Monday, April 27, 2009

Locked out!

Semalam aku nak ke eastgarden nak cari kasut boot yg ankle high tp nak yg ada sikit heels....yo lah...dah ngajor kan..nak gaks ada alternative pada kasut *tu diahhh kasut pon nak ada alternative walaupon tutoring 2 hari ajor seminggu! iskkk*..tambahan pulak, dah start sejuk mejuk nih....elok nak masuk keter jer, tertinggal kunci keter dalam umah yg telah dikunci dimana kunci umah pon dok dalam jambangan kunci keter tu gaks...untuk lebih menambah perisa, aku tuko my bag to sling bag dan kunci dapur *we only have 1 kunci depan and 1 kunci dapur* ada tersimpan kemas dalam bag skolah yg aku bawak tetiap hari....hrmmmmm.....gitu lah yer?

The first 10 minutes kami mencari kot2 terjatuh depan pintu umah dan kat luar kat rumput2 ker... tapi nan ado...hrmmm.. the next 5 minutes kami menung kejap...amran menung melangut depan pintu, aku menung dok ataih tangga.....the following minutes, amran dah kuor fon nak call farid nak cari locksmith.. but i stopped him. Aku kata cari jalan bukak dulu coz i feel hati tiada rasa sengkak & berdebar2 sangat, meaning, ni takde apa2 nih.. kejap2 jer nih....oleh sebab rasa sebegitu, aku still cari kat bawah keter, kat rumput lagi kot iyer ker terjatuh tp tak pasan... but nan ado.

Then terpkir sesuatu setelah tawaf depan sampai blakang umah berjuta2 kali *exaggerate sket!*....gi kedai hardware jalan kaki *sib baik laaaaaa dok dekat kat pekan randwick nih!*..beli alat2an yg patut, then tak sampai 10 minit pon amran mengerjakannyer terus buleh bukak dahhhhhhh...if only kami terpkir nak gi kedai hardware tu much much earlier, sure tak sampai sejam locked out kot smlm hehehe. And, my other mistake *yg amran hanya pesan sepatah jer kat aku tp aku paham la itu reminder penting yg penuh bermakna kat aku tuh huhuuuuu sib baik bukan pe'el dia nak marah2 aku hehe*, aku patutnyer letak kunci dapur tu in my wallet so that i carry it all the time with me ngeh ngeh ngeh...*salah aku lagi eks?*...so dapat jer masuk umah, that's the first thing yg meks buat laaaaa hehehe

Anyway, kejadian itu tidak mematikan semangat aku nak membeli kasut....apatah lagi dia.....so eastgarden we go...tapi tau jerlah ngan saiz kaki cinderella aku nih *weh aku penah menang kasut emas tulen sbb kaki cinderella tau! Wa mesti ingat!*...bukan senang nak mencari yg kena saiz..dah la utk cari yg berkenan di hati pon payah....mall tutup kol 5pm...in the end, nan ado gaks! Khamis ni laks kot sambung mission tuh....

Wokessss sekian aktiviti weken lepas...

23 comments:

Kopi Suam said...

semangat tetap semangat ija...heheeh heehhe....

kami pernah gak terkunci pasal aku tuko kete ngan ayah aku..dah sampai KL baru ingat kunci umah dalam kete...malam tu jugak terpaksa pecahkan pintu dapur nasib baik le kunci grill dekat sgt dengan tepi tingkap...kalau tak langut le tido luo malam tu...

nak tengok aksuk emas cinderella hang tu :)

Sofya said...

salam H..

mujur tu meran..kalu cikya..mau menanah tinge...hahahaha

Hazelsyd said...

Zira,

hehe harusss semangat tuh! tu lah sib kejap jer locked out nyer aku tuh...ko pon ada experience gaks eks? hehehehe

anyway, nak tengok kasut tu eks? nanti yer..

Hazelsyd said...

W'salam cikya,

hahahahah nasibbbbbb bukan cikya kan heheheh ehh cikya cuti ker nih?

Sofya said...

air nie kan cikya nak g klang..jumpe mek lara...hiks

Hazelsyd said...

Cikya,

ooo yer ker... kim salam peluk cium kat dia eks! u take care there!

Anonymous said...

mak enche oo mak enche .. mesti mak enche beli kasut boot tu .. kat section kasut tuk kanak2 kan mak enche? *laaaarrriiiiii*

*tu dia kasut boot kanak2 pun ada heel gak*

-DL-

Hazelsyd said...

