Friday, November 6, 2009

Crystal clear






So it was pilates yesterday. In contrary to aerobics, yesterday was the very first in my life trying that exercise. Fully ready for a relaxed, laid back kinda move...only to discovered that i sweat like hell already in the first 15 minutes of the exercise! hek hek...tak penat, tak pancit tp susah giler nak buat all those stretching and flexing tuh haha..it's more on flexing body muscles and kinda focusing on breathing exercise too. Lepas abis jer..rasa ngantuk sangat tp sempat agik tu g kmart nak mencari dvd transformer yg baru tuh. Memang dah tengok kat wayang haritu tp sajer nak simpan buat collection sbb memang suker citer dia. Aku punyer la lama cari dah dvd nih rupanya baru nak keluo di pasaran (read: pasaran aussie) semalam. Tu yg terus gi cari tu sbb tak sabaq dah nak nengoknyer. Malam tadi mmg tido dengan begitu lena sekali tak sedar apa, tak terjaga langsung tengah malam like always. huh...aku rasa pilates ni elok la eks utk relax kan badan, relax kan mind and bagi tido yg berkualiti. Nanti next week aku try lagi skali and tengok after effect dia sama ker dak.

11 comments:

mak hayams berbasikal said...

Hah baguihla.. mu dok sexcersie nun nyah.. release sket segals kans.. anw.. apa motiff gegambo tuh with the stori mori neh??

tataw maks apa ketan??? sesuatuh betul taw..

anw.. happy weekends..

Hazelsyd said...

Nyah,

hehehehe memula nih semangat aaa haha..dak aihh.. mentara berkesempatan..

mmg takdak kaitan pong ngan sori mori harini haha

happy weekend too!

hana said...

ja, ko jgn makan salad la.... nanti salad + pilates la + aerobic la = ko kurus. aku gemuk sorang nanti. uwaaaa....

lawa la crytals ni. memang murah ke kat sana brand macam bohemia tu?

Hazelsyd said...

Hana,

alaaa salad aaa ...tak begitu nak lalu hehehe..ek elehh..amran sendiri pong tak caya aku akan kuruih ngan aerobics nih ahahah all i need is to release stress and tensed nih..tu jer..

ha ah lawa sangat crystals ni babe.. and to me, murah yea! ha ah ni mmg bohemia

hana said...

hehehe... kalau macam kita ni "org nasi" (iwan panggil aku tu sebab tiap hari mesti cari nasi) memang tak brape nak lalu salad tu...

amran tak caya? hehehe... tell him to wait and see...

oh bohemia ke? dia jual in set tak? aku ada vase dia org bagi. kalau glass dia mcm in your 2nd last photo (glass yg 2nd from the left) around brape ja? ke dia jual satu2?

Hazelsyd said...

Hana,

ada yg dia jual set, ada yg sebiji2 camtu. Set glass berkaki yg ko cakap tu $60 kalau aku tak silap for 6 pieces (i.e 6 glass). murah kan?

the thing is, kilang dia nih mmg dia kontrol yg amat saper yg leh access masuk ker kilang dia. sbb dia supply pada all shops & factory outlets di sydney nih. hanya consulate jer lepas masuk and got discount. kami student2 nih tak layak laa haha..

tp aku menyelit ikut consulate smlm tu lepaih masuk tu hahaha sbb ada one day aku gi umah kawan consulate aku nih for acara makan2... aku dah jatuh chenta kemain ngan satu bekas crystal dia nih and puji kemain haritu kekekeke tu yg dia ajak aku gi skali ngan dia smlm tuh. amik kesempatan beb!

and lg satu stail depa nih, kena tepon in advance buat appointment bagai bila nak gi baru depa bukak pintu.. mmg ala2 kedekut yakmat laa

hana said...

ya allah seksanye nak beli brg depa pun. But $60 memang murah la kalau set 6 pcs.aku suka glass tinggi yg tak berkaki tu la. cantiknye...

takpe la ja. mana aku nak cari consulate nak menyelit masuk. hehehe...tapi kalau ko nampak tpt lain jual lebih kurang harga tu, let me know ye...

Hazelsyd said...

actually depa kontrol brand name depa tu and the pricing.
member consulate aku nih nak balik for good dah nih..neway, i'm sure tahun depan ada agik yg nak gi nih..nanti aku highlight kat ko tau. haaaa yg gelas tinggi tak berkaki tu smlm mmg worth buying sbn 6 pieces + jug = $60. Smlm ramai yg hangkut hat tuh.. tp aku dak laaa..

hana said...

waaaaa... plus the jug? murah nye ja.... oooo sengsara aku mengenangkannye...huhuhuhu...

aku memang cari set mcm tu. kat sini ada tapi mahal la ja...takut aku nak beli. nanti ada org mengaum. hahaha...

Anonymous said...

tak pergi tengok replika Bumblebee kat depan opera house tu?

Hazelsyd said...

Anon,

tak, tak gi...ada eks? tak kabo pong..hehe