Friday, February 6, 2009

owh just this and that..

**ok, ok lepas aku publish entry nih baru aku nampak yg ni another one bebelan tah haper haper aku..so korang boleh skip ajor yg ni yach!**

********

Bila berjumpa balik kengkawan yg tau aku tgh study nih...mesti depa tanya amacam study? erkk kadang-kadang taktau nak cakap camana....nak cakap good, bunyi cam riak laks...nak cakap not too good, bunyi cam sangatlah tak sure pulak kan...so normally aku just cakap, slowly progressing but insyaallah surely...

Anyway, my very first draft questionnaire dah siap... but like i said, my very first draft..so seharusnyer berdozen-dozen draft lagi to go kan...and upon the draft ke baper yg aku mampu siapkan dekat2 nak defend sok, mungkin nak mintak tolong sesaper tolong isi kan and see where it goes wrong..

Next in line, aku nak kena contact laks website administrator and see whether depa nak cooperate dak ngan aku...hrmm..i dunno if this is too early ker aper ker.. tp rasanya elok jugak recce-recce dah nih...sbg langkah persediaan..dunno see how..

Talked to my sv semalam... hrmmm....ropernyer dalam diam-diam dia ada buat plan jugak on my work nih...tp suffice to say, aku rasa a bit lega la bila sembang-sembang ngan dia smlm...aku mintak insight dia sikit on my work lepas defend nih *just to see sebenarnyer*. Sebab kadang dia nih nampak cam tak peduli pon sangat pasal keje aku nih tp roper-ropernyer dia perati dalam diam and dah ada future plan dalam kepala dia. Sebelum defense date aku di-setkan haritu, aku ingat dia let me loose gitu jer..roper2nyer dia dah siap cari dah saper my reader/examiner for my proposal nih *yg mark and jennifer tu*...and latest smlm dia kata, dia dah contact/talk to my potential thesis examiner..a canadian dia kata...sorang lagi, dia nak malaysian *tu task aku la tuh utk suggest names kat dia*. *sigh* mintak-mintak ler fund yg aku mintak kat graduate school hari tuh lulus and paper aku accepted..no news lagi nih.. selang sehari aku dok check portal tuh..

**eh ehhh naper cepat sangat dia cari thesis examiner aku nih eks??? defense proposal pon belum.....dia jangka aku akan habis awal ker?? jeng jeng jeng!!**

Anyway, smlm dia kata kalau nak compare ngan other seniors kat school, aku actually dah ahead of time and in track..entah lah..kadang dia tu cakap jer....aku laks sokmo compare my progress ngan kengkawan aku kat mesia, NZ & manchester yg start about the same time as myself and i would say aku terkebelakang...tp amran kata aku compare apple and orange sbb context & situasi berbeza maka aper yg diharungi pon berbeza..

Anyway, nampak gayanyer plan sv aku tuh macam selari dgn apa yg ada dalam kepala aku nih..i mean, ngan apa yg aku plan nak buat lepas2 nih....macam serasi jugak la aku bekerja ngan dia nih....entah la.. tengok camana nanti....aper-aper pon, alhamdulillah takder masalah setakat nih dgn dia..

hrmm..weather kat nsw this weken dijangka 47 degree yew! so mana aku nak gi utk menyejukkan badan nih? ahaaaa shopping complex ada aircond kan kan kan?? kekekekeke

Semalam tup tup tanpa di sangka-sangka, rezeki masuk....alhamdulillah, alhamdulillah...aku mendoakan moga korang-korang pon dimurahkan rezeki juger yach..

okesss tu jer daaaaa.

13 comments:

tentangseseorang said...

kak nanti email eh mendealah tuh

akutaktau[at]gmail[dot]com

Anonymous said...

yeap semoga mu n maks mendapat rejeki yg murs2 huhu..

Hazelsyd said...

Ady,

thanks yer..nanti dah siap kak ija emailkan..thanks again..

Hazelsyd said...

Bat,

yeap...mudah-mudahan...

Anonymous said...

assalamualaikum...

rejeki masyukkkkk....
alhamdulillah...











milo ais kaw kaw 1....
heheheheh...

Anonymous said...

ayah mu tak lalu makan....
sian dia

wa bertambah 3 kali wei!!!!

takpe...
semua tuh akan dapat balasan mereka
amin....

Hazelsyd said...

W'salam fudh,

hehehehe milo ais yer?? heheh

ermm..tu lah..tp aku pong lalu jer makan hehehe

cekputeh said...

Yeay! Moga bertambah rezki..aminnnnnn

Hazelsyd said...

Wa,

yerr..untuk ko jugak yer..aminnn..

thanks so much!

AppleB said...

wehh daripada ko pi sopping kompleks...elok ler ko dok dalam peti ais kalau dah panas sgt hahahahahahahah.

harus sopping complex pun sama naik panas kalau dah ramai org. mrasalah baru tiak sana sini :P

Sofya said...

salam H..

panas nyer!!!..

elakkan dari sllu kuar umah.
dok dendiam tau..hiks

Anonymous said...

Iza,

kekekekeke ko sajer tau! kasi chance la beb utk aku gi sopping complex nih hehehehe

Anonymous said...

W'salam cikya,

tu lah..mmg panas nih...errkk cikya pon tak bagi saya keluo umah yer?? hehehe