Tuesday, November 9, 2010

Serendipity

Semalam jumpa sv, and tetiba dia drop his big news. He's going for a vacation! hehehe apa kaitannya ngan aku kan? ada kaitannya, sbb dia nyer vacation tu start mid of dec till towards the end of january. so dia kata semalam, aku kena antar full thesis kat dia in 2 weeks time! tu diahhh berderau darah..panic attack kejap sampai tergigil rasa cam nak nanges pon ada! walaupon kejer tu basically is there already, tp bila dengo 2 minggu nak kena compile put things together in final draft before really submit it almost knock the air out of me yesterday. ketor ketorrr semalam.
.
Dok tak lama, dapat incoming call from agent umah aku ni pulak dah...tu diahh...nak angkat tepon pon takot, took me few seconds to stare at the name appeared on the phone, took a deep breath, sempat doa2 sikit, baca bismillah and answer the call. I just went frank with the agent last time, told the truth and said my request. And yesterday, the landlord has agreed to let us stay for a while longer without bonding us on a new rental contract, alhamdulillah...all i need to do is put that in writing of when's our last day in that house is gonna be. ilang sikit separuh stress aku pasai kes awal tu, alhamdulillah... so rasa2nya issue ni selesai i presume, insyaallah.
.
Semalam hujan lebat sangat ngan kilat dan guruh. Kat sini, mmg jarang sangat tengok hujan yg lebat2 macam tu.....sampai aku ni yg tengah makan kat luar rasa tak sabo2 nak balik umah, feel secure dalam umah sendiri dalam guruh2 kilat2 nih. Tengah dok makan sambil dalam kepala dok bermain2 boleh ker ni boleh ker boleh ker.....tetiba a thought crossed my mind. You know what, i have been asking/praying for this work thingy to successfully get done and over with as soon as possible.....and baru aku terpkir, aku rasa dengan keberangkatannya sv aku nak holiday tu menyebabkan aku kena press dan plan jadi lintang pukang dan kena siapkan keje ni in 2 weeks time, but...actually i felt like my wish is answered. Kalau tak kerna dia nak gi cuti2an ni, harus aku leha2 prolong lagik sbb masa masih ada and i thot aku pon masih kabur bila masanya. Mungkin ini hikmahnya dapat berita mengejut dari sv tu....rasanya inilah dia nya....insyaallah. So dalam perjalanan balik umah semalam, aku pon terus jadi tenang balik...
.
Over the last weekend, takde apa yg best sangat activity...entahlah these past weeks takder menda sangat pon yg interesting to tell...as usual gi cari movie lama2 yg nak tengok dan lepak2 sikit during weekend..tp macam tak de apa menarik perhatian sangat...so just bought and watched citer wanted angelina jolie, ghost of past girlfriends, silence of the lambs. Tu ada citer the butterfly effect ngan death race lom tengok.

10 comments:

saya said...

hope everything when well la ye.. i hate rain & thunder. takot!!

Hazelsyd said...

hi saya,

amin...thank you...i pon penakut gaks ngan thunder!! hehehe

Hana said...

oooo bestnye!!! kalau aku jadi pi, sure aku leh duduk umah ko kan... dah baik punye planning hari tu...

Hazelsyd said...

hana!!

tu lah, alhamdulillah dipermudahkan...ha ah kalau jadik ko datang, mmg boleh aa dok umah aku..ko confirm tak mai ka? kot2 la dah 'stable' ker buley pulak mai..apa2 buzz jer aku k...

hana said...

huhuhu.. sempat lagi mencucuk aku tu..... aku nak pi tapi aku tak stable lagi... cuma aku dah tau camne nak control dia... makan, makan, makan!

tak pi kot sebab aku tak mau amik risk la... nanti duduk umah ko, aku tidoq je 24 jam, tak berbaloi langsung!

next time ye! umah ko kat ipoh la kot! :p

Hazelsyd said...

hana,

oo i see..that's okay..take care yer! ha ah insyaallah umah aku kat ipoh tu nanti yea!

Ezzah said...

ija, u can do it la...
be positive!
and gud luck :)

Hazelsyd said...

ezzah,

thanks heaps! insyaallah...

mak hayams said...

ermm itulah setiap kejadian tu ada hikmahnya hiks....

Hazelsyd said...

nyah,

you are indeed right nyah...