Tuesday, March 16, 2010

Occay dah...

hrmm....dah sihat sket dah nih...sebenarnya pulun bagai nak rak buat trouble shooting on some problems yg aku tengah alami...dah menurun puncak dah nih..hopefully things are good lah lepas nih...aku mmg cam ni..datang jer problem, mula lah pening tak tentu pasal, stress sampai takder arah dah...and mmg buley buat decision yg kadang2 diluar jangkauan pkiran lah...hrmm...

sebenarnya bila aku dok diam2 sorang tu kan...aku tengok2 balik milestone aku jadik student kat sini nih...actually aku encounter big obstacle at almost every stage gaks...cuma samada aku yg tak perasan or bila aku dah lepas stage tu, aku rasa cam obstacle tu small obstacle sbb aku leh lepasi nyer....kali ni pon cam tu gaks..aku rasa hat ni obstacle yg paling besar dah lah nih..tp entah lah mana tau tempuh laks obstacle lain masa akan datang, kot aku rasa hat ni takde menda sangat laks dah..get what i mean or not?..something like that la...

sigh...aduii..harap2nya ok lah lepas nih...dah kebah2 demam dah ni alhamdulillah...and aku laks mmg lama dah tak demam2 lama gini..sbb nyer sokmo bila dah start rasa nak demam2 jer..teruss jer minum orange juice berliter2 bagai, air masak bagai and all..tp this time, it was different sbb aku mmg LUPA giler pada orange juice petua aku tuh bila mula rasa tak sihat kali nih...mmg lupa langsung....dan dah lama aku tak rasa flat camni benonyer..neway, alhamdulillah..cam dah sihat2 dah nih..thanks for all your semangat and wishes and prayers...

and it's so true,...a friend in need is a friend indeed..sobs...ntah kenapa..tulis sentence ni tetiba terasa sebak...

16 comments:

Mimi said...

Kak Ija, semua tu ujian utk mendapat sesuatu yang hebat! insyaAllah...
Take care k?!

cekputeh said...

Psst...amacam? Hrp semua ok..

sapalah lagi said...

aku mencari mu merata-rata taw.. cam Jun Shang carik Ujin kat pasar masa dia ilang.. sob sob..

hugs u tight.. semoga cepat sembuh

Hana said...

Sori ja, memang aku tak visit blog ko lately. tak tau ko tak sihat and going thru a hard time there. hope you are getting better.

aku pun sibuk giler. I'm having a hard time too here... struggling to study at the same time working and having a kid at home. once a while bila tak tahan rasa cam nak withdraw, rasa nak resign etc...

and please remember that even I seldom leave comment here, aku sentiasa mendoakan yg terbaik buat mu, my dear friend! cheewaaahhh!

take care ja!

Anonymous said...

sure dah ok sikit dear? pat pat your shoulder tight ..

hmm .. tiba2 sebak gak ..


eva

Hazelsyd said...

mimie,

thank u so much for all your comforting words...insyaallah all these are for the better..

u take care there too ya...

Sofya said...

salam H..

alhamdulilah..insyaallah pasnie kebah terus.

Hazelsyd said...

wa,

hrmm..insyaallah sumer ok...

Hazelsyd said...

hana,

thanks and i know that no worries...as for your case..tu lah biasalah dugaan2 tu..tp pada pendapat aku lah...masa masih di peringkat awal jgn lah cepat lemah semangat agik..u still have way more to go..pelan2 eks...boleh..

lagi satu, aku tak ingat ko buat part time rupanya eks...hrmm..actually aku nyer konsep dari dulu sampai skang, when it comes to study mmg prefer full time...masters ok agik..but phd for part time...ermm ramai jer buat gini..tp semangat, stamina kena kuat...

Hazelsyd said...

eva dearie,

thanks..nak tumpang bahu buley? sobs...yeah ni pelan2 dah getting better dah ni dear...

hrmm...naper u sebak laks tu dear? tp my sebak there was a genuine one u know...and i think only i know what that sebak means...

Hazelsyd said...

w'salam cikya,

thanks ha ah insyaallah hopefully kebah terus dah lah lepas ni..u take care there cikya...

Hazelsyd said...

nyah dearest...

mu cari aku ker jun sang yg cari aku? hehehe...dah send news dah kan..miss u much...u take care there..

thanks nyah...appreciate that..jun sang pon jun sang lah hehe...insyaallah sihat2 dah ni...*ermm...terasa nak tengok winter sonata lah pulak..*

nyah...tumpang bahu mu bley...

hana said...

thanks ja. aku tak larat tu dari segi physical kot. penat la lari sana sini.

pasal part time and full time tu ada cerita disebaliknye.. nanti bila senang aku story kat ko.

ur other half heart said...

meh meks lapik bahu with sapu tangan bunga2 sembuq minyak wangi kegemaran mu erk.. huhu.. *terharu dok nyah???*.. ker mu gelak..

anw.. happy weekend yach..

Hazelsyd said...

hana,

ok nanti kita story mory eks..

Hazelsyd said...

nyah,

heheheh aku nak sapu tangan kartun-kartun heheh ngada dak...ermmm sembuq minyak wangi kegemaran aku eks...ermm...terasa2 cam nak tanya soklan cepu mas..tp tak jadi lah hehehe....

u have a good weekend too nyah..