Saturday, April 17, 2010

Selingan 2 yg sangat random

hehe..selingan sebab break jap from Tassie nyer citer...haihh maleh beno nak menulih...and rasa lama betui tak bebel2 hal yg random...

neway, hrmm......as far as my study goes, it pretty much move although at a slow rate..hihi...slow laa...macam ala2 pelan2 nak dapat balik momentum kojer....tp, ok so far alhamdulillah..i mean, work progress itself ok laa...cuma akhir2 ni semakin kerap aku rasa tension, rasa bosan, rasa stress sgt and the sorts ngan study aku nih...adehhh...ingat agik dulu2 masa masuk peringkat awal study ni...senior2 or depa2 dok pesan...pilih topik yg kita minat...jgn pilih topik sebab terpaksa rela oleh sv...sbb kita kena endure nengok menda alah tu for 3 or 4 years! hehe..sampai this point aku rasa betul pesanan2 org terdahulu tu...yerlah depa lagi awal makan garam kan? aku ni pon bersyukur banyak sbb aku buat topik yg aku pilih, yg aku gemor dan aku rasa kena ngan interest and lifestyle aku....alangkan itu pon, at this point perasaan muak tu dah makin bertambah2, makin kerap makin tak lalu nak ngadap..bayangkan kalau buat topik yg bukan kita pilih, ndak, minat? huhu..ingat tu saper2 yg nak further study and cari topik thesis esok2.

and also betul...makin nak ke hujung, makin byk cabaran, makin dalam dugaan nya..aduihh...dan maka memang kena lagi kuat semangat..aku yg ingat selama ni sorang yg kuat semangat dah..nahhh..at this point, stage baru aku tau seciput mana jer semangat yg aku ada slama ni..kekuatan tu pon dah di hujung2 tanduk...but thank God jugak lah..ada masa2nya aku lepas2 kan luah2kan pada kengkawan..ada yg sudi dengar....kadang2 aku pkir bukannya aku nakkan depa ni buley setel kan masalah aku, yerlah probably cannot sbb bukan berada di tempat aku nih....tapi sekadar boleh mendengar dan up kan semangat aku ni pon aku dah bersyukur banyak..and yes, motivation aku mmg semakin kuat turun naik tak tentu hala nya dah pelan nak ke hujung nih..aduhaiii..aku doa2 semangat dan ketabahan tu bertahannnn laa sampai aku siap sok....sigh...

aku penah sembang ngan member.. aku kata, dugaan study aku yg ni mmg lain macam sangat ngan dugaan2 lain yg aku penah alami...ntahlah...betullah study ni deep la..i mean deep in every sense of the word.....tak kira lah dari segi academic or non academic.....baik dari segi knowledge, skills, self esteem, self realization, determination and all....hollistic lah lebih kurang and i also learn something, to just face my fear. aku ni takot sangat nak face my fears..ada la menda2 fear aku...and aku mmg jenis elak sgt fear aku nih.....but at some point kadang kita kena terjah jugak kan.....and tu lah tengok2 bila dah lalui tengok2 takdak apa pon...ok jaa sumernyer kan....

oklah..apa2 jer aku citer nih....sajer lepas gian citer2..and owh btw, dah dapat reply from sponsor and study extension yg aku apply for 6 mths haritu dah approved..so officially i'm on a borrowed time til end of january 2011. tu pon haiiii entahlahhhhh.....hihihi....doakan aku boleh meet dateline ni eks...

2 comments:

mak hayams said...

ermm nyah.. insyaallah always believe in yourself....

*hugs u*...

err sampai 2011 Jan yach.. huhu.. *tenung kalender*.. masihkah??

Hazelsyd said...

nyah,
hugs u tight and tighter!

insyaallah kan...

yea nyah..masih..masih kalendar 2010 agik skang ni hehehe :P