Monday, January 28, 2008

Hari-hari di Malaysia

Ahh malasnya bila mengenangkan 6 hari lagi dah nak berangkat ke Sydney.. huhuuu.. actually bila kat rumah tak terasa.. mungkin sbb bising2.. kecoh2.. sibuk2.. tp bila kat cc ni sorang2.. kejap2 ada lagu slow.. lagu2 sentimental.. dah mula terasa sedihnya nak balik semula ke Sydney.. betul kata Is haritu.. berat sungguh kaki nak melangkah.. tp demi amanah dan tanggungjawab... diteruskan jua... dan kata hubby pulak.. betul kata orang.. hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri.. lebih baik di negeri sendiri..aku pulak kata kat hubby...'hidup mesti diteruskan'.... harap2.. perasaan sedih ni hanya setakat di airport sahaja.. or harap2 aku kebal kali ni.. so that tak terlalu sedih..


Honestly, segala plan belajar yg aku buat.. gagal dengan jayanya.. sebab tak sepatah pon perkataan dr jernel artikel menyapa mata aku hehehhee... mmg tak bersentuh... betul jugak kata Is.. yer lah.. dia balik mesia lebih awal dr aku hr tu.. so she knows.. and aku pulak ingat aku ni berdisiplin sangat la... tp.. mmg idak rupanya...

Harini baru aku la aku duduk2 kat umah ajer.. tupon idak jugak sepenuhnya.. ni dah ke cc pulak.. dah lama tak cek2 email.. kot2 ada email2 yg penting...tp takde apa lah sangat...First phase balik mesia haritu.. first few days.. aku and hubby dah terus membeli apa yg nak dibeli.. sbb hubby kata dok sini tak lama.. dengan kenduri semua bagai.. baik setelkan urusan membeli2 tu awal2.. and mmg betul bagai dikata.. sib baik beli and setel awal2 dah.. so now tak kalut..tinggal lagi.. food belum lg.. kejap2 lagi kot aku gi beli...Basically, kami beli brg2 necessity nak pakai/guna kat Sydney nanti.. dah alang2 balik mesia baik aku beli kat mesia jer sbb murah kan.. like pants, long sleeve tshirts for winter, socks, toiletries, cosmetics and PC hardware.

Hari ke 3 or 4 kot, kami ke rumah kami di Batu Gajah Perdana...aimnya nak amik brg2 pulak yg nak dibawak kesana..so punggah2 barang le kejap.. dengan ring file nyer, comforter, cadar, sarung bantal, periuk and kasut... bukan apa.. kalau boleh takmo beli lah benda ni kat Sydney.. benda dah ada.....cuma jgn excess loading jer la... tu pon aku dah risau gak.. sbb tgk2 macam dah ala2 first time nak g ke Sydney hr tu jugak dah.. So, now aku dah intai2 loading si Delinn tu kot2 boleh tumpang2.. dah aku pesan kat dia.. baju2 tido, toiletries, cosmetics, towel bagai takyah bawak.. pakai aku nyer jer..yg lain2 yg tak dapat nak ditolong, bawak la kan hehehehe. So, basically sampai situ secara generalnya, dah setellah bab brg2 yg nak dibawak.. pasal food pulak.. mmg tak beli lagi.. tunggu week terakhir...

Cerita kenduri akikah hr tu..macam yg dah tulis haritu.. gi jer la blog delinn.. malas nak citer.. sbb sama jer citer nya.. except that bila jumpa sedara mara this time, sumer dok tanya camana life di OZ and all.. standard la tu kan...then, depa komen gak kata aku gain weight.. yer hadek hadekkk.. aku gain weight!! Lepas akikah, itulah kesana kemari membeli2 brg.. masak kat umah pon idak sangat rasanya.. balik2 umah jer.. makanan dah siap hahaha.. in terms of food tasting pulak.. dah makan la apa2 yg diidamkan..except for soto mak lela sabo jer!! apa lagi eks yg belum makan?? takde ape sangatlah...

