Friday, February 19, 2010

Dont take people for granted

Aku baru dapat tau bestfren aku si wa tu demam dan batuk2 teruk. ehh skang ni musim2 demam eks kat sana?..aduiii....once aku dapat tau jer...mmg risau sangat. ermm memang lama sangat dah tak berchat ngan minah tu...sejak dia kat company baru ni mmg busy sesangat..better pay, better position yes...but less time now...hrm...takperlah as long as she's happy working there ok dah tu. Back to her tak sihat tu, entah eks...once dengo citer jer pasai dia tu..hati rasa tak sedap, hati rasa risau sangat...i really really hope it is not something big or to be worried about..really really hope ianya sekadar demam2 biasa jer. Aku doakan semoga dia cepat2 baik and all tu takder apa2....korang, tolong doakan sama yer utk dia please...thanks in advance...Hrm...cam gitu lah..actually tak baik tau apa yg aku rasa ni, tp to be frank bila dengo citer pasal dia tu..for one good second aku macam ermm..macam..takut sakit dia ni buat aku kehilangan dia walaupon demam ajer. Of course la aku tak cakap cam gini kat dia kan..kang dia kata aku pkir bukan2 pulak...tp takot la...

Kita tokley take things for granted tau even if its demam2 biasa jer. Banyak kali kita dengo orang demam2 biasa jer then pass away...yer lah dah ajal dia..tp yg penting kita tak take for granted...atas apa2 pon actually. Mak aku dulu, dok sakit2 dada..angin..sikit2 angin..pi klinik biasa angin Dr kata..biasa lah orang tua..angin medu laa angin gastrik la..apa2..so dok makan ubat angin. Skali tu collapse kau and heartbeat dia dah very very low dah masa tu. aduss can still remember that moment. Masa tu aku tengah buat masters..exam sumer dah setel, tinggal ada final assignment nak kena submit. Aku balik drive dan dan tu gaks..and tu lah sekali2 nyer yg aku tekan minyak 160km/hr all the way ke ipoh. Bergegor keter tu jadiknya haha. Nak jadi citer, time tu gaks la kena tahan speed trap cisssss tp sebelum abg polis sampai kat tingkap aku nih, aku dah roll down the tingkap hulur driving license and cakap kat dia, 'encik, kalau nak saman saya, saman sekarang lah saya ada emergency ni mak saya masuk hospital.' Dia amik lesen tengok 1 second and let me go.

Yes, tengok2 jantung. Terkejut kitaorg. Nasib sesangat masa mak collapse tu masa adik ada kat umah depa baru lepas bekpes..abah ada kat luor basuh keter. Orang kata, jgn bagi collapse sampai jatuh kan? i dunno that's wat i heard..mak aku tak sempat collapse sbb adik ada. Dan adik tu pulak kebetulan buley balik ipoh the night before pada hari yg bekerja laks tu sbb dia ada hal..if not adik aku tu bukan jenis org la nak cuti and balik ipoh utk hal2 kecik..uishhh..Lepas tu memang berkampung kat pantai puteri tu, aku siap bawak laptop duduk bersila atas lantai sejuk tepi koridor spital tu nyiapkan asainmen aku tuh kat spital. Makcik pakcik aku datang visit agaknyer masa tu sure ingat aku ni rajin terlebeyy haha padahal nak kena submit dah the next day tu..biasa laa perangai last menet student nih ihikss subject economy laks tu ingat agik.

So, people..dont take for granted of your significant others eks....sbb tu la aku ni, kalau tengah selisih camana pon ngan amran, tiap kali nak kuor pintu umah time dia nak gi kejer tu..salam cium tangan cium pipi peluk2 macam taknak lepas tu tetap aku buat....sbb takut dan aku takmo ada regret dikemudian hari...itu time2 majuk lar..kalau time bukan majuk, taknak lepas sbb aku mmg pervert terhadap dia! hahaha

Wokessss......back to daily issues....hal-hal admin yg menyesakkan pkiran aku sumer dah clear yessss...alhamdulillah..hal visa setel dah tinggai next week jer nak gi and then wait. The bookings for all belum buat of kos sbb nak nunggu visa approval dulu and also tunggu duit grant tu yg katanya 1st week of march depa bank in (dapat email notification depa) then only i proceed. Rasanya takat yg aku buley ingat skang nih, sumer setel dah tinggal kasi perabih ajork paper yg aku tgh work on ini...

2 comments:

mak hayams said...

agaknya if meks neh sakit mu risau dok nyah? hehe.. n will pray for Wa gaks semoga cepat sembuh hendaknya...

erkk giteww erkk biasalah nyah.. meks puns selalu giteww.. sakit sket2 tuh let it be jerk.. kalau dah melarat barula terhegeh nak jupa doktor katanya.. tapi kalau org lain yg sakit meksla org yg paling gigih suh gi jupa dr bagai bley giteww????

tapikan bila dipikirkan balik kans.. time2 majuk kita tak ingat pun sumer mende2 tu kans.. sure will feel regret if sumting happend huhu...

take care n happy weekends

Hazelsyd said...

nyah,

hihihi riso laaa hehehe thanks for the doa nyah..

itu lar pasaiii...besaaa tu dia takmo gi jumpa Dr eks

masa majuk ni payah gaks kita nak pkir rational sokmo dok ikut ati ajork ihiksss

u take care too and happy weekend yach!