Wednesday, March 26, 2008

Backdate

Sorri la eks.. kata nak update petang semalam.. tapi disebabkan berserabut dgn study and kejap2 rasa macam hilang arah sat sbb dah seminggu kot tinggal research ni.. so bila nak start serabut sikit therefore, tak sempat langsungnya nak update...Ni dah ada guiding questions , should be okay la.... taktau la dalam mencari jawapan tu satgi serabut lagi hiks!

Neways, kami kat sini cuti 4 hari total for Easter start dari hari Jumaat sampai Senin. Tu sebab aku tak online eh eh online kat Ym tp.. bukan online as in 'busy'. Kalau busy to maknanya dok kat ofis la tu.. focusing 90% of my time on work. Other than that, kat umah la tu. So, ada la bawak balik sebemban articles (as usual semangat tinggi menggunung) tapi, kesudahannya ada la ala kadar jer aku baca... Like I told earlier on Thursday, I really wanna relax kan? So I did. Memang rehat betul lepas submit 40% assignment tu. Jumaat tu, aku buat mee kari.. hehe itu lah dia rezeki kami for the whole day hehehe no nasik. And pulak tu, my fren dari NZ (Tun and frens) ada kat sini.. ingat nak jemput dia mai hari Sabtu actually tapi disebabkan ada masalah teknikal di mesia hall.. aku kesian plus hangat kat ada worang tu, so aku tuko plan jemput depa hari Jumaat.. sib baik buat mee kari seperiuk besor walaupon kami berdua jer. Tu rezeki depa lah kot..So... sembang2 dengan depa very the meriahhsss .. biasa la Tun kan... still begitu orangnya.. tidak berubah. Na and Wa, dia kim salam.

Hari Sabtu pulak, hrm... apa aku buat eks? Owh owh... aku tengok citer Korea.. hehe actually my internet capacity ada dekat 2Gb lagi.. tidak digunakan sangat.. sebab sibuk dgn assignment.. so kat umah jarang surfing or whatnot. Aku dah upgrade dr 1GB ke 2GB this month sbb promotion dengan harga yg sama.. contract/bond jer tambah lagi setahun.. ala.. sure akan pakai servis ni pon...So.. hari Sabtu tu, I started by asking Cik pah.. citer korea apa yg best coz me, no idea at all. Sindarella and Vice Versa mmg aku up to date so takdak citer yg ketinggalan.. So dia suggest citer My Girl.. hiks! citer lama I know.. tapi eh eh best eks?? best sungguh..Maka... bak kata Amran seharian tu dia naik meluat dengo lagu2 korea dari citer my girl tu hahahaha....aku dok melangut kau sungguh2 nyer depan laptop aku tu... Aku masak apa eks? Mee kari plus mee goreng kot tak ingat lah weh...... dok melangut la lagi depan laptop.. sib baik Amran tau aku nak release tension and I am normally so not like this nengok tv/movie online or offline se-religous ini.. so dia tak complain.. kalau hari2 macam ni huhuuuu mau goyang rumahtangga.. mana idak.. dok langut hero citer korea tu jer.. rumah apa jadi keh keh keh...

Anyhow, mmg setel habih citer My Girl tu larut malam hari sabtu tu hahaha.. dasat sungguh aku.. Hari Ahad pulak, kami keluo temankan Tun and frens tu ke Paddy's Market.. Spent about half a day situ and balik umah balik. Depa pon amik beg dari hotel and lepak at our house jap..mentara nak tunggu nak board ke Gold Coast pulak belah petangnya. So aku pon sempat la lagi buat bihun sup ayam utk jamu depa and temolok kami jugak hehehehe..

Senin... erm... just lepak2 lagi kat umah.. gi Coles buat grocery......selak sesikit artikel tu.. sambil nengok Full House pulak.. sudah laaaa.. aku ni addicted pulak hishhhhh.. tu org kata jangan mulakan eks? Tapi kalau org yg kuat disiplinnya ok lah kot.. cam aku ni hisyyyy...

So, all in all, aku memang relax sungguh la di rumah selama 4 hari lepas.. and bila masuk ofis semalam, rasa energetic and bersemangat..

Itu jer la citernya hehehehe

4 comments:

Unknown said...

Waalaikumsalam.

meriah la kome borak ye.....bagus la dapat hilang tension, bila balik ofis,energetic la....

jgn asyik tension je... you frightened me walau proposal ku tergantung gantung nih...

Hazelsyd said...

keh keh keh, jgn takutttt heheheh mungkin citer aku ni overacting kot or aku yg over reacting on the workload hehe... moral of the story, sok sok nak sambung phd, jgn pilih uni yg ada classes.. merana.. tapi. urm.. kalau top univ mmg akan offer classes...heheh.. but... i think, kalau HR takde kot..rasanya la..

alia elena said...

aisehh citer korea deh.. maks dah lama tak layan.. *release tension yach*..

Hazelsyd said...

Bat,
tu laaa patutnya aku layan masa2 aku kat kelantan dulu nun.. idup relax jaa.. n time2 serabut ni laa nak layannyer eks kekekeke...