Wednesday, September 16, 2009

26 Ramadhan : plan raya

Plan raya:

1. Menu ~ lom tau agik nak wat gapo...tadi cakap kat amran, 1st raya walaupon ada jamuan kat mesia hall..rasa macam nak buat gaks pulut kuning and rendang..u know, just to have the feel of raya at home...tapi dia kata alaa takyah..dah gi ker mesia hall kan memasing...huh sempoiii kan mamat nih? mmg sempoi sangat segala segi..so kensel lah nak buat rendang hari raya tu kang..pantang dapat green light! hahaha alasan sangattt!

2. Baju ~ lom sampai agik baju raya from mesia...

3. Kuih raya ~ takdok sbb tak buat..tu laa mak tanya nak kuih raya ker? aku dok toksei sangattt..yerlah..sokmonyer tak habes makan pon..tiada peminat kuih raya kat umah nih..

4. Jalan2 raya ~ lom dapat agik any invitation open house..

eihhhh rasa cam nak ke tasmania jer raya nih! sini dah common sangat kengkawan gi travel masa raya..last year ada one group ker melbourne during raya..this year, dengar2 nyer ada one group nak ker gold coast...tapi kalo mak aku tau la aku betui gi jenjalan ke tassie ker mana2 ker during raya, mau bising diaaaa....tak menghormati raya katanya..lama2 kang hilang dari hati..tapi korang tengok jer la persiapan raya aku tuh kan? sropa takder nak beraya jer kannn....

Well actually jobs menanti nak kena buat tu berderet2....although berderet, surprisingly aku macam teruja nak buat jobs nih....hopefully keterujaanku ini berpanjangan...hrmm...rasanya 2nd raya masuk school dah kot...kalau tak masuk school pong, masuk kojer dah kot..

8 comments:

Hana said...

Ija,
1. Ko psiko amran ye? buat2 tanye nak masak, dapat green light terus cancel. aku pun selalu buat camtu. hehehe...

2. kalau baju tak sampai lagi, ko pakai la mana2 bj kurung yg ko ada kat sana, bukannye tiap hari ko pakai bj kurung kat sana...aku lak baju aku tak siap sebab htr lambat, aku beli ready made je...

3.aku rasa cuba ko try buat mana2 jenis kuih, sure ada feel raya... or buat kerepek ke, kuih gunting ke...(ceh, macam takde keje lain la pulak kan?)

4. meh jalan raya umah aku, open house sepanjang masa.... hehehe..

jgn lama sgt tak gi school, nanti jajan sampai takde org nak amik...

Hazelsyd said...

Hana dearie,

tu diahhh..ni mesti semangat raya ni kannnn..terenti japs aku wat schedule kojer aku nih membaca ko nyer komen ni haha

1. menu raya : psiko dia?? hehehe kot aku nak psiko dia, aku tak psiko bab menu raya beb kekeke adaaaa laaaaa yg aku buley psiko kan dier muakakaka

2. baju raya : tak sempat?? ha ah na..dalam kepala aku nih dah ada back up dah baju lama mana laaa aku nak rembat pakai kan hehehe and yeap exactly! aku pakai baju kurung masa berbuka posa kat mesia hall and time raya ajork deh! hihihi

3. kuih raya : buat?? ekceli this thot crossed my mind pagi tadi masa aku terrrrr nampak gambo kuih tart huhuuu meks sokaaa kekeke..tp hrmmm..taktau la kot takat crossed my mind jek pehtu ianya berlalu pegi bagai angin lalu...kekekeke *alasannn*

4. jalan raya : motifffff ajak aku???

5. jajan : owhhh harusss aku gigih ker school hokeyyy..jajan nyer pasal huhuuu

Thanks na for sending them to me!

Love lots! *motif-bila-ko-pos-kat-aku-baru-dapat-love-lots??* kekeke

Hana said...

Ija, memang aku dah takde mood nak keje dah sebab mood raya dah dtg...

ko ni apa la sibuk dgn schedule keje pulak dah dekat nak raya ni...hehehe...

1. ko psiko amran? terserlah kat sini ko memang takde keje lain, asyik la membuli mamat tu! kesian kat dia ja..

2. aku ikhlas ajak ko la... kesian kat ko takde invitation lagi. now, dah ada, pegi tak pegi lain cerita...

3. aku dok terpikir sekarang, jajan tu tak hancur ke by the time dia sampai kat ko? kesian kat ko kalau makan jajan hancuq! dah dapat nanti, ko letak gambar kat blog ni ye...

love lots. *aku pun ada motif sendiri bila bagi love lots ni*

Hazelsyd said...

Na,

hahahaha

biasa aaaa..keje keje keje..nak wat guano..

ko kata aku pembuli dia yer?? ko taktau tang dia membuli aku guano agik! asyik nak karate aku jek! hahahaha

yer yer, aku tau ko iklas ngajak naaa... thanks yer huhuu time aku balik sok, insyaallah ada rejeki kita jumpa occay..

ittew jajan aaa..sblm ni elok jer tak hancuq..tak hancuq kot na.. dun worry and insyaallah aku letak gambo dalam blog *kalau sempat amik sblm aku blasah makan!*kekeke

love lots na! slamat hari raya, maaf zahir batin.. my salam to iwan yer..

Hana said...

Elok la tu ja, sorang pembuli sorang asyik karate. meriah rumahtangga..hahaha

Selamat Hari Raya and maaf zahir batin ja..Salam to amran..

Kopi Suam said...

Ija selamat hari raya maaf zahir batin...

Hazelsyd said...

Zira,

slamat hari raya, maaf zahir batin juga yer..

mak hayams kek buah kukus said...

adoiiila..

meks pun rasa after mu gi Mesia Hall tu kans baik gi jenjalan hiks.. dah sumer nan ado nak dibaham kans..*merasa*..

takper meks pun jomput gaks nyah kerumah meks.. kalau mu sudila coz umah meks kocit jerk.. hiks

n if sampai jajan raya karang jgn baham sensorang tau.. huhu