Saturday, March 1, 2008

Kisahnya....

..rupa2nya mood aku yg mandom dan hampeh sangat seminggu lepas ni ialah sebab 'bendera merah' mau naik hehehehe.. lega banget aku sbb rupanya penyakit malas tahap space cop gaban nih hanya petanda untuk itu... sorri eks, 'timing' aku tak regular so I cant predict. Tapi serius lega laa sbb rasanya aku bukan lah lagi kategori student yg malas .. lepas2 ni tak tau la pulak...rasa2nya aku ni kategori yg masih sedar diri lah tentang tanggung jawab aku demi negara dan bangsa huhuuuuuu

Hari Khamis lepas pegi lah aku ke Eastgarden Shopping Centre dgn mission untuk mencari novel2 untuk dijadikan bahan untuk melegakan fikiran seterusnya lull me to sleep. Finally bought 2 books.. Danielle Steel dan James Patterson. Danielle Steel tu biasalah kan semua tau theme buku dia .. as for Patterson tu, it will be about murder. Ada la baru baca takat 4, 5 pages hak hak hak.

Jumaat pulak.. since bendera merah belum naik.. so mood malas tahap cipan masih ada.. hanya baca 1 atau 2 artikel saje.. selainnya tak tau apa yg aku buat....Tadi, pegi Correlle sale.. ada rembat few items yg menjadi pujaan hatiku.. niatnya, nak start beli sesikit dah apa yg aku nak utk bawak balik...erkk,... tak melampau kan? 2.5 tahun lagi nak abih dah belajar (huhuuuuuu) so, boleh dah la start kumpul sikit2 so that time nak balik esok, idak la culture shock wallet aku hahahaha....so tadi beli dinner plate shadow iris 8 biji jer, remekin yg murah nye type.. porcelain tp microwave and oven safe.. untuk buat pie or chocopot ikut nigella, boleh la... 2 loyang bakar untuk cookies baking tray and bread loaf tray. Yg ni murah2 jer...aku tau dah.. tiap kali gi correlle nyer outlet ni.. mesti beli gak apa2 barang.. walaupon satu.. suka sungguh aku dgn kitchen wares ni...

Selesai situ, kami terus ke Balmoral Beach untuk piknik pulak.. yg ni last minute plan.. Ida dan Affan ajak Yanie yg sama2 kami ke correlle.. so aku pon ikut lah skali.. Disebabkan ni last minute plan... so Ida jer lah masak nasi lemak.. kami singgah sat kat Eastgarden... Yanie beli roast chicken kat Oporto whereas aku and Amran beli 4 bottle of juices and carbonated drinks dan salad serta Tim Tam. Tu jer la.. By the time kitaorg sampai, dah pukul 2 lebih gitu.. Ida and family pon dan setel lunch.. kami sampai terus tibai nasi lemak plus roast chicken tu.. and last skali salad tu.. then lepak2 kejap.. balik ah....

Rupanya.. tak jugak balik.. tapi fikirkan dah dekat dengan Manly.. kami pun terus lajak ke Manly Beach. Nice place.. Park keter and jalan2 kawasan sekitar beach and aslo window shopping kat deretan kedai2 situ. Laut dia cantik tp beach dia ada kurengggg sikit. Bondi and Coogee punyer beach lagi cantik kot...Lepas2 tu terus balik Randwick...

Itu jerlah.. aktiviti harini.. esok nak studiiiiiii
Ta!

No comments: