Friday, November 27, 2009

Ada logika kah?




Harini ramai orang sekeliling aku away nih...geng2 takdak sumer away for raya...

Geng2 kat school pon pakat away nih fly ker melbourne ada conference...hrmm...3, 4 hari kebelakangan ni aku dok pkir balik, betul ker decision aku tak submit paper ker anzmac 09? Masa tu rasa macam betul jer decision aku but now i'm not sure already...considering i'm in dire need to go for a getaway these days. Sebab kalau aku submit, sure aku pong dah terbang dan cuti2an ker melb cam depa2 gaks...hrm...entah kenapa this thought been playing around in my mind for days already...padahal masa tu draft paper tu dah siap almost 70% dah cuma aku tak push and try meet up ngan dateline dia hehe sbb masa tu aku balik mesia and aku degil keras kepala on why aku takmo submit heheh..neway, mana tau ada rezeki utk konperen lain next year ka..almost the whole school pegi konperens nih huhu..adehh ija, ija...

Lagi satu kan, betul ker or logik ker that....lagi banyak kita grumble i.e. merungut2 & menyumpah2 atas menda yg kita tak suka, lagi banyak menda2 lain yg kita tak suka datang kat kita? betul ker hah? lagi banyak kita complain, banyak tu gaks lah dugaan-yg-kita-tak-mau datang kat kita? betul ker eks? dan, betul ker that....lagi banyak kita sabar, redha especially dgn menda yg tak best yg datang pada kita..banyak tu gaks lah datangnya rezeki kat kita...betul ker hah? erkk ada logika kah apa aku cakap neh?

8 comments:

mak hayams said...

sesungguhnya dear.. Allah tak uji hambanya yg tidak tahan ujianNya dan hanya hamba2 yang terpilih sahaja yg layak menerima ujianNya.. so.. berSABAR yach.. like u alwaz said it to MEE.. hiks
insyaallah ada hikmahnya yg kita tak nampak.. be positif mungkin.. n maybe not ur rezeki confe at Melb atu.. n insyaallah more better is waiting ur infront...
*tetiba jerk panjang lebar kans*.. hugs u..

Hazelsyd said...

Nyah,

hugs, hugs and hugsss the tighest! hehehe tu diahh mode keinsafan eks di hari raya korban nih hehe..

yeap betui lah...kena sabaq banyak2 no...MEE (muakakaka) hope too ada rejeki awaits me infront yach...

sapalah lagih said...

hugs sajork??? cucuq udang ka, pasemboq tadak ka nak uluq2...

Hazelsyd said...

ayooo maaa kekekeke..tunggu cheq balik penang dulu naaaa hehehehe btw ehemmm...tetiba rasa tingin mcD larrr..camno laks buleyy tingin tetiba nih uhukks heheehhe

mak hayams said...

haha jauh tuh sampai penang no.. apa kata kat Ipoh amacam..

DeLinn said...

betul. it is called law of attraction. go and read the book or watch the movie (utube, they might have). that's why we have to think positive or good things all the time, so that the positive vibes will come to our way.

hazelsyd said...

nyah,
Ipoh eks? Toksei lah hehe

hazelsyd said...

na,
oo law of attraction eks? hrmm...baca buku dia? alaaa...caner nih, buku eclipse pun tak abeh agik..haha