Tuesday, December 15, 2015

We have our second baby!

Alhamdulillah....Allah grant us another zuriat...beautiful baby boy..delivered on 21 October 2015, 9.39am. Memang nak blog about this...tapi dalam pantang katanya tk boleh membaca or menulis or menaip maka pospon. Now dah lepas pantang..occupied jadi suri rumahtangga dah malas jadinya. Tapi nak kena tuliskan juga for the memory and utk reference di masa depan.

Aku gi hospital pantai ipoh pada 21 hb pagi2..and masuk labor room pukul 8am. Then..terus disiapkan untuk ceaser op...masa tu family mertua aku ada sama...my family takde sbb mak sakit so tak boleh nak follow..adik beradik pon tak balik. So in laws lepak kat bilik yg aku request bilik 1 room. Irfan ok jer main ngan sepupu2 dia..aku yg sedih masa tu sbb sure lepas keluar OT room, life akan berubah utk aku and irfan. Sebelum ni irfan mmg clingy and manja sgt ngan aku esp time pregnant... selalu cakap sayang mommy and tido pon peluk mommy..apa2 pon cari mommy. And im sure lepas ada baby, things cant always be like it used to be. Sedih jugak masa tu.
.
So keluar OT dalam pkl 10.30 gitu..and masuk bilik..irfan biasa2 je lagi...aku rehat dan rehat memanjang. Kalini rasa the aftermath of operation tu rasa sakit lebih sikit dari first delivery. Entah samada dah umur 40 thn or sbb 2nd one so dalam perut tu dah penah kena belah dulu. First day tu adoii sakit..walopon ada ubat tahan sakit..nak gerak sikit..like nak up utk betulkn bantal ke letak kepala kat bantal ke mmg sakit. Pehtu tokleh makan lagi..yg aku ni dahaga yg amat sangat tp kena hold sampai around 8 mlm baru boleh.Minum milo sip sesikit je pon and air masak. Makan belum lagi. Baby dah disorong masuk bilik..alhamdulillah sempurna sifat sihat walafiat...irfan biasa2 je..happy jugak dapat baby. Tapi lebih main ngan sepupu2 dia je. And nmpk memerap ngan papa dia. So first few nights kat hosp tu mak mentua tido situ temankan.
.
Hari kedua nak turun katil sbb rasa sakit perut nak membuang..punye la saspen..mmg sakit pun and terkemput2 nak turun katil. But have to...nurse yg byk tolong..a bit diarrhea tktau naper. Maybe sbb sblm bersalin tu ada minum ubat yg taknak bagi gastrik or muntah tu...tp elok la aku dah start kentut2 first day and 2nd day tu. Nurse pon kata elok..so aku pon tkde muntah2 loya alhamdulillah.
.
Ok nnt sambung lagi.

No comments: