Thursday, February 19, 2009

Sihat dah

Alhamdulillah meks sihat dah harini nih.. ringan dan segar rasa badan....err setakat harini la esok lusa taktau la pulak...so perhaps baik amik lagi sebijik ubat demam la kot lepas brekkie ni kang.. last one...

...hrmm.....tak sempat aku nak gi beli scott's emulsion macam yg BokD advice tu hehehe...bubur McD bak kata DL tu pong tak sempat apatah lagi la nak masak sendiri kannnnn hehehehe....perhaps selimut 5 lai made in labuan yg si Iza bagi nun pon jugak buat aku kebah cepat kot hahaha made in labuan yach! parcel kan pada aku selai yach..or perhaps demam aku nih dah transfer ker Bat kot sbb peluk dia kekuat smlm erkkkk idak kot no Bat.. ko sihat2 ajer kannnn hehehe..

Anyway, semalam gi jumpa boss nak tunjuk kerja yg aku dah edit & refine hasil suggestion si jennifer haritu...and sembang2 kejap..pastu dia citer rupa2nya dia baru jer kena mild heart attack a day before yesterday..huh terkejut aku!..tp dia kata dia tak sedar pon bila jadiknyer..cuma bila dia ada sharp pain kat tangan dia and dia gi cek up tgk2 Dr kata ada kena mild heart attack.. macam yg ilham penah kena skali dulu tuh...hrmm...so aku pon dengo ler dia citer2 pasal tu.. pasal kerisauan dia and all sbb dia tgh tunggu result dari Dr lepas buat further cek up....and for the first time aku laks boleh cakap kat dia.."no M, you are gonna be okay..the result will come out fine"..hehehe sabo jer lah....then smlm petang *lepas meeting ngan aku tuh* dia gi amik result kat clinic... and to my surprise dia call aku from the clinic kata nope, the result is negative...lega aku... i'm happy for him..

Semalam chatting chatting jugak and ada my fren yg lama tak bersembang ngan dia nih, buzz aku..i mean, we are visible to each other cuma jarang sembang la..cuma catch up on study progress jer la once in a while....then memasing buat hal memasing.. and she told me that dia tengah sedih sbb dia baru discover mak dia ada cancer.. aduhaiii, aduhaiii...aku kenal jugak mak dia sbb dia penah dok dekat umah aku dulu before pindah ker Sg Buloh which aku penah sampai gaks...sedih la of kos..imagine aku berada ditempat dia gitu la kan..hrmm...slalu nyer cancer nih hanya discover masa dah stage atas dah kan.. hrmm....arwah adik dia dulu pon meninggal sbb leukimia..hrmm.. to a point dia cakap kat aku semalam yang family dia macam kena curse jer sbb every 7.5 yrs ada jer menda2 gini happen to her family...penyakit2 gini ada faktor keturunan jugak kan? entah laa..

..hrmm.. tu lah dia kan.. we never know apa dan bila laks penyakit akan menimpa diri & family kita nih kan...

Wokesss dah lah..nak buat kojer nih..

21 comments:

Anonymous said...

assalamualaikum...

dah sehaattt....
alhamdulillah

kawan hang tuh.. mak dia dah stage berapa???
fil wa masa diagnosis dah stage 4
wa org pertama dr bagi tau
terpaku, terpegun, tak percaya, serabut
arwah tanya wa pasai apa dr pangey tuh??? kelu llidah nak kata, wa tahan airmata jek....
keluar dari wad wa terus call hubby bagi tau sambil airmata mengalir
hubby wa tanya dr lepas tuh
dr kata dari 100 pesakit hanya 4-10 org yg boleh hidup sehingga setahun selepas diagnosis
arwah hanya bertahan 3 bulan jer
moga roh nya di cucuri rahmatNYA

Anonymous said...

tapi kan org keliling wajib bagi moral support, jgn sedih depan pesakit, jangan sesekali nangis depan diorang koz dr. kata boleh impak sakit tu merebak
psikologi tuh

Anonymous said...

suruh kawan hang tu banyak2 bersabar, berdoa

cuba carik ubat alternatif
wa penah tengok tv3 dulu pasal ubat gamat healin 'gamogen' yg katanya baik untuk pesakit cancer
my fil tak sempat nak beli masa tuh

infact mil wa sekarang nih makan ubat tuh... ramai org kata dia dah tak nampak lesu @ pucat sangat

Anonymous said...

salam habibi ku.

ish ... ko cakap dgn kawan ko tu .. it is not a curse. Orang sihat lawannya sakit. Sakit tu datang dlm banyak jenis. Dan bila Allah bagi sakit ... bukan semestinya itu suatu bala dariNYa. Penyakit cancer ni mmg setahu aku ... bukan la nak kata penyakit keturunan kan. Tapi bila seorang di dalam family tu pernah kena sakit ni .... possibility anggota keluarga yang lain untuk kena pun tinggi juga. Macam jugak kencing manis.

