Tuesday, February 12, 2008

Sunyi!

Terasa asing bila dalam bas duduk sorang2 di seat tu when selama 10 hari ni ada Ina di sisi dan Ky di samada depan atau belakang kerusi... terus terasa sunyi pulak...tadi masa berpisah dengan Ina kat departure gates tu... rasa sedih and sebak... tapi ditahan2kan jugak... ye lah... lepas2 ni.. maybe dalam setahun lebih lagi lah kot baru nak jumpa....dia pun masa aku jerit sket dari gate tu nak bg tau sket pasal customs area tu.. dia sekadar angguk2 jer and tak turn blakang pon.. sure dia pon sedih...Lepas tu .. berjalan2 sekitar arrivals hall sbb nak menghala ke bus stops.. sungguh terasa sunyi and lonely...tapi bila dah naik bus... layan fikiran tentang study yg akan aku hadap balik ni... langsung kembali normal....

Rupanya ada bus to and fro airport Sydney.. both domestic and international ada satu bus.. 400. Takpelah.. senang lah sket lepas2 ni....It takes about 45 minutes utk terus sampai ke pintu gate UNSW. So aku terus masuk ke school utk Internet browsing jer harini.. belum ada momentum nak start tengok artikel...Masuk jer ke kawasan school... terasa macam.. lamaaaanyaaaaaaaa aku tinggalkan school ni hiks!

Semalam first try buat roti guna my new bread and dough machine... menjadi cumanya.. tawar lah sbb garam dah habih malam2 smlm tu.. and hubby dah tido utk mintak dia gi beli...so blasah jer la... buat roti kari daging...start buat roti tu pon dah malam beno... dok tgk depa packing la....tgk depa upload gambo2 la...

All in all of course it was fun to have them here... memang penat sbb berjalan seharian.. aku rasa aku tambah penat lagi kot dr depa sbb.... sebagai host kan, bangun prepare breakfast utk hubby and utk kami and also lunch untuk di tapaukan... balik dpd berjalan pulak... nak prepare dinner pulak.. cuma ada kadang2 tu makan kat luar or leftover dr lunch tu jer.. bila balik rumah jer dr berjalan.. segala tupperware2 bekalan tu.. esoknya baru clear up kan... pancit ok hehehehehe...aku rasa macam aku turun kot barang sekilo berat hahahaha....

Disebabkan bila aku sampai sini jer terus Ina and Ky ada sama so kesedihan yg aku rasa bila berpisah dgn kakak and family tak le terasa sangat sbb busy tetiap hari... Ni pon sejak aku balik... aku tak bercakap lg dengan kakak and dik an on the phone.. maybe malam ni kot....

Talking about cars pulak, hubby dah macam comfortable having or driving a car to and from his office... 5-10 minutes drive jer... tengok la camana.. kalau boleh dapat yg murah....

Harini.. aku just nak lepak kat Internet, catch up baca blog2 member2 yg mmg aku tak dan nak baca selama 3 minggu sbb... url takde.. sumer save kat pc kat school ni jer... my Internet capacity kat rumah tu dah kaput hehehe first time eva.. belum pon setengah bulan, Internet capacity aku dah kering kontang.... berbeza dengan sebelum2 ni.. di mana aku kena saje2 browse nak perabihkan capacity tu... maklum laa... bila 3 orang bloggers tegar berkumpul... maka.. tuan rumah kena la bagi laluan hahahaha....

Wokeh lah... later2 sambung... oh ya... utk citer2 sepanjang stay Ina and Ky kat sini... kindly visit Delinn's blogs:
Daaaaa

No comments: