Thursday, December 2, 2010

Partially done

Selesai lah sudah bahagian 1 kesah christchurch/nz. Conference pon dah selesai..semalam aku chow chin chao from conference tu dalam kol 2.30pm. Aku selesai present semalam pagi session kol 11...aii penuh jugak room session aku tu, ingatkan orang dah chabott balik awal dah sbb earlier masa attend session  lain, dah agak lengang gaks room. Conference nyer officially abes malam tadi ngan dinner kat city of christchurch. Aku tak amik pon dinner sbb tak cover under student nyer fees yg kena bayo haritu. 
.
So dalam kol 2.30 abg din (kak sherry's husband) and anak dia amek aku kat conference venue tu singgah umah depa kejap. Semayang sesiap, last minit nyer kemas bag and off we go to the airport. Kind of early sebenarnya, like 2 hours before depart sbb abg din nak kena kejer after that. Dia willing to tolong anto pon aku dah thankful enough. So melepak kat cafe kat situ, minum iced chocolate..lepak2 baca novel sambil dengo ipod. 
.
Flight delay 40 minit, yeap still with emirates, terjumpa denni yg rupanya satu flight ngan aku. Rupanya emirates ni mmg serve halal food lah hehehe sbb baru dapat brochure to choose menu from them and ada tulis situ sumer food served are halal. Haritu masa pegi cabin crew depa tak bagi ponnn....so pilih la lamb grill yg sedap hehehe..samada aku dah lega betui selesai keja wajib (present paper) atau aku mmg lapo..entah tp aku blasah kaw2 hidangan depan aku tu sampai licin kihkihkih..roti yg slalu nyer tak bersentuh pon, jalannnn gaks hehehehe.Touched down dalam kol 6.45pm gitu.
.
Jadi selesai lah part 1 NZ. Soon will be into part 2 NZ laks....aduhhhh tak sabo laks for cuti-cuti NZ yg sebenarnyerrrrrr.......!!!

6 comments:

theblabber said...

seperti biasa, nak souvenir!! *muka taktau malu

Hazelsyd said...

hi miezi,

hahaha nak subenir apa ni?? sajer tanya jer nih bukan apa2 pon hehehe

Anonymous said...

assalamualaikum...

alhamdulillah
best dak conference tuh????
byk q n a????


amboiiii!!!!
lapaq betoi yea...
sian ko... kes nebes la tuh


seperti biasa
sobiner jgn lupa
kalau tidak!!!!
jangan jejak kaki kat sini lagi!!!!!!!

muahahaaahahaaa

fudhla

Hazelsyd said...

hahahaha amboiii diberi kata dua tu!!

opss w'salam fudh,

hehehe conference tu best fudh..mmg best..soklan ada dalam 3, 4 kena tanya..tp ada satu soklan tu aku terkial2 nak jawab hahahah lantakkk laaa hahaha

tu la..gamaknya lepas nebes kot tu yg bantai semua menda kekkeke

sobenir kalau aku rajin aku cari laa..kalau rajin laaa kan...hehehehe

sapalah lagi said...

motiff kans sumer yg komen nak kena ada soubeneier katanya.. hiks..

anw selamat berjalan2 yach.. n alhamdulillah all when smooth katanya.. tapi biasala kita kans bila naik flight yg addinch diberitau halal ke idak ne sure was2 gaks katanya..

Hazelsyd said...

nyah,

kihkihkih motiff kan hahaha

yeap betui...ada yg pasta ker apa ker sblm ni aku tak sentuh pon ..kurang yakin, agaknya yg ni dah yakin ..tu yg belasahhh tak ingat hahaha