Wednesday, September 8, 2010

From Sydney with love

.
Bulan Ramadhan yg penuh berkat dah nak ker penghujung sangat2 dah...masih ada harini dan esok..semoga aku dan juga kamu-kamu dapat buat yang terbaik dan mendapat ganjaran terbaik juga, insyaallah. Setakat hari ini, ramadhan kali ni memberi penuh makna sekali lagi pada aku personally dalam beberapa segi...dan bagi pengajaran pada aku in some respect...aku jugak rasa aku boleh nampak, 10 malam awal dikatakan fasa rahmat kan, byk jugak perkara2 baik yg berlaku masa ni, serta rezeki2 yg masuk alhamdulillah...10 malam terakhir pulak dikatakan fasa pengampunan kan..aku pon tak baper sihat all the way those days, dugaan pon mula datang on those days too...and i take it as that's one of the small ways of menghapuskan dosa2 kecil yg aku ada lakukan di masa lalu.
.
There are still few things or issues that boggles my mind and pretty depressing too but when i come to think of it, apa lah sangat nya menda2 tu kalau nak dibandingkan dengan orang lain yg lagi besar dan challenging dugaan depa kan...so aku pon terus jadi bersabar dan berfikiran terbuka utk menangani. Bila aku duduk diam2 dan bermuhasabah diri, aku rasa setakat ni idaklah terlalu susah jalan aku selama ni...quite dipermudahkan jugak la alhamdulillah..ada masalah yg melanda, ada jalan buntu yg dihadapi dalam hidup kat sini ni...tp samada they are too small to mention or aku quickly dapat jalan penyelesaian which to me, adalah rezeki juga in one way or another..jadi apa2 pon, aku bersyukur atas segalanya.
.
Aku mencuba jugak seberapa baik ramadhan kali ni walaupon mungkin tak terbaik..tapi harap2 diterima segala amal dan doa2 aku. Berbuka posa sangatlah sempoi dan ala kadar..bangun sahur is such a joy for me..hehe i mean nak gerak si dia bangun tu mmg such a joy hehe..dgn macam2 helah dan tactic aku nih hehe...tau2 jer lah perangai gegiler and playful aku ni..daripada menyanyi lagu2 zaman budak2 dulu sampai lah ke treat dia macam budak2 darjah 2 nak kasi bangun! hehe..such memories..sib dia sabar ngan karenah aku hehe..tp semalam hati aku jadi kembang kuncup jugak bila dia citer..colleague dia si dave tu cakap kat dia, 'she always make u happy ya mate' to which he agreed hehe sbb dave kata boleh notice tiap kali dia on fon ngan aku, mesti ada yg dia terkukik tergelak2 when he's always been too serious at work. Dan paling bermakna pada aku bila dalam keadaan macam ni..dia kata aku adalah kekuatan dia. For someone who very seldom say something like that, ianya adalah sangat menyerap ke dalam hati ini..
.
Anyways, dikesempatan ni aku nak ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR BATIN atas segala kata2, tulisan2 aku yg kadangkala ganas dan bisa menyinggung perasaan korang..jadi kengkawan yg kukasihi, enjoy your raya wherever you are across the globe..drive safe, eat well and see ya guys in one piece and hopefully with additional kilograms in weight! (kata2 org yg mendengki tak dapat makan best2 during raya! hehehe :P)
.
Lots of love..

6 comments:

Anonymous said...

assalamualaikum...

awai2 tu rasa macam ustazah la plak bagi tazkirah....

fuhhh!!!!!









ujung2 dia mai dah....
peel nyer

hahahahahhahahaaaaa...

*nak tambah perasa dengki nih*

wa kann.....
nak masak rendang tok taw
pastu nak masak nasi minyak
pastu nak masak gulai daging
pastu nak buat acar timun
pastu lagik kann.....
nak balik kampung
hohoooohooo baliiiiik kampuuuuuunng

sebagai ustazah yg telah memberi tazkirah kesabaran....
sesungguhnya bersabar adalah satu sifat terpuji.... amin


teka sapa wa
hehehehheehehehehee

Hazelsyd said...

w'salam anonymous yg kusayangi,

hehehe dari cara gelak beso mu itu, aku rasa2 FUDH kan? kan?? heheheh

hehehe yummmehh fudh!! makan kan sepinggan utk aku eks? aku takmo 2 pinggan, jaga body! hehehehe

amin..

saya said...

echewahhh...bernostalgia le pulak.. apapon, semalat hari raya ye cik hazel. dan juga kepada si dia. hehehhe...kata2 wish tu dah best tu tapi bab additional kg's tu yg takmo tu. hahahhaa... selamat hari rayaaaaaaa...

Hazelsyd said...

hi cik saya,

hehehe..hahah tu laa dia nyer jeles nyer pasal hehehe..tq! ok ok jgn gain weight ya lepas raya nanti!

theblabber said...

nak tiru ar tajuk entry ni..haha

Hazelsyd said...

miezi,

heppp nak tiru2 laks! hehehe ok ok tiru ler..