Thursday, February 25, 2010

Tentang mimpi

Few days back..wait or maybe last weekend kot, sembang on the phone ngan mak aku. Lepas citer about this and that, dia citer kat aku pasai satu mimpi dia nih. Memang la dia kata mimpi tokley diikut2..mainan tido sumer tu. Anyway, dia citer la sometime ago dia mimpi sorang pompuan pakai rantai, rantai tu elok2 jer terletaknya. Takder bercakap takder apa..just dia mimpi di tengok sorang pompuan ni pakai rantai.

Bila siangnya, dia terpkir...aiii saper la pulak ni...heheh u know what i mean or not? konon2nya mimpi rantai ni cam petanda nak masuk rezeki..i dunno..dia sendiri pon kata jgn caya...tp 2 kali aku preggie dulu, 2 kali dia mimpi rantai and yeap sebulan sebelum aku misscariage dulu, dia mimpi dia yg keguguran. Anyway, patut laaa ada satu masa tu..dia kerap call aku kejap2 jer and tanya kabar aku jer..sihat ker..sihat ker..aku biasa lah sihat2 jer....then ropernyer dia cakap smlm, sister in law aku preggie....alhamdulillah good news indeed..elok la menambah ahli keluarga kitaorg dah mentelah aku nih lambat kan..

Tapi mak aku punyer la understanding..masa sembang2 tu..dia ada terkeluo jugak la..kalau aku preggie time2 skang ni ngan aku final year, nak writing jenuh kang *ni aku la give her this idea ihikss*, dia takder sini nka tolong2 and all...dalam hati aku, understanding nyer laa mak aku..paham keadaan aku as a student sini dok jauh dari family. And yes mother in law aku pon sporting in the sense that dia redha bila kitaorg still got no kids. Tak sure blakang aku camana tp gerak hati kata mmg dia sunggohnyer terima situasi kitaorg.

hrmm...tp actually dengo2 citer kengkawan yg give birth kat sini kata sonok...in terms of expertise Dr sini, berhalusnya Dr sini and treatment yg depa bagi. Moreover, being a student...bersalin sini is covered in our insurance..so basically free with best treatment! Untung woo saper bersalin kat oversea ni..i mean, di sydney lah yg aku tau...tempat lain taktau la pulak..so cepat cepat yanie! noreen! fiesh! u guys non-student sini..apa laaagiii gigih usaha lekaihh!! hahaha pandaiii jer nak bagi moral support kat orang eks haha wai sistah dearie aku tu ermm.....sebabkan dah ada policy baru spouse yg abes blajo kena terus balik cant prolong or wait for the wife/hubby..so ermm i'd say, God knows best for u guys yer..

Oh ya....kawan baik aku sorang tu, si wa..dah beransur baik dah dengo2nya alhamdulillah..so saper2 yg tolong doakan dia haritu, thanks so much..love ya ok! semoga korang pon sihat2 sejahtera hendaknya....

6 comments:

Mimi said...

betui, betui, best, best... rasa mcm nak lagi sorang sebelum balik. boleh? sempat? kuikuikui...

and yes, apa lagi kak yanie, noreen n fiesh.. n including u kak ija, berusaha!!! chaiyo' chaiyo' ;p

Hazelsyd said...

mimie,

haa best kan kan? hehehe macam ler kita rasa camana eks hehe..boleyyyy sempat mimie...yes yes sorang agik ok!! hehehe

haha yanie, noreen and fiesh kalau baca ni sure pressure heheheeh yeah chaiyo chaiyok!

mak hayams said...

ermm sapa yg preggie neh?? wife si Adik pakah?? huhu..

ermm takper ekceli if belum rezeki kita tak kemana deh.. dun worries..

tapikan ... besh gaks if mu baliks atu with double celebrations katanya.. huhu

Hazelsyd said...

nyah,

ha ah, wife adik tu..kak pishah nun dah tutup kilang katanya ihikss..

ha ah, ada rezeki ada bebila tu kang..

ha ah, betui betui syok gaks benonyer balik bawak balik scrol and baby ihikss

eh ehh apa kena aku dok turut kata ko jer harini nih? mu dah tabur beras kunyit kat aku pakah? hahaha

cekputeh said...

Hehehehe Ja...thank u...thank u for all the doa(s).

Semoga kembali sembuh seperti sedia kala..aminn.

*aku akan doakan semoga 'rantai' tu utk ko..* *wink*

Hazelsyd said...

wa,

semoga ko cepat2 sihat.. and thanks for your doa there too..ihikss..