Tuesday, May 26, 2009

Citer cina

Okeh aku sebenonyer takde motif mahupon idea nak hapdet gapo. So enjoy ajor la deh lagu cina ni eks hahaha. Actually came across this vc somewhere pastu aku cari kat youtube. Anyway, masa zaman skolah2 dulu mmg hantu tgk citer cina.. kol 6 ptg tu ready dah aku nih dok depan tv tgk citer cina. Kalau citer tu start kol 5-6, 6-7, 7-8 pm haaa..dok la melangut situ hehehe. Memang make sure keje skolah, keje rumah, segala sumer tuh setel awal2 before 6pm tuh. Tapi abah aku dulu bukan suker aku tgk citer cina sgt. Yer lah dia kata apa laa dok nak bangga sgt ngan citer2 cina nih hehehe...dia especially tak gemor kalau aku nak melangut tgk hat kol 7pm tu..dia kata dah la time-time maghrib tu hehehe...bapak aku tuh strict orgnyer, mmg dulu kitaorg takut aa ngan dia hehehehe tp dia manjakan ina lebih lagik dari aku :P lalalala. Aku ni dulu rasa cam tersisih kasih sayang sket tu diahhh hahahaha. Aku jer pasan gitu kot.. tp indeed itu yg aku dok rasa dulu hehehe. Anyway, back to citer cina tu kan..so time abah aku masuk bilik air, mandi and semayang sumer, kitaorg dok bukak tv minimize kan volume...hehe gigih kan nak nengok citer cina kekdahnyer..

Masuk degree dulu ada foreign language, aku amik mandarin. Memang syok abes belajo bhs cina ni skali ngan classmates. Tau jer la, bhs cina ni kan ada intonasi dia tp sebutan sama.. so silap intonasi dia dah bawak maksud lain.. mak jadi kuda, kuda jadi mak. hehehe...tp sebab tak praktik, aku pong tak baper pick up dah..tinggal yg sangat2 basic...masa btn aku kena sound ngan faci aku sbb tak praktik bhs mandarin tu which should be very important in today's business world.. ngeh ngeh ngeh..

Tapi hana & wa, mmg fun kan class mandarin kita dulu, agree dak? nash pon class kita gaks kan? 

Okess daaaa...



14 comments:

Anonymous said...

wa pu che tao

Hazelsyd said...

Yatz,

hahahaha

lorr *tu jer tau jawab* hahahaha

teesh said...

hazel,

wo ai ni...

*hugs

Hazelsyd said...

teesh,

wo ai ni too.. *boleh terima gini? campur ngan bhs omputeh skali* hahaha

*hugs*

cekputeh said...

Memang fun abih...aku ingat level 2, tutornya is student juga kan..may be final student kot. Lelaki and montel...tp baik, apa namanya tk ingat. Bila nk exam, sibuk menghafal ni..tulisan cina ni lak, tk leh le tertinggal satu palang ke..or terlupa garis ke..dh lain jadi maksudnya..tp kita berjaya le menghabis kan..hehe Aku plg ingat, "Wo Te Chia" - rumah saya. Dok hafal la tu...sbb itu je karangan yg boleh dibuat..hahahaha

Masa level 1, mmg lecturer pompuan tu..baik juga orgnya. Agaknya dlm ati diaorg, tahan gelak je bila kita dok sebut perkataan2 tu..yg mcm nk tersekat lidah tu, adoiii..peh tu, kita kena menapak ke fakulti apa tah kat belah blkg tu...jauhhh gak..

Nash, Bagong sama kelas. Yg lain aku tak ingat...Biasale Nash kalo sebut perkataan2 tu..selalu over, dgn herot2 mulut dia..poyo betoi...kekekeke

*Those were the days*

Hazelsyd said...

Wa,

ha ah ingattt hahahaha

those were the days eks hehehe

DeLinn said...

sekarang ni, dia pandang kamu tinggi melangit, lebihkan kamu pulak. Maklumlah, anak pompuannya study oversea, huk huk. Aku rasa dia tak pandang pun aku skang nih, huk huk. Yelah, sapalah aku, huk huk

Hazelsyd said...

tu diahhh hahahaha

mak hayams said...

itulah.. drama aperkah ini???

*nah sambil ulur sapu tangan kat lin sambil tepuk2 bahu*...

yang maks taw.. Chi sin.. *kena ada nada pua chu kang tak neh*.. hehe

Hazelsyd said...

Nyah!

hahahaah gelak aku! kekeke chi sin eks kekekeke

mrL said...

H, woah..i think u should brush up yr mandarin lah..could be very useful taw one day..

*susah tul nak masuk halo your love tuh!

Hazelsyd said...

mrL,

tu lah eks..esp sini colleague ramai cina from china..maybe i should..nenanti aa pelan2 catch up ngan depa balik..

susah eks? tu lah nampak u tegur sepatah jer situ tadik..si bat tadi pon kata susah nak masuk ke halo tuh.. sarat beno dah eks?

*ehh dah cam bunyi lesbian laks i ngan teesh nih* hahaha ampunnn teesh!!

mrL said...

aah beb u better practise bit by bit ngan colleagues tuh.. biler lagi kan.. tambah2 dah ada basics lagi senang kan?

muahaha ok jer beb.. wa suker je tgk korang calling2 camtuh!

btw..ni hao ma?

Hazelsyd said...

mrL,

ehh ada lagi u eks smlm...i logout dah terus smlm tu..

hehehe suker eks hehehehe

wo hen hao..*errr ni i bukan carut tau! hahaha*