Thursday, May 7, 2009

Nangesss

Semalam belah tengahari camtu dapat call dari minah changlun tu menceritakan nyer.... aku mmg tau dia dok sakit kepala belah kiri for quite a while dah jugak and i think her circle of friends kat blog and fb pon tau gaks...last week pon aku sendiri pon dok sakit kepala belah kiri.. kening kiri dok berdenyut2...migrain kah? entah...meks tidak hiraukan...tp minah tu masa kat ipoh last weekend gi Dr and katanya migraine...

Anyway, smlm when her sakit persists..dia gi ker pusat kesihatan then referred to hospital. Nak kena buat MRI scan...and apmt ngan spital gomen ni tau jer lah....sebulan lagi. So i told her to go to private lah, to get 2nd opinion and belasah jer buat MRI scan kat situ...takde hal lah tang tu. Yang penting dapat tau result cepat, tu jer. Ni kami dok rahsia dari mak lagi sbb kat ipoh nun, the whole family tgh demam except for my mom...*tapi masa aku call smlm recce2..sumer dah sihat2 dah*.

Aku laaaa kat sini punyer ler risau sbb dia ada bagitau aku satu medic term tu yg Dr tu cakap smlm..*which menurut katanya, not to disclose to anybody just yet..so let her do that*... so semalaman smlm, aku dok google lah menatang apakah term tersebut...ermm biasalah aku ni ngan term2 medic pelik nih mmg aku ngeri...nak nak pulak to my very own sister kan. However, aku cuma jumpa info on symptoms of it which i think she could have that..tp dari segi impact dia short term or long term, meks tak jumpa la pulak. So risau yakmat....nanges baper round dah aku smlm *biasa ler..agak DQ hehe*....hrmm..yg lebihnyer aku nih, sian that she has to go through all that alone....aku tau dia takut tu...i know that...yer lah kawan2 baiknyer ramai di KL.. kat kedah nun i dunno probably belum ada yg up to THAT close lagi kot. Sbb aku tau camner rasanya have to go through all those kind of things, alone. 

Anyway, mlm smlm dia kabo..result nyer normal..so oklah kot...gamaknyerlah...parents we all pon tau dah smlm....mana mungkin nak sorok2 dari mak kita ni kan?....

Wokess daaa...

14 comments:

Anonymous said...

Ija dearie,

Hope nothing serious and all is well...


*feat*

Kopi Suam said...

hang jangan risau2 sangat ija insyaALLAH ina tak de apa-apa...

Hazelsyd said...

Faizah and Zira,

Thanks guys...harap2 ok tu..

Hazelsyd said...

baru off the fon ngan minah tu....bunyi nyer ok jer dah tu..

DeLinn said...

ok dalam tak ok. Tak leh handle la hall of fame, orang dok concern sangat nanya kabar and risau... hehehe

Hazelsyd said...

tu diahh tokleh handle hall of fame yg tak kosser tuh! hahah

Anonymous said...

dellin ni tahap artis ija.. ramai ambil berat... ekekekke, lari//////////

-ojij-

Hazelsyd said...

Jijo,

itu laaa..mana tak artisnyer.. kemain DQ lagik tu...hehehe

mak hayams said...

maks doa yang bebaik jerk tuk both of u taw...

Hazelsyd said...

Nyah,

thanks!

tentangseseorang said...

ermmm
cuaca skang nih kak.
kedah nun lagik la panas.

Hazelsyd said...

Ady,

tu lah..sini pon tak menentu gaks cuaca nih..

wai said...

Sistah, ini your twin tuh ek?
*hai Kak DeLinn, selamat berkenalan*
Ok my du'a are wiv u both ok..for all the well-being and excellent health to go thru life..ameen :)

Hazelsyd said...

Wai sistah,

yeap that's her.. thanks for your doa yer..