Tuesday, January 20, 2009

Mengayuh lebih kencang!

ehhh silappp..mengayuh lebih laju patutnyer tuh....aper yg buat aku terrrr tulis kencang tahhh hehehehe

ehem!

Ingat tak lagi salah satu entry aku baru2 ni on 'change'? yeapp that one.. need to do some changes or so i said....

One of them is to mengayuh lebih laju ahaks ahaks!

hehehehe....

Idak ler..actually sekarang2 nih aku sedang asyik dengan sexcitivity mengayuh aku ahaks ahaks!


Beli beskal nih about 2 weeks ago kat Big W. Aku nak cari yg murah2 ajor dalam 50 dollar jer ker sbb sekadar aktiviti rekreasi ajer...tapi masa aku gi tu takdok lah pulak...so disebabkan semangat yg waja hehehehe blasah jer yg ni.. aku taktau Repco ni branded ker idak for bicycle...tp ermm pada aku mahal ler gaks....amran was very supportive of course bila dia dengo aku nak ber rekreasi kekekekeke and bila aku sebut nak cycling mmg dia suker beno ler sbb selain football and badminton sports yg dia main, cycling is his next interest.

Dia yg beli beskal dia tu dulu..dia nyer beskal tu is a second hand one tau..which pada hemat aku mahal gaks ler..hisyyy bising gaks aku bila memula dengo rege nyer..sbb yer lah kan with that amount of money for a second hand bicycle??? apekah??? but then cepat2 jer dia defend diri dia kata bhg depan beskal tuh *tah aper nama parts nyer* pon kalau ikotkan regenyer jauh lagi mahal dari sebuah beskal....well...of kos la dia boleh kelentong aku kannn sbb aku tak tahu...in short, he want a good quality bicycle lah katanyer, ntahh tak tau aku..anyway, dalam seminggu dua lepas tu aku laks gediks nak join dia sama sbb bunyi cam exciting jer cycling kat park sambil menikmati pandangan & udara yg nyaman *sebenonyer dia provoke aku jer tuh nak soh aku join dia!*..hehehe so tu yg gi cari satu beskal aku tuh...

Beskal masa baru beli tuh dok dalam kotak lagi so kena assemble sendiri.. nak soh depa assemble kan boleh..ada charge sket..tak ingat laks rege nyer sbb yg ni amran assemble kan sendiri...bukak2 kotak kat umah..baru pasan that both our beskal nih sedondon-dondon jugak kaler nyer putisss gittew...i like!! kekekekek *ko jgn nyampahh yg ni nyahhh..ni coincidence tauuu! hehehe*. Cumanyer aku punyer ada bunga2 kaler pink & purple la....with matching pink helmet jgn tak tau! very der gegirl occay! heheheh tu siap ada loceng lagi tuh! hahahaha memula dia takmo pasangkan loceng and tongkat beskal tuh sbb dia kata mana der org pakai loceng2 bagai dah kat beskal and mountain bike tak rawk la ada tongkat kekekekek tp aku nak gaks..as a safety precaution kata nyer tu diahh kekeke yer lahh aku bukan nyer nak racing ker haper kan heheheh..


And memang ler sexcited aku dapat beskal sbb actually dari kecik i have never own a bicycle.. yerlah ada beskal keluarga la kan..tp nak kata i own one myself takder.. adik laki aku ada la bmx dia tuh....this is the first lah for me nih...

Kami gi ker centennial park nun *cewahhh bunyi jauh beno nun tu eks kekekeke*..erm kalau jalan kaki berpeluh gaks laaa gi situ hehehehe...so skrg nih alternate days ker..or in weekends ker belah petang2 tuh kami mengayuh ler ke centennial park tu.....mengah gaks la kannnn sbb baru mula2 hehehhehe.. wehh centennial park tu beso tauu..dapat buat satu pusingan penuh pon dah satu achievement for me tau for a start!

Wokessss lah.. nak gi mengayuh nih ehhhh silapppp nak gi tanak nasi nun hehehehe..

daaaaaa

23 comments:

Anonymous said...

agak2 bley pos tak erkk beskal mu atu nyah??? muahahahhahahhaa

Hazelsyd said...

