Thursday, July 23, 2009

One of the things..

Masa aku balik mesia baru ni...the 2nd week tu mmg melepak kat umah jer..paling tidak pon just in and about ipoh jer...and, one of the things that i do at home ialah, masuk bilik aku yg lama.. bilik masa aku bujang2 dulu..bilik tu takder saper tido dah.. jadi tpt semayang, salin baju, bersiap and kalau ada sedara datang overnight, tido bilik tu la..and of course full with cabinet of books..old books, novels, old cleo & her world magazines plus our buku2 lama masa skolah2 & kat univ dulu. So dalam dok tak buat gapo tuh, aku godek2 gaks la buku2 tulis, buku2 teks lama masa kat univ dulu and u know, reading back my note book masa skolah and univ mmg bring back memories laaa....yer lah, aku ni masa buat degree dulu, dalam buku nota aku tu selain ditulis ngan nota2.. penuh gaks ngan conteng2 kitaorg.. such as..mengantuk laa.. boring laa.. lapo laa.. tak sabo nak abes kelas laaa.. plan lepas ni nak gi mana laaa hehehehe mmg memacam! siap ada lukis2 gambo smiley la..haha..

Pehtu, godek punyer godek cabinet buku yg dah almost usang tuh, one of the things yg aku terjumpa ialah diary lama..jeng jeng jenggg!! hehehe...terjumpa diary masa skolah as well as masa buat degree huhuuu...so aku pong dok sajer2 tu baca laa gaks kan flip thru jer..baca hat skolah nyer diary, buleh penuh ngan sinopsis citer cina hat kol 6 tu punyer!! hahahaha sabo jer laa..pehtu, baca diary hat degree laks penuh ngan kisah camana aku start berkawan ngan ex aku, how it blossomed. How it almost and ended takdok situ sbb it ended masa dah lepas grad dah, but of course masih fresh in my mind kan...coz i make it a point to keep it in mind of how it happened...u know just so that i'll be more alert of such.

So bila baca balik tu kan, i noticed or rather baru tingat rupa2nyer dia nih dulu mmg dok sibuk amik tau sumer menda pasal aku dulu, every single bit..in contrary...And bila baca tu gaks, one of the things that i could see was how banyak kali rupanyer aku makan ati and simpan dalam sepanjang2 relationship tu that i didnt realize masa tu. Kisahnyer! Agaknyer masa tu aku tak realize kot, tp disebabkan aku tulih dalam diary tuh, and baca balik skrg baru nampak...mmg tau dulu byk makan ati tp taktau laks sekerap itu. Then i remember how insecure i was at that time already sbb rupanyer dia kerap kali mention dah pasal ex dia that i was too blind to see masa tuh! hehehehe..mmg nature aku nih kuat rasa insecure..

Well, anyway masa baca2 tu mmg bring back old memories gaks.. tp masa2 tu jer la, then put back nicely there..err.. selit2 antara buku2 nota aku kat situ hehehee.. mmg dulu purposely buat diary guna plain note book yg sama ngan note book subject aku so that i know later on bila simpan situ takde saper yg interested nak tarik buku tu nak baca, except me. Memang takde penanda whatsoever pon kat luor buku tu that could show it's a diary... just plain note book jer.

hrmm....oklah..actually mood ada sikit down, gloomy dan mandom sehari dua nih..one of the things that contribute to it mungkin sbb dok dapat sms-es dari si kakak citer memacam yg buat aku sentimental sket kot....mungkin jugak aftereffect aku nyer encounter ngan boss aku haritu..yer lah, balik2 dpd cuti2an jer terus kena sambut ngan muka dia yg bengang ngan aku and also the fact that he doesnt care about the presentation i made masa kat melaka tu. But that's life..mood swings or ups & downs is normal to me..Tu jer..

Wokesss daaa.

2 comments:

mak hayams said...

laa nyah.. meh nak hugs u..
me still here tau tak berubah pun..
huhu.. *hugs with all kasih sayang*

hazelsyd said...

Bat,

thanks nyahh.. meh hugs with kasih sayang meh *hugs tight!*