Wednesday, February 18, 2009

Long john & orange juice

Badan macam tak baper nak sedap la.. macam ala-ala nak demam tak demam jer nih...yer lah kan.. haritu panas yakmat now sejuk yakmat.. that drastic change of weather mmg mengundang demam la rasanyer...memang skrg nih dok ujan jer and aku pon dah start with jacket dah kat school nih...kat umah ngan long john *ni baju tau!! hahahaha*, winter boots and comforter....tinggal lagi aku lom start pakai heater jer...aku kalo boleh heater hanya start pakai time betui2 winter yg sejuk amats jer lah..sbb nak jimat bil letrik...

Alah weather nih rasanya sikit lagi pon dah nak autumn dah nih...tak terik macam haritu dah kot lepas nih...and takkan jadik sejuk bebeno lagi kot.....Anyway, malam semalam aku dah belasah ubat demam sesiap dan berselubung kasi berpeluh...hehehe and will continue on consume....erkk boleh ker gitu ha? aku nih sokmo gitu tau.. belum demam lagi tp dah rasa tak sedap teruih jer makan ubat demam..skali pkir macam tak bagus laks sbb aku macam block demam tu keluo....hrmm entah lah....tp alaa dalam masa-masa gini mana boleh demam.. timing nak demam tak kena laaa hehehe.

And as usual, kalut lah aku gi beli orange juice berliter-liter...kalo kat mesia dulu aku akan beli oranges berlambak and pulun makan once aku dah start nak rasa selsema or tak sedap badan.. and selalunyer it worked for me...memang tak sempat selsema and tak sempat demam....sbb tu aku still continue on dok buat gini..si ky siap associate kan aku ngan orange juice.. dia kata tiap kali dia selsema dia akan tingat aku & orange juice hehehe.

Wokessslah daaaaaa.

21 comments:

Anonymous said...

ohhh meks laks sokmo tak kesah nak demamnya coz biar drag giteww tanak makan obats sokmo huhu....

meks neh mendera diri sendiri pakah?????

take care yach.. *meh maks hugs u thru blog*..hiks

Hazelsyd said...

Bat,

hehehe yer ker..yer la ko keje bat.. boleh dapat MC.. aku nih student maaaa...kalo down with fever, tergendala la keje aku yg continuous in nature nih.. huhu

thanks nyah *meh hug ko kekuat gaks supaya transfer ini demam kat ko* kekekeke

lari cecepat!

Anonymous said...

maks redho...

AppleB said...

*hulur selimut 5 lai*

hamek la selimut neh. mek takmo hug hug kang jangkit. skrg ni pun dok seram sejuk je dah jangkit dari jasmine.

take care yach.

nak bubur tak?? haa..pi masak sendirik muahahhahahaah.

*lari sambil korek idung*

Anonymous said...

muahahhaha i like iza... *buat sendirik yer..* rasain loe..

Hazelsyd said...

Bat,

kekeek redho yach hehehe

Hazelsyd said...

Iza,

hahaahhah siap bagi selimut 5 lai tuh!

oooo ko membeza2 kan kasih antara aku ngan anne eks? anne hr tuh ko siap nak tapaukan bubur lagik!!

Anonymous said...

errrrr lelama sok badan bulat cam oren ahahaha

Hazelsyd said...

Ady,

owhh camtu awak kata kat orang tengah sakit nih eks?? ooooo

Anonymous said...

ko order je la bubur McD. Apa??? McD sana tak de bubur ayam? so .. buat sendrik aaa kan.


DL

Hazelsyd said...

DL,

tak ah...aku makan rice and chicken tikka... merasa no! hehehe

AppleB said...

ija..mek bukan membeza-bezakan kasih antar mu dgn anne.

seandainya my demam sbb berbadan DUA. boleh le mek hari2 masakkan utk mu. 3 course meal lagik. 3 hari sekali.

mrasalah ko kembang setaman lepas tu hahahahahahahaha.

Hazelsyd said...

Iza,

wah wah wahhh baik baik yer.. cakap2 ittew suatu doa tauuu

AppleB said...

ija..

salahkan mek berdoa?? ok gitu kan.

kalau mek kata nk masak utk mu, haruslah mek masak. tp tatau la mu dpt makan tak pasal jauh hahahahahahahaha

Hazelsyd said...

Iza,

hehehe sajer jer tau ko tuh..

Sofya said...

salam H..

kat melaka pun panas skrg. Cikya tak kuo2 umah pas balik dari sch.

ujan yg urun mlm semlm pun tak bnyk membantu..*dok bawah shower time nie best tau*

Anonymous said...

sian..lain kali minum scott's emulsion banyak2..

Bok D

Hazelsyd said...

W'salam cikya,

owh melaka panas eks skrg nih..take care jugak yer cikya..

Hazelsyd said...

BokD,

haa tengok..bokd sorang jer sian kat i nih hehehehe

heheh idakler..scott's emulsion eks? hrmm i dont like that one hehe..jenuh kena paksa makan dedulu kala..baik haliborange *spelling ntah betui ker dak* sedap skets...

Alinlai said...

demam je ok gak... batuk2 yg haru tu time sejuk ... lambat nak baik apa2 pun semoga hang sihat2 je... banyak2 keja kalau demam mmg perit :)

Hazelsyd said...

Alin,

hehe tu lah kalau batuk lagi menderita kan..memalam pon payah nak tido.. hehe ni demam sket jer nih..esok2 sihat lah nih..thanks yer..