Friday, February 27, 2009

Antara angan dan harapan...

..haa merasa tajuk berbaur sastera harinih hehe

Aku tengah renung dalam-dalam schedule kat bawah nih utk submit ethics application aku on my questionnaire nih..memang dalam buat research, q'aire nak kena dapat ethics approval dulu baru boleh proceed....hrmm...so aku tgh tengok2 la tu bila masa yg sesuai dan agak2 aku boleh confirm dah ngan q'aire aku tuh....penting date yg nih sbb dia nanti akan affect bila aku akan start collect data tu kang and then affect analysis dan seterusnyer...hrmmm Wa...ko tolong telekkan jap tarikh nyer utk aku heheheh kidding of course!



Anyway, ni aku nak berangan kejap pasal progress study aku nih...sajer jer la pepagi nih kan.. mentara aku nak start wat bekpes kat amran nih kan....layan jer la..

31/3/09 - proposal defense
April '09 - ethics application and approval, proposal minor refinement *tu diah dah tau result proposal defense dah hahaha*
May '09 - refine q'aire, test q'aire
June '09 - pilot study, refine q'aire
July - Aug '09 - actual data collection via online survey i.e. tepek q'aire kat website, then dok dendiam goyang kaki kekekeke
Sept '09 - contingency on data collection plan
Oct - Nov/Dec '09 - data analysis
Dec '09 - naik kapal terbang, jenjalan bercuti..mana?? taktau hahaha
Jan '10 - July '10 - thesis writing
Aug '10 - siap actual one whole draft of thesis * dah actual, draft laks lagi..takper layannn*
Sep - Nov '10 - ting tong ting tong draft thesis aku antara aku ngan sv
Dec '10 - siap, ring-bind, submit to 3 external examiners *wuhuuuuu*
Jan '11 - Feb '11 - tunggu berita dari examiner, keje part time, jalan sakan..*NZ seharusnyer masuk schedule* rasa macam malas nak balik mesia lagi..lepak sini jer kot sesambil keje cari duit poket..
Mac '11 - dapat berita dari examiner, perbetulkan thesis, hard-bind, submit
April/ May '11 - convocation, congrats Dr H! wah wah wahhh
June '11 - balik mesia
Aug 11, 2011 - kita jumpa-jumpaan dan gathering di batu gajah perdana, kawan maya kawan tak maya *diet cepat weii sesaper yg berkenaan!* hahahah
*masa ni aku foresee ada orang bawak buah tangan......roast chicken wak jedi, soto *matsusly*, ikan bilis labuan, laksa taiping, mee bandung muor, pizza buatan sendiri, kek batik, kuih siput sg petani, pecal, dragon fruit, ivory gateaux cake brunei mari, sate kajang, nasi lemak dibeli di gerai kak nab atau melenggang bawak body ala diva berkasut merah! hahaha merasa nooo*

hehehe berangan jer schedule aku tuh....hrmm....macam perfect jer perjalanan study aku tuh eks...tapi..actually lepas aku tulis nih..aku tengok balik.. menda alah schedule anganan aku nih.. betul-betul menghampiri 4 thn maximum duration study! *Aug 11 cukup2 4 thn...ehhh tu besday aku!! hehe maksud aku tadi, Aug 2011* phewwww! sipi jugak perjalanan pengajian aku rupanyer selama nih eks... meaning, kalau aku nak balik before 4 yrs, aku mmg sesunggohnyer kena ikut schedule yg aku tulis kat atas tuh or tarik earlier than that, which, in the beginning of typing it, i thot it's just for fun and kasi semangat ajer! but macam kena jadik kenyataan ajer dah rupanyer huhuuuu

Okess dah lah!

Happy weekend ols! owhh btw, kalau ada sesaper phd student terbaca entry aku hat nih...jangan kondem laaa eks angan2 on schedule aku nih..jgn aaa kata aku terlalu ambitious ker haper eks....kasi chance aaaa hehehe..ni doa jugak nih actually..

Wokes....daaaaaa..will miss u ols so much!

12 comments:

Anonymous said...

semoga sumer berjalan lancar seperti yang dirancang yach.. insyaAllah.. *tetiba jerk kans maks mode baik arinih*.. huhu..

paperpun maks kena tenung tabung unta dedalam lah ginih.. *sempat ker nak terbang ke bumi Aussie*..
teruih hentam nasi lemak sepinggan

Hazelsyd said...

Bat,

insyallah yer...mode baik tetiba eks hehehe

tu diahh apa kena mengena teruih hentam nasi lemak sepinggan tu noks!

Anonymous said...

assalamualaikum...

yuhu....
impian kan jadik kenyataan
amin...

Anonymous said...

nko tau dak...
wa nak bagi tau la nih...

hubby wa, bos dia suh pegi aus ari tuh
tapi boleh dia kata suh antor org lain
2 minggu lak tuh
sakit ati ku ini
kalau dah dah dapat ittew korel
hahahahahahahaha.....

cekputeh said...

Hehehehehehehehe...ye ye je suruh aku telek2 tarikh tu.. Nanti..nanti..*sambil pejam2 mata menelek ni..*

Gelak beso aku, ayam golek wak jedi yang pertama tuu...wahh..terharu..kekeke *sah le ngidam ayam golek wak jedi ni..*

InsyaAllahhh...plan tu yg penting. If dah ada plan, meaning we already have the target. And mengikut seminar aku ari tu, if kita dok pandang ari2 and lekat kat dlm otak...pasti kita akan mencapainya! But for us...kita kena le ckp insyaAllah kita akan mencapainya..hehe...and insyaAllah, dgn izin Allah...semuanya terlaksana..eceh..

Ala2 ustazah gituuu..

Anonymous said...

bawak perut je tahun depan boleh ??

Hazelsyd said...

W'salam fudh,

insyaallah..aku mengaminkan kata2 ko tu..

aisehhh tak jadi laks eks.. anyway, if it really happen one day masa aku ada kat sydney nih and ko nyibuk nak ikut sama *hahahahha*, ko contact aku eks..

hehehe korel start tahun ni naik rege beb..10% increase...sbb tu aku tak bising2 citer pasal korel dah hehehe

Hazelsyd said...

Wa,

hehehe pandei ko eks hehehe..aku takot gaks ko menelek sampai lena jer hahaha

anyway, manis didengar kata2 ko tu..insyaallah, harap2 tercapai semuanya seperti yg dirancangkan...

idak gitu ustazah wa kekekek

Hazelsyd said...

Ady,

awak bawak bini tahun depan hahahaha dan laksa yg dimasak oleh bini awak heeheehee

Anonymous said...

citt!!!!!

cepat jer korel naik rega hah!!!

pi kat kat compeni korell tuh
"taun depan economic downturn lah, rega seme turun gak"

hehehehehe....

Hazelsyd said...

Fudh,

heheheh nak wat camno hehehe

Anonymous said...

kak ija dear! a well-laid and objective plan u've got there, i must say! *clap clap* ewah ewah komenku bagai seorang SV muahaha :P

sapa yg nak mengondem tu mmg bengap le hehe :P~ nways i always trust that "those who fail to plan, are planning to fail"! and i read sumwhere sistah, when we plan, we hv set our standard a lil' higher even kdg2 kita maybe tak sedar. Good for +ve thinking! :-)

Allah wiv u, allllll the way!!! U go gal!