Tuesday, January 6, 2009

CCGC ~ Day 2

Sebelum aku sambung pasai trip tuh, nak citer.. smlm kan aku gi school lewat lah sikit.. dok tok tek tok tek apa kat dapur taktau.. langsung lewat..so menapak ler ke school....masa nak naik lift tu kan.. tetiba!!

Lift tu tersangkut lak kau!! Tu diaa saspens aku.. dah la aku sorang2 dalam lift tuh.. iskkk...dalam hati aku..aiii tak cukup2 lagik ker aku naik rides free fall kat gold coast nun.. ni pon nak main free fall gaks ker kekekekekek..tp sib baik tak panik..terus tekan loceng and dengor suara luar pintu lift asking me whether i'm alright or not inside...dia terus contact security and lift mechanic pon datang..aku pon leh keluo balik about 15 minutes later...mentara dok dalam tuh sempat lak aku makan pisang 2 biji yg sepatutnyer aku nyer tea time snack tuh heheheheh *makan pisang dalam lift tuh sbb nak ilangkan nervous hahahahaha*. Wokesss sambung citer.

********

Day 2 : 28/12 Sunday
Lismore - Tweed Heads - Coolangatta - Gold Coast
Depart : 9am
Arrive @ GC : 1pm plus

Lismore, NSW

Kat Lismore, New Olympia Motel, pepagi lagi si amran dah suggest kat aku ajak keluo jenjalan kat pekan lismore nih..mmg kegemaran si dia lah ni utk explore masuk town2 org yg tak ketahuan nih..so aku nih walaupon masih penat badan dek smlm nyer travelling campur pening-pening lalat gaks lagik *tido lambat, bgn awal* of course la takmo ketinggalan gaks kan..rugi woo...so kami berdua siap2 and keluo...yanie and farid tak join, kami tak call pon knowing it is still too early ngan depa ada kid lagi kan....well...sumer kedai masih tutup lagi coz masa tuh kol 7 pagi..*kol 7 pagi occay kami dah meronda-ronda! amran nyer penangan*..jalan2 masih lembap bekas hujan smlm nyer....so we just meronda amik gegambo sana sini sikit...kat some of the buildings...town centre dia nih macam ala-ala tepi skolah convent aku dulu tu jaaa hahaha okeh, masuk woolworth beli air...singgah cafe beli coffee and then thats it sbb dah nak gerak meneruskan perjalanan so kami ke motel semula.  






By then, yanie and farid dah ready...and we all breakfast kat bilik yanie with leftover smlm reheat ajer ngan rice cooker tuh. Siap sumer kami pon meneruskan perjalanan utk hari kedua menuju ker gold coast. Kami bertolak dalam kol 9am gitu dan sempat pusing2 kejap kawasan lismore nih utk cuci2 mata and some pictures..ada nampak signs of universities, southern cross univ and trinity catholic college. Well lismore nih berdekatan ngan byron bay tapi kami tak singgah pon sbb nak terus ajer ker gold coast nun due to time constraint. Byron Bay nih tepi laut juga..should be cantik la ngan bot-bot jugak, in fact awal2 masa booking motel nak stay kat byron bay tp mahal la. Anyway along the way from lismore onwards scenery mmg cantik, very der country with most kiri kanan jalan disajikan dgn kehijauan bukit-bukau dan padang2 rumput...




Tweed Heads and Coolangatta

Perjalanan dari Lismore ke Gold Coast sepatutnya amik masa dalam 2 jam jer lagi...and takder jem haper dah dari sini... masing2 dah look forward dan segor badannyer after a night's rest. Our next stop is at Tweed Heads which is located at the top north of NSW dan berkembar ngan Coolangatta, the southest end of Gold Coast...the border between NSW and Queensland. Kira kat sini kami melangkah ke queensland dan jam pon perlu dilambatkan 1 jam. Kami melawak dalam keter..kalau satu couple tu nak dating that one come from Tweed Heads, NSW dan sorang lagi dari Coolangatta, Gold Coast (Q'land)..kalau tak betui2 communicate..haruslah yg sorang tuh nunggu sejam baru partnernyer datang kan ahaks ahaks!. Kat sini, city nyer agak busy..it is where the airport is and dah mula nampak tall buildings and hussle bussle of a city.We stopped by a park nearby tweed heads & coolangatta sekadar utk bergambar2an di pinggir laut..sambil mencari toilet jugak..btw, tweed heads nih melalui satu sungai nama nyer tweed river and kat ostolia ni ada satu brand named tweed river, clothing brand which i think got its name from here...





