Thursday, August 26, 2010

16 Ramadhan

So amacam puasa takat ni?
.
Aku makin lama makin melepek laks belah2 petang tu. Still gi school so tiba time nak menapak balik umah tu...alahaiii..bercinta!! Boleh jer nak wat kejer kat umah bulan2 posa ni..tapi sebab aku tengok boleh jadik kejer kat school ni (change of working environment)..so aku maintain ker school for the time being to do my work. Tiba time tepu sok, aku back to working at home balik.
.
Tahun ni berbuka posa sangat lah simple2 ajork menunyer kalau nak banding last year..hehehe....satu lauk, satu sayur, satu side samada banana cake ker, kuih ker or buah ker...masa berbuka pon dah tak baper nak terkam food like last time dah hehehe. Sahur laks makin lama makin tak lalu..but still bangun. Aku dah kurang2kan makan nasi..boleh la gaks..haritu dah stop terus for berbuka and sahur...maintain..tapi bila pekena nasi kerabu yanie yg sunggoh yummmm tu....esok2nyer terus cam nak nasik balik laks hehehe....but can take in smaller portion now. Makanya for sahur, kurma tu dah jadi harus seharusnyer dah laaa...if not aku tak baper gemor sgt kurma ni..
.
Last weekend ada another bazaar ramadhan kat mesia hall sini....kali ni banyak gerai, makin bertambah yg nak meniaga compared to the previous weekend...kengkawan baik meniaga...yanie/farid, nora/jumadi especially....ada yg individu, ada yg under persatuan..ada yg under umno...macam2 ada..just like yg kat mesia lah...masa balik balik kat luor pagar, ada omputeh tegur tanya aku kata tu hanya utk malaysian jer ker, i said no..for everybody..u can go and check it out too! mmg dia gi pon, nak cari murtabak katanya...dia sebut kat aku murtabak tu bunyinyer yg aku dengo 'motor bak'! haha terpinga aku one second mikir menda laks tu hehehe
.
Neway, biasalah food ada yg laris ada yg idak...tp nasi kerabu yanie/farid tu larissss....yanie and nora share the same gerai...nasi kerabu tu bertahan takat the first 1.5 hours jer...depa org pertama simpan brg dalam boot keter...but i'm so glad when i hear they waited and accompanied nora/jumadi berjual2 laks..in fact depa sama2 berbuka posa kat gerai situ...alhamdulillah.
.
Other than that, the usual....gi school as usual..owhh semalam sv datang tanya kabar and sembang2....tetiba semalam dia cam bagi pesanan2 laks bila aku dah balik mesia sok...advice aku sambung or extend apa yg aku buat skang ni and etc etc...katanya gaks semalam dia akan undergo operation for his shoulder sometime after Eid ni....hrmm...aku cam terasa dia hint2 something jer kat aku ni..as if he's saying, 'when are u gonna submit your 1st draft of the whole thesis??' hahah...adehh....owh yea, semalam jugak dapat email confirmation from an academic kat mesia bersetuju utk jadi salah sorang external examiner aku...alhamdulillah....apa2 pon, moga2 dipermudahkan utk aku....

4 comments:

Anonymous said...

assalamualaikum

syukur.. alhamdulillah
moga dipermudahkan urusan study tuh...


hahahahaha
wa gelak dulu ekk...
wa boleh imagine nko terkam kat makanan
dasat tuh...

semalam kan....
wa mimpi nko tau....
kacau daun tul nko dlm mimpi wa
apa signaficant nko ada pon wa tak tau
heheheheheheeee......

tapi mimpi happy2 ajor taw...

see ya

fudhla

Hazelsyd said...

w'salam fudh,

tq fudh..

hahahah gigih tuuu ko gi imagine aku terkam makanan tu ekk?? hahaha

mimpikan aku? yeayyy akhirnyer berjaya gaks aku masuk ke dalam mimpimu! hahahaha ekceli aku pon ada mimpikan seseorang gaks semalam..simbolik beb! semalam ni hari mimpi pakah??

see ya!

saya said...

bab tak larat pose tu sampai melepek2 tu boleh tahan lagi..tapi bab perkataan when to submit 1st draft of thesis tu yang boleh bikin pengsan. hahahhaha...tapi best la kan. saya sukaaaaa....

Hazelsyd said...

saya,

hahahahah tu laa pasal kan

suka? u suka apa ni? suka saya?? thank you!! hahahaha