Wednesday, January 20, 2010

Self-love

Semalam balik dari school singgah ker coles japs nak mencari serai...stok abes dah kat umah. Tengok2 mahal kemain $2 sebatang yg haluihh okkey! Kalau selalunyer tu rege dalam $1.50 or $1.70 tu pon aku dah consider mahai...ni nak pulak 2 dollar and halus laks tu. Actually mmg sokmo beli during weekends kat eastgarden tu..99 cents jer sebatang and besor gemok segor lagik..sini serai, kantan, ikan bilis, udang kering mmg mahai..aku tak penah guna kantan dalam laksa aku sejak dok oz nih...owhh lupa eks my sistah dearie tu ada pokok serai kat umah..dia penah offer, tp tak penah gi amik laks...

Neway, harini kepala dan badan masih ding dong bell gaks agiks...smlm togok orange juice bagai nak rak dah hehe..kang beli agik. I think must be the weather laa...hot and cold almost every other day here..gotto drink lots of plain water...hrmm...pesanan penaja ni aku dapat dan ingat sampai skang dari sorang kawan baik star aku dulu..katanya, 'kalau demam, minum ayor masak byk2 kasi drain out panas dalam badan tu'...dan mmg aku ingat & ikut sampai skang, walaupon member tu dah lost from my world already. Kadang2 pesan kawan baik lagi ingat dari pesan mak eks? heheh ehh tapi yg pesanan orange juice/oranges tu pesanan mak aku..pon aku ikut gaks sampai skang and dok war-warkan agik tuh hehehe

Somewhere along there gaks, tingat hari weken lepas masa nak parking keter kat tepi building umah..aku dok laa tak ingat belah mana satu yg free till friday, saturday and sunday. Amran ingat la of kos. So haritu dia kata kat aku..kalau aku la yg bawak keter sini nih, sure dah jenuh kena saman sbb ignorant sangat haha....aku laks kata, kalau aku bawak keter..i can assure u i take heed of where can park, where cannot, and will make sure tak kena saman lah..hehe nak meriak gaks tu haha..bukan apa, kita ni mmg boleh buat apa menda pon.. apa yg laki buley buat, pompuan zaman skang pon buley buat, percayalah...tapi ada kalanya kita nak merasa the feel to rely or lean on people gaks, the feel to have ppl direct kita gaks...nak merasa takyah amik berat sgt itu ini begitu begini..tul dak ladies? being independent is good, but sometimes showing u can be one in almost all occasions may not be that healthy too hehehe ntah apa2 kan...and i guess it might go the same to men as well for similar scenarios.

Anyway workwise, aku still strive on the analysis work. Tapi skang aku alternate dah ngan buat simple or scribble-writing gaks at the same time. Boring gaks la dok nengok data manjang.. berpinor mata dan kepala....lagipon nak kena start tune kepala for writing dah ni coz i've stopped since the last conference paper and that was ages ago if i can remember. Dah few days terjaga tengah malam dan langsung sambung buat2 kejer sket...since orang tak caya aku leh siapkan my very, very first and raw thesis draft by my specified date tu, so i'm gonna prove them that i can! We'll see yeahh..

Note to self:
..in other words, life needs to be played fair...whatever it is, love yourself first.

11 comments:

Hazelsyd said...

alaa panjang beno la pulak entry harinih..maleh nak potong2 ahh

Anonymous said...

err ... boleh tak kirim serai tu? kena declare tak?


eva

Hazelsyd said...

eva darl,

haha alaaa ni buat i sayang kat u nih dear ehhehe tp serai tokleh la dear..plants and dairy products cannot one...thanks there!

mak hayams said...

apakata beli n tanam sajork deh lam pasu huhu...

paperpun love urself first yach..

take care..

Hazelsyd said...

nyah,

cadangan yg sangat bernas!! except that aku ni kalau tanam pokok tak pernah nak menjadi! kat farmtown jer menjadi! hehehe

u take care too yeah..

fudhla said...

"kita ni mmg boleh buat apa menda pon.. apa yg laki buley buat, pompuan zaman skang pon buley buat, percayalah...tapi ada kalanya kita nak merasa the feel to rely or lean on people gaks, the feel to have ppl direct kita gaks...nak merasa takyah amik berat sgt itu ini begitu begini..tul dak ladies? being independent is good, but sometimes showing u can be one in almost all occasions may not be that healthy too hehehe ntah apa2 kan...and i guess it might go the same to men as well for similar scenarios."

teringin gak la tapi dah terbiasa buat semua keje sendiri, so kalau mintak tolong tu daring semacam jek hubby wa
huhuhuhuhuuuuuu...

Hazelsyd said...

fudh,

hehehe ko pon spesis independent gaks eks? hehe i likeeee..independent ni bagus tp kadang bila over independent, it could bruise men's ego gaks huhuu aku rasa lar..so dia akan kata dalam hati,'buat sendreyy lahhhh..slama ni ohkeyy jer buat sendreyyy' hahaha

kidding fudh...tu aku memain jer..

fudhla said...

H

betul tu... tak memain pon
hahahaaaaa...

sekarang baru rasa nyesal...
buleh????


selamat makan tengahari

Hazelsyd said...

fudh,

hehehe nyesal eks? tak baik nyesal taw..;)

happy lunching to u too!

Mimi said...

mi suka quote tu!!!
yes kak ija, you can do it. you willf inish the 1st draft on time!! :)

Hazelsyd said...

mimie,

thank u for that faith in me! *hugs!* amin amin... and my prayer that u have a smooth study process too ok? amin amin..