Monday, September 6, 2010

Weekend: Out and about

Few days before start weekend baru2 ni, aku down with flu and fever. Lama gaks rasa tak demam2 sakit2 badan for real camni hehehe..so makan ubat and pakai snow jacket dok bawah selimut hehehe and alhamdulillah weken getting better and skang ni pon ok dah.
.
Saturday belah pagi seperti biasa keluo gi beli grocery..biasanya kalau kitaorg gi grocery, mmg pe'el nyinggah ke royal randwick, oriental at randwick and then coles @ eastgarden. Setengah barang ada sini, setengah ada situ..and altho coles tu takat sepelaung jer dari umah aku ni ha...ada org tu suker bebeno gi eastgarden shopping centre..terus jenjalan window shopping katanya. Owh yea ada lagik tempat yg jatuh wajib nyinggah gaks..kedai tools or hardwares memana tah..total tools la, repco la, super cheap la, bunnings etc. Some times aku ikut dia gi, but most of the times aku tak ikut ah. Lepas shopping2 grocery tu, aku mintak dia drop jer aku kat umah and dia gi lah memana kedai tools dia nak gi. For us, mmg convenient gini lagi sbb dia pon can take all his time browsing tools and parts or hardwares without the need to think of me yg kebosanan dan mengekorrrrr jer dia dari blakang.
.
Then malam tu berbuka posa kat mesia hall. Abg sam yg masak for MAS, who sponsored iftar haritu. Quite ramai gaks..ni kali kedua aku gi berbuka posa kat mesia hall for this year. Masa terawih ngantuk2 tak hengat..pak arab yg imamkan..lamaaaa hehehe even qunut dia masa witir pon lain sket bacanyer bukan qunut biasa tu..and yeap panjang lebo..
.
Sunday semalam pepagi gi anto yanie and farid ker aiport. Depa balik mesia for raya. Sedeyyy la gaks dia balik..but then sama cam last year depa balik gaks. Depa transit kat gold coast dulu before amik flight balik mesia. So mek tu meronda harbour side la tu dah tentuuuuu hehehe. Then balik umah just lepak2 kat umah jer..kemas2 apa yg patut, berehat2, golek2 atas katil. Berbuka posa kat mesia hall gaks, smlm sponsored by msd and other government agencies kat sydney ni. So government officers mostly and some some student committee members gotong royong dengonyer masak kat hall. Sedappp masakannya. Tapi semalam dah lengang dah ngan students yg datang. Memang lengang sangatlah...kak jee who lead masak memasak tu smlm kata dia masak banyak la pulak coz the day before sampai tak cukup nasi laks..tetiba lengang hehe masa nak balik smlm tu dia soh gaks bawak balik nasi..nasi daging agik tu..but sbb ingat tak de nak makan nasi bersahur, tak masak and ada plan lain..so tak amik pon lah.

6 comments:

saya said...

raya diperantauan ye.. takpe la..kan pengalaman tu...

Hazelsyd said...

hi saya,

ha ah..takper laa...nak wat camner kan..uhukk...hehehe..ok jer ni..tp mood raya cam tak mari agik aa...

Sofya said...

salam H...

tak pe..next year raye kat mesia plak ek...

leh dtg mlka kan kan kan?...hiks

Hazelsyd said...

w'salam cikya,

ha ah insyaallah next year kat mesia..aminnn...cikya doakan tau! hehehe

haa..ada rezeki ada jodoh kita leh jumpa nanti masa raya kannn...

Anonymous said...

salam H,


weh ape habor....aku dah delete blog. malas. pastu langsung x masuk mana2 blog pun. bz sikit...:) la ni dah senang banyak, tuisyen upsr dah abis, asik mengonline je.

bila balik mesia for good beb?

jane **

Hazelsyd said...

w'salam jane!

habor baik alhamdulillah..ha tu la one day aku gi blog ko, udah ilang daaa..hehehe..

balik mesia for good insyaallah by 1st qtr of next yr kot...kot laa hehehe