Monday, May 11, 2009

Bila jari-jemari membebel..

Over the last weekend, apa yg aku buat eks? hrmm...kononnyer nak mem-packing bagai..tp idak jugak coz amran kata hangkut gitu jer kang ke umah baru sbb dekat jer.. ulang alik ngan keter ajer...cuma brg2 besar tu jer aku nak kena cari marian lah utk hangkut barang. Tah camana, despite aku dok dread nak pindah nih...ermm macam ada look forward gaks utk masuk umah baru nih...sbb yer lah kan dah 1.5 yrs dah dok sini, so bila pindah ni kira something new gaks..best gaks rasa tu.

So, sabtu abg sani ada nak mintak tolong amran sikit, so off he go to somewhere else... aku melepak kat school sambung kojer2 aku. Then bila amran dah setel tuh, kami ke paddy's kejap. Ahad apa pulak eks? oo lepas amran berbadminton, kami ker eastgarden sat..amran nak membeli sesuatu...sedang jenjalan, hazizan called ada nak mintak tolong sket kat amran so off we go to bunnings..lepak sampai mlm gaks situ then balik...

ermmm....dah nak tengah may eks? aduhaiiii aku sebenarnya mmg dah lama melepak sakan dah ni since defense proposal aku haritu. Seriusly lepak hehehehe and jadi cam malas giler nak start balik...tau jer lah bila kita bercuti lama nih, nak dapat momentum ni pon quite some time gaks nak mari..but i'e gotto move on and buat keje balik dah nih. Haduiii....macam neverending betui laaaa keje aku nih. Well, of course i know this work is a continuous one and aku in fact mmg ada schedule aku sendiri pon...cuma, mungkin penat prepare sakan masa defense proposal tu kot buat aku macam nak relax kejap and stop from doing work. Ada gaks laa buat of course for the past month... tp, main-main kind of work hehehe..relax and taking my own sweet time continuing my work. Lagipon, bulan april ni...punyer lah byk workshop la, seminar la..or apa2 ajer laa.

Tapi tokleh dah laa.. ni dah tgh may, sikit lagi june then dah july. Tak lama dah tu, aku register ngan konperens tu pon belum.. heee... nak book tiket balik pon tokleh lagi sbb date final exam sini lom keluo so terencat sket. Else, aku choose jer date yg safe enuff utk balik hehehe tp kalau gini tokleh dok lama la pulak. hehehe. Geng2 kelantan-yg-skrg-dah-jadi-geng-kl aku nun pon dah sibuk berperang email merangka program time aku balik sok, insyaallah kalau takde aral. Syok laks aku tengok nyer. Sexcited jadiknyer. Mula ingat nak lepak kat ilham resort tp kensel sbb ada testimonial kurang meyakinkan dari someone yg penah dok situ. So they *we* opt for somewhere else. Okay, apa2 pon satgi kang aku gi register laaa kat konperens tu. heee suka tangguh2 kojer aku nih.

Owh aku tgh citer apa tadi eks? hrmmm so by july, aku dah nak kena start collect data dah. Insyaallah tercapai kot...kot laa hehehe. Walaupon aku ada sikiiiiiiiit lazy la bulan April nih *sket jer*, aku rasa aku still on track lagi..i mean, dalam schedule & dunia  aku sendiri laaa. Cuma, kalau dulu aku suka buat kojer yg mendahului schedule aku, to give space for contingency...tapi off late nih cam jadik len macam laks...dah macam makin jadik champion procrastinator laks hahaha. Tapi kadang skali pkir, baik takde schedule yg specific sgt... sbb bila nengokkan jadual keje yg bersusun depan kita nak kena buat tuh, teruihh lemah jadiknyer. 

Ok, dah ija.. start working!! hahahaha tu diahhhhh...tu inner voice aku dah marah aku dah tuh! *konon la sgt!* hehehehe. 

Wokesss daaaaa.

10 comments:

tentangseseorang said...

chaiyo!

Hazelsyd said...

Ady,

aja aja huaiting!! hahahaha

mak hayams said...

haa tuh July dah nak mai dah..

Hazelsyd said...

Bat,

haaa tu lahhh... baru tau nak ketaq hehehe

cekputeh said...

Haa..buat keje tu..dah mei dh ni..

Julai dh terbang balik..tak kisah lah apa rangka program yg dh ada tu, janji rangka program 'brthday girl' ada ya...hehehehe..

Harap kita dpt kumpulkan Hana, Hayat dn yg lain2 tu..berjaya le ndaknya..

Hazelsyd said...

Wa,

hehehe tu lah kannnn...*jgn caya gaks aku nih haha*

ermm insyaallah eks..hehe

Hana said...

Ija,

aku sokong cdgn wa... apa kata kita jumpa and pi hitea ke ramai ramai.. sure best!

Hazelsyd said...

Hana,

heheh tengok camner..tk tau bekesempatan ker idak sbb aku byk kat ipoh jer kot rasanya..

cekputeh said...

Tgk le tu Na...mmg susahnya nk jumpa dia tu..

Mmg kalo berjaya kita pi high tea tu, mmg menjadi kenangan seumur hidup tuuu...kekeke

Hazelsyd said...

Wa,

hehehe takper apa2 aku kabo nanti..