Thursday, June 26, 2008

Dreaming on...

Bila dah free-free ni, udah le mati kutu lak tak tau apa nak diciterkan hehehehe.. tingat lagi masa mula-mula masuk sem ni haritu.. dengan pack nyer schedule.. aku dah membayangkan kemungkinan blog ni akan kerap ditinggalkan sepi.. dek kerna busy la konon... tapi nan ado nyer!!..lagi aku tensi, lagi aku screw up, lagi aku kena press.. laaaagii aku rasa nak menulis sini hehehe.....dan harini kekdahnya... bila jiwa dan raga tenang.....sudahnya blank!!

Tapi kan... masa lepas matriks dulu..nak masuk ke degree.... ada pegi team building organized by Tekom kat Marang sebab scholarship holder dia kan....ada satu slot ni konsultan datang and buat job match ngan personaliti.. kena jawab soklan2 le apa ler... report aku keluo.. dia kata... lagi pressure dan sibuk aku nih... lagi detail keje yg aku buat hehehehe..so maknanya.. elok laa aku kena pressure dan busy sokmo gitu??? kekeke. Lepas tu... end result dia... job scope dia buat kan.. paling sehsuai adalah dalam sales. Sales!! Boleh korang bayangkan??? Eeee... idak le teman berkenan...masa tu laa.. habes matriks.. nak pilih degree.. sumer geng2 jangka aku akan pilih Accountancy..ntah naper.. idak le score pon..ok sikit jer kot dr depa hahah.. tapi subjek Costing dapat D tuh! Nanges sakan tu! The worst result ever..tp tak kena repeat sbb bukan F....

...so aku buat la istikharah 7 mlm hehehe.. and bila aku tetiba amik BBA, terkejut dog kengkawan aku... hehe and masa nak kena attach keja lepas graduate tu... mmg kena masuk bhg sales pon!!..and from there my career path has been in this field or so...hrm.. but come to think of it... memang aku minat sales and marketing pon...aku bercita2 gak bukak business sendiri dulu heheheh food-based la kot...restoran ke.. bakery ke...sb I think that's where my strength is...tapi penat ahh bukak restoran nih...walaupon dalam keluarga belah mak aku nih rata2 business makan...erm.. tapi bila dah dok dalam industry skrg nih... dah rasa nak bukak tuition centre lak hehehe.. berangan jer... *although opening up a business is our back up plan upon balik mesia nanti kot kot Amran susah nak dapat keje....tp insyaallah.. rezeki dia tu lagi murah dari aku nih..if not, idak le kami dapat keter Wira gedebok free gituh*

7 comments:

Kaktiny said...

bukaklah business makanan.. tak kisahlah restoran segera ker, bakery ker apa ker.. banyakkan product bumiputra yang halal.. dan ramaikan usahawan melayu di bumi malaysia yang kian pupus peradaban dan kemelayuannya ini..

Hazelsyd said...

Kaktiny,

hehe insyaallah.. tu berangan2 jer tu hehehehe

Ayu Mohamad said...

Ija..
angan2 bleh jadi kenyataan peeeeeee

Hazelsyd said...

Ayu,

heheheh buleh buleh...

Weh...program kurik kendi kome dah bertuko yer? kihkihkih

Sue.Aleen said...

kak ija,
balik mesia nanti bagitahu saya ye...kotnye saya bleh tolong buat biz prop & daftar co. kak ija... kekekeke. dapat komisen sket pun jadi la... cewahhh!

Hazelsyd said...

Sue,

kekekeek tu baru angan angan minah jenin laaa hahahah..

thanks anyway!

Kak Long said...

keje dlm tensen hasilnya lebih gempak...hehe. sebab tu hidup kaklong penuh dengan hal2 yg gempak2.tensen punya pasallah tu hehe