Twin Towns Hotel, named such because Coolangatta nih berkembar ngan Tweed Heads


Ni view diambil dari atas bukit somewhere at the heart of Coolangatta overlooking part of the city.










The beautiful beach viewed from top..


























































Harbour town shopping centre, Gold Coast

Our first destination dalam our agenda is Harbour Town Shopping Centre (HTSC).. yeaaaaaaaa kita sopping dulu yach!! kekekekeke. Kami sampai sini approximately 1pm gitu. Sebelum melangkah masuk ke sini kami lunch dulu kat McD sini for fries and fillet o fish. HTSC ni is a famous factory outlet here in gold coast that houses many well known as well as not well known brands *some not known to me laa sbb kureng periksa laks bab-bab australian brand*. Actually some of the outlets here ada kat sydney direct factory outlet cumanyer kat sini lagi besar... mmg besar dan byk lagi outlets dia...bila dah sampai sini kan, harus lah jenguk menjenguk sini kan hehehehe..well.. idak ler sopping apa pon sekadar mencuci mata ajer.. owhh.. aku ada gaks rembat satu bag oroton *australian brand, can't help it laa hee hee*...tak leh resist occay apatah lagi design handbag yg nih takdak kat sydney..good justification for such purchase kan? hikhikhik.

Masuk outlet canterbury terjumpa jersey all black original priced at $90..murah lah tu banding ngan kat sydney nun which costs much more than this one...terus tingat kat kimi, member aku nun.. dia ada soh survey ajer haritu tp idak lak dia cakap nak soh beli ker dak..idak la aku beli...if only aku ada fon nu dia masa tuh harus dah aku sms dia tanya then and there...so aku pon teruskan meronda. *Bila smlm aku habaq kat dia, terus dia jerit kata aku kejam sbb tak terus beli jer kat dia ahahahhaha nasebbb laaaa*. Okes sambung. Kami ronda2 sampai ke petang.....hujan lebat yakmat belah petang masa nak balik tuh..owh yea, si farid rembat gaks sepasang suit of $129 at Ron Bennet which i think is a good buy considering he will need a good suit for his work and paper presentations *however, aku taktau kat mesia baper rege sepasang suit though*. Sejurus hujan seriat, kami keluo dari harbour town and singgah kat satu halal indian restaurant named curry masala *ehhh ni nama menu kan?? * for our dinner.

Actually in our plan, agenda sopping nih jatuh hari kedua akhir kat GC nih tp memandangkan kami tiba lewat kat lismore semalamnyer and tiba dah nak tghari kat GC nih, maka instead of terus ke seaworld dan rugi masa, kami tuko plan ke sopping dulu laks so that boleh relax2 dan tak terkejar2. So selesai kat sini kami terus ke motel kami di Town & Country Motel kat Nerang *bukan kuala nerang yach bokd!*, check in sini dan retire for the day. Aku rasa aku tido awal mau kol 8.30pm plus gitu kot..terus lena sampai pagi esoknyer. The motel is not bad also..small juga but comfy enough..sama gaks 1 double bed and 1 single bed priced at $115 per nite. Tapi dapat laks bilik yg sliding door dia tokleh lock.. tu diahh saspens lah aku kan...mula la risau..so amran sendal2 kan ngan meja and kerusi. I would say all our motels cikai ajer..itupon sib baik dapat motel gaks time-time peak season nih..i think if i'm not mistaken we made our booking lebih kurang sebulan sebelum departure nih and these are what's left. 




