Thursday, June 19, 2008

Assignment feedback

Semalam aku ada secebis kesedihan..... tapi kejap jer.. dah namanya secebis kan hehehe...

..erm.. aku dah dapat balik assignment data analisis yg aku baru jer hantar Jumaat lepas... yer lecturer kat sini cepat jer kasi feedback.. within a week mesti dapat dah....lagipon bila dah habes musim exam ni.. lecturer2/professor2 sini memang akan keluar negeri or keluar negara present paper, buat research, collect data dan sebagainya.. so slalunyer masa semester break mmg sengap soh la school aku nih....so sebulan Julai ni aku expect mmg akan lengang.. ramai kengkawan yg dengonyer nak bercoti.. balik negara memasing kejap.. ke sana dan ke sini huhu...tapi aku mmg nak pulun sakan nyer ngan keje aku tuh..aim nyer laaa hehehe jadi ke idak taktau la kan hehehe

Anyway, berbalik pada kisah assignment aku tadi nih.... aku hanya dapat 70% jer..iaitu cukup2 makan jer...sedih la jugak.. frust la jugak.. sebab aper... hat weekly assignments dia tu mostly aku boleh dapat much much better than this... tapi hat major project ni lak takat cukup2 makan jer....tapi.. aku tingat aku ada cakap aku taknak re-do work kan...janji lepas kan...and aku terpikir.. kalau aku tak terjumpa la thesis tu awal pagi tu.. harus la aku kena re-submit assignment nih kot.. meaning fail lah tu. Untuk courses postgrad sini nih, final project dia kalau deemed unsatisfactory.. lecturer akan suruh re-submit within 4 weeks. Then amik markah yg plg tinggi...oklah kan... dah aku melalui proses2 ni... harap2 bila aku habes blajar sok and masuk alam pekerjaan balik.. hopefully aku practice what's good la kan...there are things we are bound to learn along the way...i used to be a firm and plain straight nye jenis..

Anyway, berbalik pada kisah assignment tadi heheeheh.. lepas aku dapat balik assignment tu, aku dok diam sengsorang <-- frust la konon.. then aku gi menyebok2 tanya kolig aku yg lelain camana feedback depa... erm..ada yg 75, ada yg 80... but what surprised me was.. ada 2 org kena re-submit. Terkejut beruk aku dengonyer.. uwh.. tak sangka lak.. and dan dan tu jugak aku insaf kejap and mengucapkan syukur sesangatnya pada Allah atas markah tak seberapa yg aku dapat... kiranya...walaupon tak score, tapi aku tak perlu re-submit... so I get to move forward.. Alhamdulillah...

So, sekarang ni...aku tengah gaduh nak memikirkan topik utk submit paper ke conference pulak... haiyyoohhh..of course it has to do with my research.. tapi tang mana tak tau lagi...hat yg nak submit senin depan, setel dah and letak tepi.

Okess tu jer. Oh ya oh ya..congrats to xoxo for her success in the proposal defense.. Alhamdulillah....only just tiny weeney bit of correction jer kena buat... ok laa tuuu...gi enjoy kejap wehhhh!!

16 comments:

Anonymous said...

seb baik tak kuar cerita bergaduh ngan ady kat ym pasal markah, ahahahah

Hazelsyd said...

hahahahaha!!

what can i say? kalau bergaduh pon tapi kata2 yg mampu meresap ke jiwa kira okay la kan kan??

Kaktiny said...

teringat ayat adik kaktiny bila kaktiny frust dpt result 3.83 not 4.00.. katanya:
"nak frust kebenda.. kaktiny kan dah kerja.. tu result MASTER.. nanti bila dh dpt master, org tak tanya.. 'eh, U grad Master dgn berapa pointer yek'.. orang akan kata.. 'wah.. u ada Master yer? good good..'.. so takyah nak pening2 pikir pasal markah.. janji lulus.. and takyah repeat paper..".. ops.. terkedu lah gak dpt 'advice' free dari adik sendiri..

so.. just nak copy paste ayat dia.. kaktiny bagi kat hazel - (walaupun tahu tak diperlukan kan kan.. heheheh..):
"..janji lulus.. and takyah repeat paper..." syukur alhamdulillah..

anyway.. tahniah..

Hazelsyd said...

Thanks kaktiny...

Betullah tu.. jangan repeat sudahlah kan... hehe.. tp siiiikittt sedeyyy ada jugaaaa laaaa hehehehe...tapi secebis dan sekejapan cuma hehehe

Thanks!

DeLinn said...

Xoxo!

Congrats!

*mode tumpang blog orang :-D*

Hazelsyd said...

Cehh!!!! ampesssss! kekekekeke. dia pon sure baca blog kamu laa.. nak ucap disana pong buleh kihkihkih

Anonymous said...

wooooooooo semakin glemers nampak. ahahahaha. tapi rahsia semalam jgn citer org tau. just kak ja dengan ady je. ngeh ngeh ngeh

Hazelsyd said...

hahaha

okess *syyyhhhhhhh*

Anonymous said...

haiii twins

tima kasih tima kacih hehehehe...yeap emang gua mahu meronggeng aje sampai next week ...wakakakaka...pd hal ada je kerja nk kena buat tu based on the komen/feedback yg dpt

xoxo

Hazelsyd said...

enjoy!!
oh oh btw xoxo, ko online YM dak!! Weh i need yr help ngan Endnote weh! tolongggggg

Alinlai said...

okeylah tu secebis je ke ke ke... pi sambung tidoq ;)

Hazelsyd said...

kihkihkih alinnn..sambung tidoq tu ko kata hehehe

ILHAM said...

fuhh....mentang mentang sydney sejuk, boleh rasa tuh dalam halo ko neh beb!! ahaks..

psstttt..ina entry bawah tu ko tamau kenen kat kengkawan ker...kehkehkeh...


bukan lar wa tapi kengkawan lar kan...wa nei apa lah yang ada...

i am me said...

congrats hazel!
sometimes mmg sedih kalau tak achieve target tapi yang penting takyah resubmit semula..!

Hazelsyd said...

Ilham,
heheheh bulehhhhhhh tapi kena lepasi tapisan demi tapisan dari aku nih dulu kihkihkih.

Tapisan pertama:
Ko single lagi ke? hahaha

Hazelsyd said...

Tun,

Yeap.. true true and especially.. kita takdak graduate ngan pointers or something kan <-- masih nak sedapkan hati sendiri jugak tuuuu heheheheh...thanks!!