Wednesday, October 17, 2012

Job vacancy

.
As a babysitter for irfan for a month boleyy??? kihkihkihkih
.
Babysitter kena undergo an operation at her hand....so mintak coti sebulan..how lorr.....hrmm entah lah....havent think deep yet...tp gotto to solve this one asap gaks.
.
Smlm irfan dah move on to another new recipe....avocado puree!! and loved it yesterdayy!! aku blend gaks sebiji kurma thinking that kot2 avocado to plain tawar jer rasa...tp the kurma didnt blend halus sgt sbb aku tak kukus sbb last minute thot of that..nak bagi ada sikit2 rasa manis. Irfan bukak mulut jer mau..and he ate a lot yesterday! Now i'm waiting and curious of how his poo poo will be like. Hopefully normal and tak sembelit indicating avocado is okay for him.
.
Balik dari kejer smlm singgah tesco kejap sbb kat dalam peti ais tu dah takde apa2...got papaya and thot nak bagi dia ni after pear haritu but then yesterday came across a conversation over a forum saying papaya should be introduced at 8m...so to yg kelam kabut singgah tesco kat tepi opis ni jer ha. If not normally the three of us akan shopping sesama for irfan's-related things.
.
Oklah tu jer...

4 comments:

Hana said...

See, I told you. More to come. Aku pun camtu. Kdg2 babysitter nak balik kampung seminggu dua, kena denggi la, anak sakit la, miscarriage la... huhuhu.. macam2... kalau awal, boleh plan, but last minit tu yg kelam kabut hidup!

Good la irfan enjoy his food (ni macam mommy and rakan2 mommy je suka food). Kalau dia takmau makan, lagi susah hati kan but there is a stage jugak yg they all tak brape nak makan nanti... especially bila dia dah macam muak dgn those lembik2 food.. so, ko kena tukar sikit texture food tu kalau dia dah byk gigi nanti... and kurma is good, kadang2 aku bagi anak aku in between meals or as dessert...

yup, bagi papaya lewat sikit. aku jarang bagi but kalau they all constipation, aku bagi la papaya or prunes sikit... kesian tau kalau tgk they all ni sembelit...

sapalah lagi said...

aa lama tu sebulan weiii...

well maks dia pun suka makan hiks

Hazelsyd said...

hana!!

tu la...mmg betul....takat ni irfan makan jer..

tu la aku lom try papaya lagik ni..

Hazelsyd said...

hahaha nyah!! mmg ler mommy dia suker makan hehehee