Saturday, April 4, 2009

Lin ~ 04.04.09

Harini besday kawan baik aku masa kat skolah convent dulu...

..mula kenal dia masa form 1, naik bas sesama ke skolah...kawasan perumahan kami selang 2 batu.. Nama almost identical, with sirname sounds identical tp spelling lain...

..first day naik bas tu, jalan turun bas..berjalan masuk ke sek menengah yg first taim masuk tu...aku yg tegur dia dulu and we clicked almost right away..

..since then apa2 ajer aktiviti tu mmg sesama lah...different aliran masa form 1-3, dia commerce aku srt..so, u imejin dalam bas dok pok pek pok pek citer2 and kat umah pon boleh gayut tepon pok pek pok pek gaks...aku dulu mmg kaki tepon punyer, bil tepon umah melambung sokmo! hahahah..aktiviti berjalan raya, library, melepak tu mmg together-gether laa..kadang2 aku tumpang dia ker school utk saturday nyer school activity, kadang2 dia tumpang aku..

..berkawan ngan bebudak laki pon masa skolah pon hehehe, she knows e'thing about my kawan2 and i know e'thing about her peminat2 hehehe..

..form 4 & 5, ditakdirkan dapat satu kelas.. science class..mmg syok abesss la.. tp kami tak dok sebelah2 partner together..kat convent dulu, class teacher kami tak suker malay dok ngan malay, cina ngan cina, indian and indian.. so we abide altho, ramai jer dok sesama2 kaum sbb komposisi malays dalam kelas kami punyer le sikit..less than 10 rasanya...

..so pok pek pok pek tu tetappppp sakan! heheheh...still naik bas sesama ke school tp masuk form 5 gamak nyer or end of form 4 kot..kami sesama naik public transportation dah ke school and dia pon then pindah ker rapat setia so.. bas dah lain2 dah masa tu..

...lepas spm, result agak berbeza antara kami berdua..so since then jalan kami bercabang yg pelan lama pelan jauh..masuk form 6 sat kat st michael..sebulan jer then go different way..aku ker upm, dia masuk itm shah alam.. and agak renggang from there..of kos la kan, ngan studies, new environment and new frens...then coming from well off family, dia ker london self sponsored..and aku kat upm tu lah..tp still contact on and off via email...

...she got married much much earlier than me..but of course i was there dari masa dia dirisik, bertunang dan berkahwin..seminggu lepas kawen dia fly ke london...got pregnant there..still remember dia malu giler nak cakap kat aku dia preggie..sbb patutnyer gi sana belajar..tp preggie laks..but laki dia yg knowing kitaorg close banget, email aku reveal the news...then masa tu ekonomi gawat...dia yg self sponsored cant go on dah oleh bapak dia..so dia benti belajo and keje part time sana... laki dia teruskan blajo..

...then ada one time terputus terusssss....tp nak jadi citer masa kat kelantan, boleh jumpa balik and bonded together balik..and since then close balik la..

...so tiap kali aku balik mesia nih, without fail mesti berjumpaan nyer ngan dia.. family members dia dah macam family aku and vice versa...

...she's having kind of a hard time with her marriage but still going on...and..she's blessed with 4 beautiful kids and now she's a hell of a business woman dah skrg kat ipoh nun...am so proud of her!!!

So, Happy birthday Lin...moga sentiasa berjaya dan bahagia..moga persahabatan terus berkekalan...

2 comments:

mak hayams said...

bilala nak ada entry camni untuk maks huhu.. *mode verangans*

Hazelsyd said...

Bat,

hahahahah adoiii bila la pulak eks??? *mode verangans gaks* kekeke