As for criter pasal kakak, dik an and tihah pulak...of course kakak mmg melekat jer dengan aku kemana2 aku pegi.. siap tak lepas pegangan tangan lagi tu...ishh taktau la aku lepas aku balik ni camana pulak.. macam hr tu lagi ke dia.. ntah la...and it seems that both kakak and dik an dok berebut2 nak dapatkan perhatian aku and also berebut nak pegang tgn aku bila kemana2 kekekeke.. as for tihah pulak... sampai skrg still tak mau2 lagi kat aku... mmg takmo.. setakat tgk aku dr jauh jer la.. kalau aku nak dukung dia ke apa.. aku kene selamba dek jer gi amik dia..malas citer pasak bebudak tu lebih2.. sbb nanti2 sure aku baca balik entry ni kang tersedih lak aku lagi...

Berkesempatan pegi ke Kelantan seperti yg dirancangkan... mmg best and enjoyable.. tak puas.. tp yer lah .. nak buat camana kan.. hidup mesti diteruskan...aku bertolak hr khamis 24/1 hr tu pagi then singgah machang sat jumpa yat and also gi ofis lama sat... tak jumpa sape2 sgt pon... then gi makan.. terus ke KB dah lewat dah tu pon.. kol 5.. so sempat blajo sesikit sampai kol 7pm.. stop for dinner.. sambung balik blajo sampai kol 11pm gitu then kami beramai2.. aku, amran, ina murni, yatz and fairos keluar ke wakaf che yeh.. bukan ada apa2 nak beli pon.. aku nak cari serkup kepala jer...esoknya... kol 8pagi dah start kelas semula after breakfast... stop kol 12 gitu.. wan pon sampai bawak laksa dia tu.. kami lunch laksa jer la...after that, sibuk dgn persiapan utk bbq mlm tu.. tp aku sempat tido seround.. ngantuk!

Malam bbq tu was fun of course.. fairos jemput jugak sya.. i'm so happy to be able to meet her.. thanks to fairos for inviting her.. so dok sembang2.. oh sblm tu.. faizah sampai dari kl dalam kol 2 or 3 camtu.. makin havoc bila dia ada..Malam bbq tu ended up kol brp tah.. 11 lebih kot.. then lepas clear up sesikit, kami dok lepak beramai2 menonton video yg aku rakamkan dgn camcorder br hr tu...depa dok tgk dr yg kat sydney lagi.. sambil byk la komen2 serta kritikan membina depa tu!.. end up tido dalam kol 1am gitu..

Hr Sabtu pepagi lepas breakfast and sesi borak2 and gossip2 yg entah keberapa kali sejak berkumpul, akhirnya dgn berat hati aku balik semula.. singgah ke pasar kadijah beli serunding dan buah2 sikit bawak balik...tak singgah pon ke kuala kangsar spt yg diplan sbb penat plus ngantuk and also masa tu dah kol 7pm...sbb nyer kami sempat singgah pulak kat Lata Kekabu, Lenggong utk mandi air terjun hahahha.. kejap jer.. sbb amran ngantuk sgt masa tu.. kan ke cuaca panas sangat. aku dah sah sah la krohh krohh kat sebelah dia kan.. so sajer la mandi2 sat kat situ... and terus balik ipoh....

Kenduri di Kuala Kangsar hr ahadnya.. sila baca blog delinn yer kekekekeke.. sbb kat sana kami berdua2 melakukan aktiviti2 yg sama jer.. so takyah la aku hapdet ttg tu heheheheh...delinn balik ke kl ptg tu, aku pon balik ke ipoh utk mandi manda tukar2 baju plus tido se zass dua kekekkee kol 8 gitu bertolak semula ke kk sbb ada sate, kebab and agenda potong2 kek... okla yg malam ni.. idak le apa sgt...lepas bukak2 hadiah sumer, kami pon balik ke ipoh...

So ni lah.... tadi hantar kakak skolah.. sejak2 aku kat sini, kakak nak aku hantar dia ke skolah dia.. so aku hantar la.. ada skali tu aku datang balik masa recess dia.. saje je nak makan2 dgn dia..ee sure kami sedih2 sakan masa aku balik Sydney nanti.. taktau lah...

So tu jer lah citernye...

3 comments:

Anonymous said...

gambar2?mane?

alia elena said...

ekekek jenuh occay maks baca senapas kaedahnya.. ngalah entry si delinn..hiks

Hazelsyd said...

rzr:
gambar?? belum lagi.. tak donload pon lagi ke pc... tunggu kat sydney lah... backdate gambar...

bat:
hahahaha... tu lah.. aku pon tulih senapas gak.. takut lupa kronologi kekekekeke