Friday, June 13, 2008

Adakah ini hikmah...atau sebaliknya? [updated at 4.15pm]

*Tak sempat nak hapdet..merasalah hapdet tajuk ajer macam Bat kekdahnya (miss u!)*


Lepas submission kang aku citer berkaitan tajuk.. things that come my way a minute ago!

daaa

*********************************************
[updated at 4.15pm]

Hadoih laa... lelah sunggoh!! Tapi akhirnya siap jugak assignment data analisis aku yg sunggoh kontroversi. Kenapa kontroversi? 1. Sebab aku buat lambat :) 2. Sebab ada komplikasi pada data dan 3. Ada soklan (research question) yg mahukan kami buat analisis yg tak disentuh dalam kelas. Tapi.. siap gak laaa...(45% tu weh!). By the time aku hapdet blog ni mlm smlm kat school, aku dah dead tired dah...mmg ah..kalau analisis ni penat terlebih sikit dari yg lain2. So lom habih tp aku balik umah. Balik umah lepak2 segala.. then tidoq. Dari petang smlm sebenonyer aku tetiba risau banget yg aku akan fail assignment ni (due to the complications tu lah)..... nauzubillah!! Aku takmo re-do assignment nih iskk..takmoh takmoh...tapi semalam tu aku stuck sunggoh cemana nak proceed...operationalizing the final part is one thing... interpreting it is another story...hadoih laaa.. so sampai ke pagi ni aku susah hati..ingat nak sambung buat kat umah smlm dgn stay up, tp nan ado kekdahnya!

Datang pagi tadi... jari jemari aku tetiba tergerak nak bukak satu thesis ni.. thesis ni telah disarankan pada aku masa aku present kelmarin ( alaaaaa yg aku ketor tak hengat tuh! takkan kome dah lupa kot? hehe) sebab katanya (one of the panels tu la) yg tajuk thesis ni ada kaitan ngan research aku... so..aku kelmarin sejurus selepas presentation tuh mmg aku carik sesiap dah thesis tersebut dan simpan utk aku refer later2. Pepagi tadi sblm sambong balik ngan keje data analisi tadi tu.. aku bukak le kejap thesis tu.. saje je.. nak tau gak tang mana yg dikatakan ada similarity ngan my intended research ni... tetiba!!

Tengok kat part analisis tu... sebijik sebijan dengan soklan dalam data analisis aku nih!! Yang nihhh yg aku dok pening kepala nih.. yg aku takot fail mlm tadi nih!! Huhuuuuuuuuu... pertama2nya sure la aku mengatakan...."alhamdulillah" kan kan kan hehehehehehe. Sebijik kau!!!! Aku pon apa lagiiii terus laaa nelaah part yg aku pening tahap gaban tuh (yg tak diajo dalam kelas tuh)... huh mmg nasib baik.. mmg nasib baik sungguh.... baca dia nyer thesis and how she proceed, baru la aku paham sepenuhnyaaaa.... tapiiiiiiii jgn pkir bukan-bukan ekss...aku tak tiru tau hehehe serius!! *Guide's promise* kekekekeke...idak laaaa....memang aku guna ayat aku sendiri laaa... nak tau naper aku tokleh tiru sebijik sebijan??? sebab.. sebab.... lecturer assignment aku nih.. adalah supervisor thesis tersebut heheheeheh nak matii guna ayat sebijik sebijan camtuh.. *eh tapi aku memang tak main copy2 keje org tau!*

So.. itulah dia yg aku tanyakan di tajuk aku tu..... pertembungan antara aku ngan thesis tersebut di saat saat aku stuck tahap gaban tuh tadi.. hikmah ke.... atau sebaliknya (sebab aku follow sebijik sebijan steps yg dia buat) heheeheheh.. tu jer hehehehe... and also.. aku patut bersyukur jugak yg aku buat presentation tu lebih awal dari submission of this assignment.. and also thankful pada Mark yg bagi suggestion tuh.. dan jugak pada diri aku sebab bertindak awal dgn terusss gi carik thesis tu utk disimpan.

Okeh... last but not least, have a nice weekend everybody! as much as I would like to enjoy and release the tense and go to Corelle that's on sale now.. I just can't. Coz I have another paperwork submission this coming Monday huhu.. hadoihh laa... tapi yg ni masa aku prepare utk presentation harituh mmg aku dah buat write up sesikit.. nak kena edit. Hrm.. tadi sv datang and reminded me for the third time to submit a paper to A****C which is due 27th June. My last submission is 23rd. Kome bayangkan ..heii jawabnya.. Julai lah baru aku leh meronggeng!

Ok daaaa.

13 comments:

Anonymous said...

tak kena sapa tuuuuu

Anonymous said...

kehkehkhe meks pun wendu bley giteww* kekwat dah munyik*..hiks

paperpun take care yach.. setiap kejadian tuh ada hikmahnya

Hazelsyd said...

Bat!!!!!!!!!*hugssss and kisses!*

Pekabo ko Bat? uhukk.. thanks eks.. dalam kesibukan ko tu.. sempat gak jenguk sini yg dah sunyi tanpa komen2 weng weng ko tu..

You take care too!!

Hazelsyd said...

Ady,

Alaaa cian dia demam eks... take care ok?

*tak paham apa yg dikomen tuh*

Anonymous said...

cboks sangatlah huhu..

anw.. thanks yach hari2 kejuts meks kat my own umah..hiks..

*see ya when i see ya*

Hazelsyd said...

hahaha okesss

Hazelsyd said...

bat,

aku dh to one point nk mintak fon nu ko kt iza nk sms tanya kabo.. ok ke idak ke... ayam byk tk dibg mkn tu weiiii kikikiki. tp ko dh muncul ni.. ok laa kan hihihih

Anonymous said...

miss == tak kena :P tapi kena tambah ed la kat belakang

Hazelsyd said...

oooooooo hahahahahaha

maklumlaaa otak dok kelabu asap lagi ngan asainmen kan hehe.. tu haaa dok miss mak hayamz tu. dia dah lama tak jenguk blog nih

Alinlai said...

ok apa2 pun jgn sampai tak tido ke ke ke....

Anonymous said...

hazel! bestnyer jumpoa thesis yang sebijan dgn soalan assignment! *emoticons poms poms!

Hazelsyd said...

Alin,
kekekeke owhhh tido mesti tidooo.. ni haa tadi balik umah jer terus tido satu round dahh.. then baru bangun masak and nengok keje sesikit heheheh..

Hazelsyd said...

Tun,
hehehe memang u! I rasa cam fated jer tetiba nak tgk thesis di saat genting tu kan heheheh

*i like the emoticon poms poms!* hahahaha