Tuesday, February 24, 2009

Cerita indon

Aku kalau nak beli ayam or daging normally akan gi ker tj muamallah kat kensington nun.. dekat jer and some more fresh and bersih...tukang jual nyer indon yg mmg famous la kat sini nih..so, rutin aku would be like seminggu ayam/daging, seminggu seafood gitu.. macam skali pegi belah sini jer and the other week pegi belah paddy's/city laks utk seafood..slalunyer gitu la idak ler campur2..

Si tukang jual kat tj tu pon dah kenal beno dah ngan aku * and i guess ngan malay students sini yg lain jugak lah kot*...aku sokmo stock kan fridge aku ngan minced meat..sentiasa ada jer utk buat apa2 karang kan which slalunyer spagetti jer lah *si amran dah mau makan spagetti katanyer*...so sokmo aku beli sekilo or sekilo setgh la skali beli..Ada sorang si tukang jual brader indon tu yg gaya2nyer slow la sikit buat keje nyer slalu attend kat aku nyer order..macam agak berumur sket la orangnyer..tp tiap kali aku tgk cara dia buat keje dia yg dengan slow-melow dan extra berhati-hati tuh, macam lawak laks pada aku hehehe tp takder ler aku komplen laks..dia ok jer...but anyway, satu haritu aku beli half a kilo jer minced meat.. wahhh si brader indon tuh noticed rupanya different order aku kali nih and dah boleh nak psiko aku dah tau hehehe..gini dia cakap..

aku: bagi minced meat half a kilo *mmg aku kadang cakap omputeh kadang malay ngan dia as dia indonesian kan*
brader indon : *ngan slang  indon* wahh setengah kilo saja hari ini yaa?
aku : iyaa...banyak-banyak karang lambat habes...lagipon masih ada lagi dalam fridge..
brader indon : ooo begitu yaa

dia pon gi la tok tek tok tek and aku nampak dia baru keluokan minced meat yg baru *masa tu pagi lagi*..so macam fresh la lagi..

brader indon : ini daging ya, kalau pagi-pagi masih fresh yaa..
aku: oo iya ker..
brader indon : kalau fresh yaa, sebaiknyer amik sekilo..
aku dalam hati : *amboiiiihh brader nih dah boleh nak pomot minced meat dah kat aku hahaha*
aku : tak apa lah..cukuplah ni dulu...minggu depan mungkin ya..

and then nak tau apa jawapan brader indon..

brader indon : saya tunggu yaa minggu depan
aku dalam hati : *hehh dia nih siap nak tunggu tuh minced meat nyer pasal hahahahah*

aku masuk dalam keter *amran tunggu dalam keter jer*..aku citer kat amran yg brader indon tu nak tunggu aku datang minggu depannyer.. dia gelak2 jer la..

.....

then selang 2 minggu kemudian nyer, kami ke tj as usual nak beli lauk la....tapi aku pelik kali nih si amran beriya nak park keter and turun ikut skali aku masuk kedai... normally kalau aku takder plan nak beli byk..dia tak turun keter..just tunggu jer situ...so, macam biasa aku kata la  takyah aaa kejap jer..takyah parking pon...tapi si amran gigih jugak ikut masuk kedai sama..tak kisah la..lepas beli2 and sembang2 kejap ngan brader indon tuh kami pon chalo...

then only it struck me naper amran sibuk nak ikut skali masuk kedai kali nih kekekeke and bila masuk keter aku pon point that out la kat dia, dia tak jawab tapi gelak jer hahahaha.. betui la tuh hehehe

Wokesss sekian citer indon versi ringan harinih..

19 comments:

Anonymous said...

assalamualaikum...

hehhehehehe...

meran jelez ngan mamat indon

wahahahahaha....

insist tuh nak parking gak

wa tak leh nak stop gelak lar...

sabar jer lah

Anonymous said...

agak2 kan mat indon tuh ada kekar macam tenku ryan????

Hazelsyd said...

W'salam fudh,

hehehehe

saper kah tengku ryan? kekekeke

kekar kah?? erkkk idak sama skali! hahaahahha

Anonymous said...

ehehehe kene ngorat... :p

cekputeh said...

kekekekekeekekke..sapa kata saham kita dh jatuh..hahahahaha

Hazelsyd said...

Ady,

hahaha idaklahhh..dia cuma nak bagi minced meat dia laku jer kekekeke

Hazelsyd said...

Wa,

kekekeke erkkk aku no komen! hehehe

Anonymous said...

tenku ryan tuh artis indon...
bagi mata wa ensem gak ler

yg wa ingat lagi satu artis indon
ari wibowo

Anonymous said...

ahahaha kak ija...lama dah cheq x komen :-D tp yg ni kena komen jugak...kih kih kih ;-D

1st i think abg imran jeles...

2nd, dia nak tgk la "competitor" dia...ahahaha... ganteng ke idak ;P

usik je kak ija :)

Anonymous said...

muahahhahahha
tapikan jels tandanya sayang kans huhu.. *maks nak jels bley tak neh*..

if paps kans.. katanya "Org gila jerk yang nak ngorat i" *maks nanges*

Hazelsyd said...

Bat,

ya Allah bat.. aku baru nak gelak ngan komen part awal ko... terus tersentap ngan aper yg paps cakap tuh grrrrr boleh dak aku nak hangin ngan paps? kekekekek tak patut!!! *hentak kaki, hentak meja!!!* grrrrrrrr

Hazelsyd said...

Fudh,

hehehe ari wibowo tuh kenai laa.. kenai lite-lite ajer...hehehe

Hazelsyd said...

Naemah,

ooooo kalau ku tahu entry sebegini baru dia nak komennnnn...dah lama dah kak ija asyik post citer indon ngan pelbagai versi tau hehehehe

anyway, awak nih pon suker speku gaks eks??? mana blajaq nih?? haaammboihhh besaaaaa dia tu yerrr...hehehehe

Kopi Suam said...

haahh hahah lawak le ija..mamat indon tu nak mnegorat kamu le gamaknya tu...tu yang maran risau tu heheh heeh

Hazelsyd said...

Zira,

kekekeke idak lahh dia sajer jer tuh hahahaha

ko sihat zira?

Anonymous said...

H,jgn silap meran nak tengok brader indon tu laki ker pompuan..hehe

Bok D

Hazelsyd said...

BokD,

hahahaha u cuba nak twist lak aura-aura ke-jeles-an ittew yer!kekekekekeke

aliyahaznin said...

versi ringan katanya...indon versi berat kena tunggu minggu depan ke mek? theeheheehe..

Hazelsyd said...

Put!

hehehehe erkk versi berat tu camana noks? heheheh