Saturday, October 13, 2012

Uneraseable visual

Fuhhh..malam tadi ada pengalaman yg mengerikan kat aku. The visual keep on playing over and over again in my mind. Nauzubillah mintak dijauhkan...
.
Aku tido umah mak aku semalam kat ipoh....and as usual tido kat hall bentang comforter jer.....Irfan dah tido earlier lepas maghrib...then around 1 hr dia terjaga balik so mula la sihat cergas segor bugor dia main2......aku dah ngantuk dah masa kol 11pm tu and dia tak tido lagi...neway parents and amran stilll around sbb sesambil dok tgk bola smlm.
.
Then amran ngantuk and aku dengo krohh krohh dah dia...and irfan pon sambung menyusu balik indicating he's about to sleep balik. So parents pon tidoq. Si irfan ni sesambil meniarap la..menyusu main2..kejap meniarap kejap tertonggeng la.
.
One second aku tgk dia dah tak nyusu tp nak merangkak2...in another second aku dengo dia dah ekk ekk macam nak menangis aku bukak mata rupanya dah bawah meja !! Terkejut aku..terus bangun panggil hubby and ambik irfan. But this was not the part yg mengerikan aku.
.
The part was...
.
When i opened my eyes tgk dia bawah meja tu...dia tgh kelebek ubat nyamuk letrik tu! Syukur ubat nyamuk tu tak berpasang! And....sebelah ubat nyamuk tu is dia nyer fill in tu yg dah pakai..tak berbuang. Tersirap nyer aku semalam..thinking kalau lah irfan menjulur amik that used ubat nyamuk tu and bawak ke mulut..huhh nauzubillah...sbb dia ni skang sumer bawak masuk mulut....so masa sambung nyusu dia lepas angkat irfan tu..the image really disturbed me and kept me awake for sometime. Tu pon Tuhan nak tolong bagi si irfan melencong sikit...kalau dia jumpa dulu yg used ubat nyamuk tu..heeeee jauhkan lah...tu pon siannya irfan smlm tersekat bawah meja tu..huhuu must be extra extra careful next time.
.
phewww....I take what happened yesterday as a warning sign given by God to remind me to keep all those things out of his reach, now that he's at this stage already. Ha ah la...if not maybe aku tak teringat kot sbb dia ni belum menjulur jauh, belum merangkak... Thank you Allah for the early reminder...
.

2 comments:

DeLinn said...

Notty irfan naaaa. Tomei tomei

sapalah lagi said...

aa kena jaga2 tu bebudak yg besa dok masuk mulut sokmo