Thursday, November 25, 2010

Going downhill

Kembali bersiaran yachh!
.
Okeh....alhamdulillah for the past 2 weeks, kejer yg aku mengejar telah selamat dikejar..apa yg nak kena submit, telah selamat disubmit...apa yg perlu dibuat, telah selamat dibuat...
.
Last week aku dah submit pada sv my final draft of thesis.....juga dah notify the graduate school of my planned date for the submission of the three hardcopies..semoga semuanya lancar..
.
Raya haji was very simple the other day...asalnya plan takder nak beraya pon..just nak lepak school jer...tp last minit, tumpang member ke mesia hall for solat raya..then ada la jalan raya 2 buah rumah..makan2 makanan raya..ramai yg kejer hari raya haji haritu..ramai gaks yg ada meeting ngan sv lah, ada kelas and so forth...about half day jer beraya then chalo balik umah. Ingatnya nak sambung ker school laks lepas2 tu, kensel..sbb kekenyangan amat hehehehe
.
In a few days time, aku akan terbang ke new zealand laks for the conference ..slides sumer dah siap...baju2 dah all packed up...so sehari dua ni tinggal nak praktis2 rehearsal2 sikit ngan timing apa sumer utk presentation tu..hopefully boleh buat dengan baik..
.
Looking back, october and november have been hard on me...with tonnes of work and very tight schedules and datelines... tp, jerih2 pon, siap jugak....seksa2 pon, sebenarnya banyak perkara yg dipermudahkan dan dilancarkan buat aku alhamdulillah...kena banyak sabar, kena kuatkan semangat, kena ignore perasaan malas dan meluat..dan teruskan jugak perjalanan..doa dan yakin jer...insyaallah pelan2 akan sampai jugak ke destinasi...dan rasa2nya aku dah dalam fasa going downhill dah skang ni...mungkin dah takder uphill climb yg curam2 sangat dah buat masa ni...come be happy with me for this small bit of achievement..

2 comments:

mak hayams said...

Alhamdulillah dear.. feel happy for you after all the jerih perih bagai yach...

anw NZ aku jgn dilupa yach segala tempat cecantik.. uhuks wish can follow u katanya...

Hazelsyd said...

nyah,

thanks...yeap..afterall the jerih perih

okkeyy nanti aku amik piccas bagai eks...wish u can follow me too..