Thursday, August 9, 2012

20 Ramadhan dan cerita ceriti

Dah 20 hari berpuasa dah....cepatnyer..cepatnyer masa berlalu....rasa macam baru jer masuk puasa...and rasa macam baru jer cakap kat diri sendiri haritu, dah start masuk fasa kedua 10 malam kedua ramadhan nak kena grab cecepat fadhilat nyer..tengok2 dah masuk final phase dah. Kena kuatkan and cepat2 grab lagi mana yg sempat. Terawih aku this year..tak tentu masa...tak penah skali pon buat awal2 lepas isyak tu..semuanya kol 2 pagi la,  1 pagi la kol 4 pagi pon ada..bergantung pada keterjagaan mata. Melepas pon ada jugak. Sebab irfan tido lepas berbuka tu..so aku pon tertido..tp hikmahnya pulak banyak boley buat tahajjud sbb terbangun balik tetengah malam..alhamdulillah..
.
Setakat ni dah few times berbuka posa kat luar..kat hotel. Sajer jer...Tapi tak best sgt la buffet spread kat hotel2 yg aku  try...Irfan laks..ada masanya dia ok senyap...ada masanya dia bising so tak berapa puas gaks makan tp amran ajak so pegi jugak la. Ni this weekend dia ngajak gi Impiana hotel laks...tengok la camana. Also sumer buka puasa beli jer kat pasar ramadhan..and weken berbuka kat umah mak kat ipoh. Kuih raya laks i have no intention utk beli hehehe tp dah beli 3 bekas utk makan sekarang..and dah tinggal setengah/suku bekas dah hehehe.
.
Persediaan raya nothing much..haritu ingat nak tukar langsir..tp dok tok tek tok tek dah too late nak gi beli kain tempah. Tokley beli siap sbb langsir aku ni up high nak ke siling punyer so kena tailor made rather than custom made. Bosan la..nak gak tukar suasana kaler rumah tu. Baju2 dah tempah 5 pasang hahahaha tu diaaahh...heheheh skali ngan bajukejer la tu. Almaklumla..baju2 aku sumer dah longgar sangat2..gelebeh u..bahu pon jatuh and to a point ada yg kainnyer aku kena buh pin to buckle. See....in my entire life i never thought this would happen..kuasa Allah sapa yg tau..teiba Dia nak bagi slim, slim ler jadiknyer..alhamdulillah.
Tapi tudung to match belum beli sbb all the baju-s belum siap. Kang tak match laks kalau tak bawak. So maybe next week kot shopping. Baju2 irfan pon belum beli. Actually sbb aku selalu sangat beli baju utk irfan almost every month..so aku dont bother sangat nak classifykan beli baju raya irfan...and aku tak buat pon baju melayu irfan coz i think he's too small to fit into one. Nanti menggelebeh and dia tak selesa panas and all and pakai pon dah tentu sekejap jer masa raya. So might as well beli tshirt and seluar jer.
.
Apa lagi nak pok pek ni..actually skrg ni tgh boring, tgh melepek..tp nak balik like too early....aku tgh menunggu cina datang install kipas siling and lampu tangga ni. Nunggu dia call nak datang nih. Both tu rosak..and kipas siling tu aku beli baru jer terus. Actually aku hangin gaks kipas tu rosak sbb beli yg elok2 and cantik punyer tp dah rosak. Yer lah dah bertahun2 dah tp kalau kipas putih simple one tu boley pakai lama kan. Taktau apa rosaknya..maleh nak pkir cari wireman and all, beli jer baru.
.
Oklah tu jer. Ngantuk la pulak..saper yg baca ni pon mesti ngantuk jugak kan?? hahaha too bad!
.
Selamat berpuasa, selamat berbuka puasa, selamat bersahur..

1 comment:

sapalah lagi said...

tudiah 5 pasang tuh.. harus sehari tukaq 2 pasang weiii...

aku pun sama x berasa raya.. coz already do preparation for kids for the last 6 month.. so end up mcm x terasa apa gitu...

kuih pun belikan my moms n inlaws jer.. for me as usual x payah susah payah coz x ada sapa nak mai beraya pun.. hehe.. buat mkn sendiri jerk