Thursday, May 5, 2011

Side business

You know what? Aku ni mmg suker gi bercuti....holiday2....alaa tak lama2 sgt pon takper..dapat 2, 3 hari jer ok dah..weken sajer pon ok dah..near or far doesnt matter....tp aku suker yg dok hotel and enjoy the scenery, new places ambience and whatnots....tapinyer, kopak la kan sokmo nak bercuti jer...baru2 ni gi KL...dah takde tempat sangat dah nak gi....hajat hati memang ler nak ke Penang...tempat yg aku suker...nak gi Batu Feringghi dia tu.....tapinyer..masa nak book2 tu..hati aku still takot2 lagik ngan laut....aku ni fobia sket kes2 citer2 tsunami tu..although insyaallah takder apa...tapi takot gaks la...tengok2 dalam kebizian, nak book hotel sumer tak dapat...ada yg tinggal yg melambung2 tinggi, yg suite2 jer jenis...
.
Last2..gi lepak KL kat Putrajaya nun hehehehe..takdak wat gapo..just lepak the hotel and ronda2 sekitar Putrajaya tu jer which aku belum ronda sepenuhnyer situ sebelum ni and still aku rasa berapa kali pon aku ada kat situ, i like Putrajaya sbb cantik laah...well structured and cantik the buildings and all....
.
So tadi ni masa mula nak ngadap kejer ni..haihh..dok terkenang syoknyer kalau boley gi bercuti, boleh? hahaha padahal baru balik tu...sengkak la asik nak bercuti jer kan...jadik tetiba aku terpkir apa kata aku buat side bisnes?? hahaha motif side bisnes tu adalah utk gi bercuti jer amacam? hahaha kiranya idakla nak reach too high sgt kan motif side bisnes ni kan heheheh ntah apa side business aku nak buat pon ntah...hrmmm....tp aku rasa cam logik dan justify jugak lah kan.....dapat side income boley gi bercuti sokmo...huhuuu bestnyerrr hehehe berangan....hrmm..next in the near future aku nak gi mana eks...hrmm...tingin nak gi Terengganu la...suker Terengganu...sbb cantik..jalan2 dia pon cantik..boley makan kopok lekor Losong...boley singgah Kelate japs jumpa kawan2 lama...hrmm...bila la tu eks..
.
Oklah...stop dreaming, start working!

8 comments:

Anonymous said...

assalamualaikum...

jom kite cuti sesama ndak???

wa nak jenjalan ke kedah hujung bulan nih
lama betoi tak tengok rakyat dan tanah jajahan
apa jadik sepurnama peninggalan wa tuh



ooiiii!! bok d
nko ngelat nih
sedey taw!!!
sob...sob..sob...
hu...hu...hu...

Hazelsyd said...

w'salam fudh,

jom jommm...tp sat nak kumpul and simpan duit dulu eks....pehtu kita enjoyyyyyy okess....hehehe

Hana said...

ja, kalau macam tu kena jadi tourist guide kot! boleh jalan2 sokmo... tapi aku takut tourist guide yg vacation lebih2, tourist semua sesat.... amacam? aku pun suka gak pi hotel ni, kalau dah teringin sgt, pd pun jadi masa weekend tapi tak larat la kalau selalu sgt kan? kering poket...

Hazelsyd said...

hana,

hahahah memula aku dah nak setuju dah cadangan bernas ko tu...skali betui gakss takot tourist guide mengalahkan guest laks hahaha

itu la na...yg penting rasa nak getaway from environment sama kejap2 camtu kan...mmg ler tak larat slalu kan mmg kering poket wooo...

Hana said...

we used to do that ja. every 2 weeks mesti pegi jalan weekend, paling dekat PD la. especially masa takde anak and masa anak aku umur > 2yrs. now dah kurang sikit sebab busy...

and sekarang bila anak aku dah boleh baca, takleh nampak perkataan hotel, mesti merengek ajak pegi hotel. nampak budget hotel kat shah alam pun ajak pegi...aiyo! iwan kata well trained betul budak ni, sebijik macam mak dia suka duk hotel... camno nak simpan duitttt...

DeLinn said...

jom gi ganu! nak join kalo mung gi eh! jom ahhhh before posa kita gi. lagi best kalo kita snorkeling nak kat redang ke?

Hazelsyd said...

jom na!

mak hayams said...

jom2.. ajakla aku sekali hehe..