Dua orang pakcik aku pun meninggal sebab lung cancer (keduanya tidak merokok). And we do not know what comes next. Or ... who's turns next. Bukan mendoakan begitu .. malah berdoa sgt supaya .. that was all. Bukan senang nak menghadapi keadaan yang macam tu. Kan Fudh. "Sakit" tau tengok orang yang kita sayang sakit. But as what Fudhla said ... saudara mara yang sihat ni mmg kena banyak2 bagi moral support.

Sekian itu saja.

luv u
DL
ko dah sihat ya nork? Alhamdulillah.

Anonymous said...

cempipi darlinglara bebanyak
muah!!muah!!muah!!
chop!!chop!!chop!!
windu lah

Anonymous said...

yeap.. kena bagi moral support bebanyak pada org sakit tuh.. huhu..

n 4 kanser tuh kalau ada saudara terdekat baik kita as ahli keluarga buat check-up sama.. *peringat diri sendiri gaks neh*..

take care yach... hugs u

Hazelsyd said...

W'salam fudh,

haa aku tak sure mak dia stage aper.. cam tak sampai hati laks nak tanya.. cuma sepengetahuan aku, bila dah boleh discover nih..dah bahaya gaks dah la stage dia kan..

yeap, smlm aku pon cakap kat dia gitu jugak.. kalau dia nak breakdown biarlah blakang mak dia.. not in front of the mother sbb mak dia perlukan semangat dia tuh kan..

bab ubat gamat healin gamogen tuh.. hrmm entahlah.. aku tak berani la nak suggest kat dia hehe..aku rasa baik udner treatment Dr la kot..entah..

Hazelsyd said...

DL,

betui belaka apa yg ko cakap tu DL..

Hazelsyd said...

Bat,

wahhh makhayams bunyi insap jer tuh hehehe

neway, erkk kalau sedara terdekat pernah kena cancer..kita pon kena cek up jugak ker???

Anonymous said...

yezza nyah... tak kiralah penyakit apa pun.. cam meksler.. paps ada heppar so meks anak veranaks pun kena gaks giteww..

so kalo cancer tuh lagilah harusss giteww tau...

Anonymous said...

Alhamdulillah dah sihat..

Kawan i citer kawan dia kena cancer tak tau cancer apa..dia citer ketika kawan dia sudah redho tiap tiap malam sembahyang tahajud/hajad dan sakneka solat..dengan izin Allah kawan kpd kawan i tu diceritakan telah pulih..tak leh nak confirm lagi citer ni tapi kuasa Allah semua boleh terjadi.

Bok D

Anonymous said...

demam???
mandi air sejuk jer

AppleB said...

sukurlah ko dah sihat.

*huluq keropok leko dgn cekodok pisang*

Hazelsyd said...

BokD,

agree with you bokd...berdoa ajerlah banyak2 kan.. coz betul, kuasa Allah semua nyer boleh jadi..

Hazelsyd said...

Ady,

ha ah mmg dok mandi air sejuk pon sbb water heater rosakkkk..ketor nak mandi pepagi seminggu dua nih..

Hazelsyd said...

Iza,

ko jangan sebut kopok lekor iza.. kang demam balik aku kang aku salahkan ko..hehe

cekputeh said...

Sedih kan...itu lah ujian Allah. Kita ni, tak tau la pulak apa ujian yang mendatang. Yang penting kita kena percaya pada Qada dan Qadar..dan sememangnya untuk yakin dan tawakal itu, memerlukan keimanan yang tinggi...insyaAllah, semoga kawan ko tu, tabah dan sabar.

Setiap ujian itu utk meningkatkan keimanan..semoga dia tingkatkan iman nya..aminnnnnnnnnnnnn

*tuko topik : aku suka lagu ni...!

Hazelsyd said...

Wa,

nicely said Wa..aminnnn..hrmm.. sian dia.. masa arwah adik dia kritikal dulu, dia dah one round dah breakdown dia..and ni lagi skali la Allah menguji dia and family...takper..hopefully makbul apa ko kata tu Wa..

tuko topik laks: aku pon suker gaks lagu nih.. ehhh sama laks kita eks? i likeee...hehehe

Anonymous said...

*ikut tukar topik*

lagu Lucky tu pun ai loikkeee! tapi mak tak dpt dongar la kat tempat kao ini. tapi kan .. aku hantar mp3 lagu lucky ni kat seseorang. tapi seseorang tu tak suka lagu tu. ni aku mengadu ni. wuaaaaaaaaa. eh tapi peduli hapa aku kan? dia suka ke tak kan?

DL

Hazelsyd said...

DL,

heheh...camno la dia leh tak suker eks? dia mesti bukan besfren ko tuh kan hehehe lagu nih best aper..

Hazelsyd said...

ehhh lupa nak cakap sini.. teesh kim salam windu kat sumer yg mengenali diri nyer hehehe server opis dia down, tokleh nak komen kat blogger.com nyer comment box..

sekian pesanan penaja hehe