Wednesday, March 7, 2012

Ten

1. Aku skang at 34 weeks, alhamdulillah. Cuti harini so ada masa nak tulis2 walaupon takde isi apa sgt pon nak citer2.
.
2. Bangun pagi tadi rasa penattttt sangat and tak larat....badan ok tp tak larat...so was contemplating nak gi kejer or not nak gi kejer or not. Today got no class, so boleh untuk amik cuti. Otherwise hari2 yg ada class, tidak dibenarkan unless MC lah sakit. Last2.....lepas siap2 tengok amran gi kejer,,..rasa2 macam malas lah badan pon cam sakit2 sikit so amik EL la. Actually patut amik MC jer selamat cuti aku, but malas nak kuor. Kalau la ada klinik panel dekat rumah fuhh bestnyer..harus aku MC slalu hehehehehe.
.
3. So lepak2 lah kat rumah......tido ber-round2 heaven betuii...bangun buat nasi goreng for lunch hehe lama betui tak masak aku nih. Sangat lama since aku pregnant dulu. Mulanya nak jaga takmo kejer berat2 penat2 sgt sbb ada two history of misscarriage..so tak masak la. Lama2 jadi tabiat laks hehehehe. Masak jugak skali skala buat mostly weken sajer laaa.....tu pon kalau tak kuor. Kalau gi outing, sahih makan kat luar dah. Makin manja lemak berkrim sejak pregnant ni.
.
4. Aaaanywayyy, apa lagi nak cerita ceriti yer....hrmm.....ahh skang ni going to the toilet to pee dah jadi satu kewajipan agaknya. Ada la 5, 6 kali wajib bangun mlm gi toilet. Sometimes i wonder where did all the urine come from hahaha sbb mmg full bladder during those 6 or 7 times. Padahal dinner mlm normally mana der minum berliter2 nun kan. Anyway, daytime aku kuat minum. And masa preggie ni, plain cold water is my favorite!! Air berperisa tak berapa sgt like before.
.
5.  Check up arghhh...sudahnya byk no tpt nak kena pegi cek up. Memang ler before this ngan klinik gomen tu, tp jap kena refer to hosp ipoh, jap kena ke kkia bota kiri, jap kena ke kk seri iskandar. Leteyyy. Amik darah sokmo gaks due to rendah in Hb. Rendah sikit jer actually tu gynae aku kata ok jer...9.8 tp klinik gomen mmg particular.
.
6. Talking about that, i'm supposed to go to kkia bk smlm utk amik darah and re check my Hb after Dr prescribe aku ngan iberet folic nk tengok ada naik dak Hb. hehehehe Tapi aku tak gi pon hehehe..sbb last week dah gi hosp ipoh (which till now i dont know why i was sent or referred there) sbb check dia check biasa jer, all the antenatal check up. So masa tu Hb aku dah naik sikit 10.3. Maleh nak gi lagi smlm. And, tetiba tadi ada call no yg ala2 dari kkbk tu...saspen aku nak angkatnyer hahaha antara nak angkat or bior missed call jer huhuhuu. Angkat jugak la dan redha nak terima bisingan si misi. Tengok2 org lain call, cakap cheque dah siap, nak bagi kat aku. hahahaha duit nak masukkk ropernyer fuhh sib baik pick up. hehehehe
.
7. Baby aku ni skang tak baper aktif tendang2 sgt la...dia banyak macam tolak2 perot aku jer menjadikan perot aku sokmo berombak2 kiri kanan kiri kanan hahaha but cute!! I hope ok la. Kadang2 i wonder apa yg dia buat kat dalam tu nyebabkan berombak2 tu. Dia main2 pusing2 ker or dia tolak2 like mengeliat ker..
.
8. Semalam masa nak ke dapur from hall and my husband was in my way.....out of the blue aku tetiba jer peluk dia and just hug him close for no reason. Dia laks melayan aku hugged me close too and say i love u.....aint that sweet?? hahaha tu nak kedapur nak siap makan malam tu. Bila terkenang2 macam auwww schweettt jer. Sbb slalunya pepagi time nak gi kejer buat pe'el gitu.
.
9.  Aku perati2 dalam sepanjang aku preggie ni.....idaklah byk sangat challenges on pregnancy that i face so far. Kalau ada pon, sumernyer berpunca dari aku sendiri, my eating habit. Like i wrote earlier in my pregnancy, i have problem with my appetite. That's all. Tapiiii....challenges from work was like.......giler terukkk. Entahlah yer... tp aku rasa mmg menguji sgt kesabaran aku, keredhaan aku, ketabahan aku, kekuatan aku...sangat. And thank God, takde lah pulak aku nangis2 emotional macam yg biasa2 kita dengar pregnant women (or kalau tgh peyed) tu kan emosi lebih asik nak nangis jer. Haihh..tp sabo jer lah kan, memikirkan sure ada hikmah on every single thing. Tapi sampai kadang2 aku rasa aku jadik hati kering la..hopefully will recover balik nanti..
.
10. Last but not least, finallyyyyy aku dah pack my baby's bag for hospital thanks to Hana for reminding me!! hahaha harapkan aku dok tunda2. Kat opis pon bila terserempak kadang2 depa remind jugak. So, oookayy tokley tangguh2 lagi dah. Aku dah submit borang cuti for maternity. Aku apply starting awal bulan depan....and akan stay kat ipoh umah mak till habis pantang insyaallah. Ingat nak beli broadband la tp coverage tenet very weak and poor kat umah mak aku tu. So..ntah...kang membazir beli jer.
.
Wish me luck and doa everything smooth for me yeahh coz i dont know what my bahagian is when it comes to giving birth chapter ni.

5 comments:

sapalah lagi said...

hope semuanya went well lah since masa pregnant, time delivery n masa lam pantang n time menjaga anak nanti...

entah napa aku rasa nak nanges...*being melancoly sensorang*

Hazelsyd said...

amin..tq nyah..

aikk apesal laks rasa nak nanges ni...patutnyer aku yg rasa nak nanges ni risau memacam hehehe

hana said...

ija, namaku di "mentioned" dalam blog mu ituuuu.... hehehehe....

jgn takut or stress sgt. aku dulu malu nak tanye org pasal their experience giving birth, so aku baca banyak... so, u have some ideas from there..

and baby movement tu please monitor regularly. U shud know bila dia gerak active, how frequent and how long dia tak gerak and all that... gynae aku dulu bagi aku chart untuk aku record the movement. If you feel dia tak gerak for quite some time or gerak slow not as usual(not as normal la), please go to the doctor. thats why ko kena monitor the movement especially bila dah dekat2 due ni.

aku ni 2 kali duk hospital sebab bersalin and then berumahtangga kat nursery hospital sebab anak aku jaundice and fever, ramai yg aku kenal and share their experiences. taknak cerita all the sad stories because I am praying for the best untuk ko. insyaallah semua ok and doa byk2 and sabar sebab towards the end kan ko akan tertanye2 bila la nak kuar ni? hehehehehe...

oh ye. semalam aku jumpa wa. pegi sama dgn wa visit intan kat hkl. tapi tak sempat cerita pjg sgt pun sebab rushing nak balik office after that... and mood sedih masih ada sampai sekarang bila terbayangkan keadaan intan.. doakan dia cepat sembuh..

sapalah lagi said...

hehehe jngla stress sgt meks... tenang2 aja.. insyaAllah dipermudahkan....

Hazelsyd said...

Hana and nyah,

tq for the tips and advice yeah..insyaallah ok..cuma skang bz beno tak dan nak mikir pasal bersalin nih hehehe