestnyerrrr bawak dia jalan2 visit. Actually ada another conference in California..the same conference that I went masa tgh buat PhD dulu yg kat Portland tu. Gi US ni mmg syok la shoppinggg..sakan laa..tp teringin gi belah lain laks...teringin lak gi Turkey ni ..kalau ada UK lagi laa aku ndak hehehe..takpelah moga tercapai...
.
Lagi satu update...aku baru jer been appointed for a new post kat tempat kejer ni just after aku masuk kejer lepas cuti bersalin haritu..not bad jugak post ni sbb rasanya akan bawak benefit pada career path aku..insyaallah..insentif pon ada sikit..alhamdulillah..

5 comments:

eva said...

eva hands up!! .. volunteer i nak jadi babysitter to all the places tu with all logistics provided .. hehe

eva said...

eh dear take it easy ye .. ni comment for the last entry tu.

sapalah lagi said...

me also.. nak sangat gi Turkey..

Hazelsyd said...

eva,

hehe nak jadi babysitter yer..bolehhh jer
and that other comment, tq..insyaallah

Hazelsyd said...

nyah,

okehh boleh jer..rotate duty jadi babysitter ngan eva hehehe