Nyah,

aiii mu nak cycling gaks ker? hrmm..ko kan team manager futsal? hehehe

Hazelsyd said...

eh ehh baru pasan aku tak jawab soklan ko tu eks kekekeke

jawapannyer....takleh!! hehehehe

AppleB said...

selamat berdayung yachh!

ehh...selamat berkayuh beskal.

kekekekekekekekeke

*tp tak tahan ok beskal pun ada munga2 + helmet phink*

Anonymous said...

dalam keadaan ini .. aku lagi nyampah dgn beskal yg ada bunga2 .. daripada beskal sedondon kaler tau. muahahahahah.

wei .. kat sana tu cuacanya nyaman .. best la bercycling kan.

tapi beskal tu .. balik M'sia nanti wajib diangkut sama tau.

DL

Hazelsyd said...

Iza,

hehehe aper dayung-dayung nih? ai tak paham yewww hehehe

owhh maksud ko berkayuh yeaaaaaa hhehehe

ittew bunga kasi aura gegirl skets laa kunun! LOL

Hazelsyd said...

DL,

kekekekeke jangan ler nyampah nyahhh..bunga2 pada beskal ittew seni hahahahaha

ha ah bole tahan nyaman la..kat park tu redup..*sbb tu hanya mampu kat park ajor kikikikiki*

yeap...insyaallah both the bicycles mmg kena hangkut balik malaya nanti..

Anonymous said...

assalamualaikum...

taruk la assessories kipas kat stering beskal tuh.... bila kayuh jer dia pusing2

taruk la...taruk la...

pastu amik gambar letak kat blog
hehehehehe....

Hazelsyd said...

W'salam fudh,

kekekeke kang kalo aku buat gitu kan aku terlebih glams laks dari gegirl omputeh kat sini laks kannnnn.. takmo laa..takmo laa.. ai low profile yew.. tak suker orang pandang-pandang kekekeke

Anonymous said...

wa nyer beskal dulu kat handel letak yg jurai2 tuh...
best woo....
hehehehe....

Hazelsyd said...

Fudh,

waaaaa chomel laaa gittew... i mean the beskal tau! hehehe

Anonymous said...

apakata mu veli dan hangkut during bals nanti... huhu..

Hazelsyd said...

Bat,

ooo dalam maksudnyer tuh nyah!
heeheehee tau ler smlm aku baru cakap antara yg paling sayang kannnnnnnnnn :P

Anonymous said...

nak nyampah jugak :p

Hazelsyd said...

Ady,

nak nyampah??? hrmmm... nyampah!

Sofya said...

salam H..

AM belikan cikya beskal yg tak leh gerak2..hiks

*over bebeno spare tyre nih*

Hazelsyd said...

W'salam cikya,

ehh dah balik skolah yer?

yerrr alkisahnyer tentu ada maksud tersirat depa tuh yg tetiba rajin nak membelikan beskal utk partner memasing kannnnn, betul tak? heheehhe
paham-paham sendri la eks heehhehe

Anonymous said...

kah kah kah adehhh yg paling syang yer.. huhu..
*maks tersenyum girang*..

Hazelsyd said...

Bat,

....haaaa kan dah tersenyum girang dah tuh hehehehe

Anonymous said...

**yeayyy.. leh masuk!!

hazel,

i like yr bike, love! ada purple gitu! hehehe...

go! go! gegerl!!!

enjoy yr ride huh..

Hazelsyd said...

Teesh,

heheheh siap bagi semangat powerpuff gurls tuh kekekeke

ahaaa tau sure u suker nyer ini beskal kan hehehe i pon!

cekputeh said...

Adoii...tajuk post ni, penuh bermakna! kakakakakka

Tak leh jadi ni, aku pun nk beli beskal juga..beskal yg tak leh gerak tu...kayuh le laju manapun, tp kat situ juga..tp takut jadi tmpat sangkut baju je..hehehehe

Jeless...mmg jelesss...sbb boleh naik beskal pegi park, tanpa panas terik..if kat sini, berpeluh jugale ketiak...cair mekap..hehe

Hazelsyd said...

Wa,

hehehe actually come to think of it, indeed the title tu carries more than 2 meanings hehehe...

beli beskal tak gerak tu wa..u can do it babeh!! heheeh

hrm...kalo kat mesia..belah pagi pon ok kot..