Friday, November 25, 2011

Kesabaran

Aku realize yang sebenarnya....aku sedang diuji tingkat kesabaran aku dari hari ke hari. Aku tak sedar sebenarnya....tapi well of course ada hal itu hal ini perasaan itu perasaan ini....so one time i stay still and think and think and ponder and evaluate and reevaluate and muhasabah and muhasabah and bla bla bla. Makin lama makin aku sedar yang sebenarnya aku sedang diuji kesabaran. Aku sedang di train untuk sabar. Sabar dari segi apa? Biarlah aku jer yg tau sabar dari segi apa. All these while i thought aku ni lebey kurang sabar la jugak orangnyer...but no...this is different kind of sabar.....this test is different this time....the more i think about it, the more i realize God is testing my patience and wanting me to have more patience.
.
Jadi, di hari Jumaat yang mulia ini dan sempena kedatangan Maal Hijrah pada hari ahad ni....aku doa sunggoh2 pada Tuhan moga aku ditingkatkan kesabaran aku dalam hal2 yg aku diuji..amin..
.

1 comment:

sapalah lagi said...

perbetui tudung sendiri...