Wednesday, May 26, 2010

Portland here I am!

Pepagi tadi naik hotel shuttle bus semula ke LA airport...fuhh selamat duit taxi. Ramainyer org kat airport tu utk domestic flight awal pagi nun. neway, touchdown kat portland dalam kol 9.30am, everything good alhamdulillah..takde checking2 bag pon sbb domestic perhaps. plane nyer united airlines mak aii kecik bebeno..hehe neway, sempat tido seround gaks tuh huhuu..

Dari airport, amik MAX light rail train terus ke portland city ctr, ada walk2 sikit 2 blocks or 3 maybe, and then sampai hotel. aku dah email dia seblm mari haritu kata nak cek in awal before 12 as i'll be arriving early. so, lega jugak bilik dah ready. the room is small, yet cute and comfy...ada small kitchen with fridge with dapur gas. it's actually a mini studio..ok laa..location ok, rege tak mahal sgt pon..

After rehat2 sekejapan, refresh ourselves, makan apa...kuor balik....ermm..patutnyer gi melawat2 la..gi museum la, pittock's mansion la..lagi mana tah..tapi amran teruja banget gi sopping mall hehehe..dia tak sabaq nak cuci mata dah tu...aku lagi skerr la kan hehehe..so harini hari ker mall.. sumer jenis mall yg ada kat sini kami masuk dah...ada macy, nordstrom, pioneer place and sorts. well, murah sket dari oz barang2 ni..ada la rembat 1, 2 ehheksss..

Hari pon actually drizzling jer all day long..so kind of gloomy la jugak....actually feel peaceful laks kat sini..portland is really a laid back city....tenang jer....mungkin harini hari bekerja kot sbb tu tak ramai org....tapi kan, ee ramai beno org2 yg tegur2 mintak duit tu..ketaq gaks aku..bukan apa, kot2 la bila tak bagi kang, depa bertindak ganas ker kan heehhe tp takat ni idak lah..kami buat tak reti jer seolah2 tak paham english hehehe..pehtu, ermm tuan2 kedai or promoter2 sini ramah tamah gaks mulut no...bila depa nak serve2 aku tu, bertanya jugak where from..how long..is this vacation and sorts..so aku cakap aku dari australia..depa will go like, 'wowww' hahaha betul la kan aku dari oz hehehe

Bila dah petang sikit, nak balik hotel dah (hotel kat city ctr gaks)...sajer la nak naik train tu and ronda city ctr dah mentelah beli tiket yg for one whole day nyer, $4.75...so main naik jer memana train (byk beno jenis trainnyer), gi sampai last stop. tengok2...jeng jengg jenggg! terberenti kat satu shopping mall area yg beso beno...macy sket nyer beso ker, and ada some others kat sana...masa dah tak sempat benonye...dah petang sgt..so ronda kejap2 jer pon...

Okess daaa..nak tido..penat nih...owh btw, cuaca sedang2 elok jer ni..sejuk2 yg boleh cope lagik.

4 comments:

mak hayams said...

tudiah memang kasi songket sehh..

Hazelsyd said...

nyah!!

aikkk laju nyer mu nyah?? haha mana tau aku dah hapdet? telepati ekk hehehe haa tu laa..kaki nyongket kekdahnyer nih..

DeLinn said...

jangan lupaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa hahahahahahaha

Hazelsyd said...

na,

ha aku beli dah! yg murah jer aku beli hahaha tp aigner ok!