Monday, November 30, 2009

Here's how it goes..

Sebuah karangan bertajuk, "sambutan hariraya adiladha di randwick 09" kekekek skema tak hengat!

Basically, hari jumaat hariraya haritu aku lepak kat school ja..buat kejer..nak buat kejer pong tak baper leh concentrate sbb sunyi sangat! hoho so just download and printing. Tak abih laks tuh..melagho sana sini gaks..hoho...ermm kat mesia hall mmg ada semayang raya as usual and just like last year..disebabkan jatuh hari bekerja so takdak major celebration, just makan pagi lepas solat. Amran kejer so aku pong gi school...dengo2 nyer ramai gaks kat hall haritu. Ahh this is the 2nd raya haji aku melepak depan cubicle, almost like no feeling already...baca bebetul, almost yach! meaning, ada sket perasaan la jugak situ..

Then saturday, ermm wat per eks?....dok rumah sajork, godek2 blog..amran kojer gaks agik..biasalah nak xmas & new year nih bz sket nak perabihkan kejer yg datang melambak2 towards d day. Farid ada tolong amikkan daging korban utk kitaorg kat hall, thanks and alhamdulillah. Yanie ada buat korban, masuk satu bhg, aud100 jer..murah kan? aku mmg terniat dah nak masuk gaks masa baca email haritu...tp terlupa sangat2...hrmm.. kalau dah takdok rejeki tu gitu lah kannnn walaupon dah berniat...

Sunday smlm laks baru lah celebration raya kat mesia hall. Aussie style, meaning bbq daging2 korban tuh...yeahhh aussie style also means, i came with plain tshirt & jeans on a hariraya celebration hehehe lagipong paneh smlm, kosser la nak blouse or baju kurung bagai....and ada sup tulang gaks bestttt..aku mmg suker sgt sup tulang weiii.....datang awai smlm sbb ada tolong the organizer marinade a portion of the daging2....datang awai berjanji ngan yanie. So kitaorg among the first yg blasah whatever food that was served there. Geng2 close sumer pakat mai gaks smlm and the gathering was fantastic! Basically tu jer lah celeb raya haji kat sydney nih tahun nih. Well, sokmonyer mmg gini on hariraya haji. Cheq tak jumpak rendang or nasi impit or kuah kacang or lontong kali nih nooo.

Lepas majlis tu, gi eastgarden sat nak cari yoga mat utk gym activities aku. Selama ni dok pakai available mat there with towel to lapik. They all buat camtu. Tapi smlm noreen advice not to, baik beli jer for hygiene. Betui gaks..and it's not expensive pong.. so gi beli smlm, kaler purple agik. Well because hanya ada pink and purple jer..pink kang, kotor obvious sangat laks.

So, that's it basically.

7 comments:

fudhla said...

assalamualaikum

tang sup tuh wa agree...
kitorang kat gopeng pong buat sup kebetulan makcik amik gear box... syok ler tapi wa makan bagi kat makcik...jaga badan
heheheheheee

Hazelsyd said...

w'salam fudh,

haa sedap kan sup tulang huhuuu beshhh wooo...aku mmg cant resist sokmo with this..ko bagi makcik eks? makcik aku takdok situ utk aku beri so aku blasah bermangkuk2 sup tu dahh hahaha adehhh alasan sangattt!!

ko raya haji kat gopeng eks?

mak hayams said...

ermm Fudla tak yah jaga badan dah aihhh dah menten giteww deh.. huhu

err sup tulang yach.. meks sup pun tadak nampak batang idung melainkan LONTONG.. *nanges*..

Hazelsyd said...

Nyah,

adehhh nanges ngan lontong eks..hehe sabaq nyah sabaq...mcD, burger king, pizza hut kan ada hehehe...

itu aaa..si fudh tu sajer ngan ngumpan aku tu tau!

fudhla said...

bat...

nko tak dapat daging korban ekk...
emmm...
wa takde apa melainkan sup semata2
hahahahaaaa...

fudhla said...

balik gopeng yg tak dirancang...
ari rabu malam borak2 ngan mil ngan hubby
khamis petang lepas balik kerja terus balik...
semalam balik kl dari gopeng kul 6 pm, sampai umah kul 10:30pm...
lenguh drive uuuu....
hampir 4 jam drive
selalu nyer 2 jam perjalanan jer..
sian mil wa... sakit kaki dia ari nih
wa tak penah kena macam nih

Hazelsyd said...

fudh,

i c, gitu ker...mmg aku dengo ramai kata jam teruk be it timur, barat, utara, selatan. walaupon raya haji eks sumer pakat balik kg gaks..