Thursday, April 21, 2011

Lamanyaaa......

Lamanya aku tak hapdet blog eks.......ada kalanya tak dan..ada kalanya tenet hancusss kat opis..ada kalanya malas...ada kalanya mood suda ilang lor.....tapi kadang2 datang jugak rindunyer nak blogging...used to be a blogger yg tegar once....used to even feel akward when i didnt jot down something here in a day...heheheh.....well, time pass...things change..environment forces people to adapt to those changes too....
.
So apa nak citer yer? ahhh rindunyer berblogging2 tulih2 gini....ideas like once before seldom come already these days...or maybe i didnt try hard enough....neways.....hrmm...actually macam2 kejadian laa..kejadian yg macam2 sunggoh...
.
Ada pegi kursus yg terkurung kat golf resort kat tepen..tu diahhh ceruk rantau sunggoh....mmg nak brainwash gamaknya tak bagi kitaorg balik atau outing2 kuor2 kot..sigh...tp it was such a fruitful workshop indeed....satu2 kejer ni bila kita kena blasah buat, kena hambat ngan dateline, kena kerah dek ad hoc instruction...tapi bila kita berjaya buat sebaik mungkin and especially able to satisfy the intended customers..mmg puas hati betoi...serasa hilang segala penat lelah kena perosah tu kan kan...
.
Lepas tu..dah mentelah musim durian ni...aku berulang gaks ke Tepen, Changkat Ibol beli durian sana sedappp woo...weken2 tu tak der buat apa sajer kesana carik durian hehehe..okehh dua minggu berturut2 dah blasah durian kaw...now aku puas hati, alhamdulillah atas rezeki...
.
Suasana kat tempat kejer ni alhamdulillah getting better...bukan better apa...suasana mmg okay..tapi the first two months aku kejer tu, aku agak stress....rasa macam aduiiiii....rasa macam malasssss giler nak gi opis padahal bukan aku tak biasa kejer pon....jarang sangat sebenonyer aku tak suka pi kejer...normally aku mmg suker dan motivated nak siap awal2 pagi tu utk ker tpt kejer or even nak ke school dulu pon...tapi masa baru balik tu..aduiii...aku ada tahap boring, ada tahap malas.....i  was worried in fact masa tu sbb yer lah..mana boleh kita nak rasa tak suka, malas nak pegi kejer kan....coz we're gonna face kejer and tpt kejer tu insyaallah for a long period of time....tapi...alhamdulillah gradually i feel okay....beginning to adapt and accept the new environment..people, friends and colleague are okay with me alhamdulillah..ok la..pelan2 adapt to this new scene....
.
Lagi apa......ada rezeki2 yg masuk along the way these months alhamdulillah...dan rezeki ni bukan semestinyer monetary...pada aku, all sorts of things that if they happen according to apa yg aku inginkan dan niatkan, aku consider that as rezeki.....sometime last week, a small thing..a very small request which i silently made deep from the bottom of my heart telah dimakbulkan Tuhan...tak henti2 aku panjatkan syukur kerana permintaan hati ini telah didengari...and that was not even monetary wise...
.
Of course, ada occassion2 yg aku rasa aku being used...kena buat itu ini sbb aku ni orang baru..hrmm...tension jugak tu....ketua aku pon sama, baru masuk kejer..tak dan nak panas punggung dan tarik nafas panjang dah kena kerah itu ini...dan kejer2 sumer jenis ad hoc laks tu...notice petang ni, esok kena tunjuk dah apa citer?? mmg sokmo lah kelam kabutnyer kejer2 aku jenis gini....tp sib baik la takat ni, sumer berjaya fulfilled and delivered within stipulated time...tp bengang la jugak..
.
Apa lagi yer.....hrmm.....weken ni rasa macam nak gi Lumut la..Manjung ker...lama dah tak ke situ...owhh yea.....aku dah dapat result PhD aku and alhamdulillah lulus seperti yg ku inginkan...targeting August untuk balik melawat kampung Randwick aku tuuu hehehehe....kalau sempat dan diperkenankan Tuhan laa....
.
Oklah....aku ada kejer ni...tapi at the moment aku rasa suatu ketenangan fikiran dan perasaan...jadi aku nak enjoy kejap perasaan ini mentara boleh...mungkin nak balik awal ker....esok start anew...till then...

8 comments:

Anonymous said...

assalamualaikum...

sob..sob...sob...
mak bangga nak....
dah dapek Phd tu...

boleh itut???!!!!
huk!!huk!!huk!!!




makan doyan sesorang jer....
sedey.....

keep up do good works

see yaa!!!!

Hazelsyd said...

w'salam fudh,

oittt lajunyer nko! hahaha thank you yachh!! meh laa ikutttt hehehe to bulan posa yachh hehehe

thanks..insyaallah will...see yaaa soon!!!

oh btw, tu la durian tu lepas aku mesej ko pasai durian tu la....aku pong terus ke Tepen lorrr hehehe

tentangseseorang said...

going to ipoh tomorrow..//

saya said...

arghhhh...dah le lama tak update blog, pas tu terus crite pi makan doyan2 pulak. mencik lahhhhhhhhh.... nak doyan jugakkkk...eh...congratulations dah dapat phd. bila nak buat kenduri makan2 meraikan phd itu? saya mau makan!

Hazelsyd said...

ady,

owh ker ipoh? ada apa?

Hazelsyd said...

hi leeya,

hehehehe best wooo doyan hehehe...kat Perak dah nak ujung musim dah rasanya..

thank you...hehehe insyaallah akan buat gaks nanti...nanti datang tau! hehe

mak hayams said...

doyan tuh..

miss u also

Hazelsyd said...

nyah,
the revenge of doyan hehehe
miss u much...