Wokesss untuk day 3, esok aku sambung yach...owhhh nak sambung sket lagi.. buleh dakkk aku boleh mimpi aku defend proposal masa first nite kat sini???? cessss potong betul!!! hahahaha kemana-mana ajer, study aku nih dok menghantui diriku ekekkeke.

Sneak preview for next entry:

Day 3 : Seaworld

Okessssss nantikannnnnn....

17 comments:

Anonymous said...

assalamualaikum...


sob...sob...sob...

uwaaaaaaa.........









tak per wa pi dah tempat2 tu masa mimpi kemarin dulu

hahahahahah....

mizz u so mushroom...
muah!!muah!!

teka sapa...
hehehehe..

Hazelsyd said...

W'salam

wehhh saper nih?? bunyi cam fudh tp rasa macam bukan fudh jer!!

alahh sure geng geng halo nih...tak kisahhhh....i miss u too!! boleh dak gitu taktau saper tp cakap miss jugak hahahaha

fudh eks?? ke DL? cepat cakap weiii kekekeke

Hazelsyd said...

Fudh!

Dapat dah ker?

Anonymous said...

wa ler tuh
hehehehe..

nyampah tak kenal!!!!



dapat apa tuu???????!!!

Hazelsyd said...

Fudh!

hahahahahaha aku agak dah ko kekekekekeke buat-buat jerangkap samar jer tadi tuh hehehehe

dapat aper tuh? an attempt to fulfill what i've promised u before....hrmm...lom lagik ler tuh..eiii alamat ko nih bior betui fudh! kang belated berzaman2 tok kaduk jadiknyer kang kekekeke

Anonymous said...

ooooo ittew....

tak per tak hantar pon.... wa tak kisah... sian kat budak study....

tapikan..kan... antar la set korel barang 2-3
hehehehehe...

Hazelsyd said...

Fudh,

amboih amboi amboiiii diaaaaa...

erk.. kalau kad yg seringan-ringan nyer tu pon tak sampai...apatah lagik korel.. hrmphh kensel! takder rezeki ko fudh utk korel dari aku nih hahahaha

anyway, i missed u so much room too occay!! muah muahhhh!

Anonymous said...

sebab kad ringan... senang di tiup angin

korel berat mesti tak ilang punya lah...
wa gerenti

hahahahahahahha......








baibun bah!!!!

Anonymous said...

nyah... tulah tuh cam Kuala Nerang bunyiknya kans..

anw.. me pun suka bangun awai2 tu xpore tempat org kans coz bukan senang nak sampai yer tak.. so gunakan masa sehabes baik..

Anonymous said...

kate kurus.....errr

larikkkkkkkkkk

Hazelsyd said...

Bat,

itu lerr...sama ngan si amran gaks tuh

Hazelsyd said...

Yatz,

lari ler awak sorang2 situ yek, takder saper nak kejo hahahahaha

Anonymous said...

heh..apekah?

Anonymous said...

adoi la kak ija...

saya paling x tahan dkt makan pisang tu...

ade ke sempat dlm suspens tu makan pisang...

ahahahaha :-D

ILHAM said...

beb

ko elok diet!! sampai kan lift pun dah tak larat nak bawak ko dah....ahaks ahaks ahaks...baibun bah....

fuhh...best lar vacation ko beb...and pretty nice narration too..

tapi, aku still insist ko ei tasmania...tas tangan murah beb..

Hazelsyd said...

Ilham,

kekekeke actually mmg nak kena diet pon la beb..dok pospon jer nih heheheh tp jahat ko kata pasal lift tuh!! hahahaha

aiii kat tasmania nih..murah2 ajer brg2 dia nampaknyer yer... henpon murah.. tas tangan pon murah ekss.. ishh mmg nak kena pegi nih, tak murah siap ko!

Hazelsyd said...

Naemah,

hehehe tu laa kan.. daripada dok menung2 buat tambah nervous jer kan..baik makan pisang kekekeke