DL!

hahahahaha ampessss ok!! *tp previous one yg takdak heel tu mmg section kekanak!* hahahaha

tp ni aku tau dah saiz adult yg muat *harus lah yg plg kecik kannnn* cuma design belum ader yg berkenan gittew...

nyah, kim salam peluk cium kat cikya utk aku!!

teesh said...

hazel,

sure dah tak sabor nakkan kasut tu.. hehe

weh comel kaki u tu, love! kalau kat sini, selalunya odd sizes ni beruntung sbb byk design cantik2 time sale... with good discount gitu!

sabor ye love, hari khamis tak lama je lagi..

hi DL.. hi aya...

Hazelsyd said...

teesh lurvy,

ha ah tak sabo la nih hahahah tadi siap gi tanya lagi amran,'mall tutup kol baper eks' padahal mmg selama nih dah tau tutup kol 5..hahahah dasar sgt!

teesh said...

hahahaha... dasar tauu!!

hazel, hazel... hiks

Hazelsyd said...

hahahaha sabo ajer la eks hehehe

AppleB said...

mek nk gelak guling2 kat jalanraya depan opis mek neh hoohhoohohohhooho.

hari tu mek dah nasihatkan kawan mek yg always tertinggal kunci dalam bilik. mek pun dah pesan sama seperti laki mu memesan diri mu.

mek rasa mek sehati sejiwa la dgn amran...:P

*larikkkkk laju-laju sebelum ija bawak parang*

Hazelsyd said...

Iza!!

hahahahaha membalas nampaknyer??? kekekeke

tp i admit, not taking the other key with me all the time was my utmost mistake. hehehe

muahahahah sib ko lari awal2 dahhhh hehehe

mu taula meks sapa said...

nampaknya maks bukanlah dowry sangat kans hiks....

anw.. if maks kans paps dah sound "naseb tuuuut tuh melekaps".. idak dah kemana2 tingal huhu.. kejams tak nyah??

sapalah lagiii.. said...

matilamaksssssss....

wai said...

aiseh sistah! close call btul ye :P
nasibla kedai hardware sepelaung je kan? heheh. kitorg pun penah mengalami tragic event sebegini! i tgh sidai kain kat ampaian, asrul tgh berkebun when the strong wind pushed the door to close! tak t'pikir nak pegang kunci ye la ampaian + kebun kan?? so ended up, asrul bukak the whole window frame n hopped in! sebijik gaye penyamun ok LOL

wai said...

haa lupa lak shopping info:
yesterday we went to birkenhead point for jersey hunting. masuk kedai clarks, ada bykkkk boots sistah! high cut, low cut suma ada. clarks, hush puppies etc etc. price bleh tahan gak, biasale factory outlet rate! maybe u wana check it out there... ;)

Hazelsyd said...

Wai!!!

i nak komen on yr last komen tu dulu.. fantastic beb! thanks for the info..weken it is then!! huhuuu sexited dah nihhh

Hazelsyd said...

Bat!!

hahaha tu diahhhh sampai byk kali post nooooo hehehehe *tp aku delete kang*

ha ahhh aku ni sepesen mu gaks dowry nyer nyahhhh hehehe

tu diahh sejak bila laks mu tok sei letak nick mahal mak hayamz tu..hehe mu dah sampai mesia ker belum ni???

Hazelsyd said...

owhh Wai,

ni amran tak der godek-godek gitu tu hehehehe

so u pon ada experience gini eks hehehehe tp u got valid reason one..not like our case huhuuuu

cekputeh said...

Ingatttttttttttttttttt....kami terkebil2 kat bawah menengok ko naik pentas tu..hehehe

Tapi, rasanya kami yg beriya suruh ko naik kan..cuba kasut tu kan?

And kami pun tersenyum bangga kat bawah nengok ko kat ateh...hehehehe, sbbnya lepeh tu, org2 tgk juga kat kami kan..sbb sorak bagai, mcm peminat setia lagaknya..kekekekeke

Biasale terlock tu...aku pun pernah! Ingat tak aku terlock kat luar kat rumah sewa dulu tu? Hahahaha...nsb le pakai elok, berkain batik gitu. Duduk le meneleku kat dpn tangga, nsb le abg yg duduk sewa dpn rmh bagi pinjam tepon. Ko ajele yg aku tepon..ko pun menapak dtg meneman aku kat tangga smapai le Wan & Hana balik..adoiii...

Bayangkan kot aku tgh berpakaian seksi masa tu?? Mau abg2 depan rmh tu yg teman..takdenya panggei ko dah..hahahahahahha

Hazelsyd said...

Wa,

haaaaa ingat pon! kekekek mmg ahh masa tu kan..korang sorak beria bagai...dah korang2 jer yg sorak laks tuh, org lain dok diam ajor! aterrr mana org tak pandang2 kome hehehehe

Pasal terlock tu, ingatttttttt heheeh