Monday, June 30, 2008

Snapshots of stories

Kisah di KL

Aku terkejut dog bila baca paper semalam pasal kes liwat DSAI.. tu diahhh takkan another round accusation kot? Takkanlah di saat-saat DSAI sedang mengembangkan karier politik beliau boleh buat kes sebegini pulak kot....oleh itu, kalau ikut aku, memang tak caya lah citer tu.. tapi mana aku tau..aku tunggu dan ikut jer lah kisah ni... di samping harap2 takde lah DNA DSAI kat bontot si Saiful tuh. Dan Saiful tu pulak... kalau betullah ini hanya fitnah..... terimalah balasanNya nanti...tapi kalau betul?? owhh tidak ingin aku fikirkan...

*********************

Kisah chatting dengan Ayu..

Semalam chatting dengan Ayu kat YM memalam... aku takleh nak tido setelah aku bantai tido dari kol 5 lebih sampai 8.30pm! *maklum laa bendera merah tengah naik kan..* Elok pulak aku terjaga tepat-tepat kol 8.30pm untuk citer baru Private Practice.. lakonan Kate Walsh tu dan.. bila aku tengok-tengok.. seolah-olah kesinambungan citer Grey's Anatomy tapi on Kate's part bila dia dah tinggalkan hospital tu.. dia inginkan pembaharuan..

Opss.. termelalut.. so bergebang dgn Ayu.. lawak betul.. macam2 citer keluo.. dari kisah Cik Limah jadi private investigator.. kepada spekulasi kami berkaitan kes DSAI sampailah kepada conclusion kami tentang seseorang yg pernah menganggu hidup blogku dulu...mata boleh tak mengantuk la pulak...Yang best tuh...Cik Limah boleh tepon Balai Polis Changlun semata-mata untuk check kawasan perumahan Ina tu nanti ada baper fasa, baper blok, blok mana ramai penduduk.. waduh waduhhhh mak aku!!! Memang over okay!! Tapi.. memang begitulah dia...tu yg kadang2 kami berdua naik lemas... tapi we know she did that because she has us in her best interest *betui ka ayat aku nih*.. dan dia suka risau over perkara-perkara yg kami boleh fikirkan dan selesaikan sendiri... *so.. Ilham, ko jangan risau-risau banget eks.*...tapi hadoihhh laaa kukikuki aku gelak dengan Ayu semalam citer kisah ni...dan ayat yg aku petik dari Ayu nyer conversation dgn Ina lak..."so korang tau lah mana aku dapat genetik penyiasatan nih" hahahaha!! Hadoihhhh..

Kisah yang terakhir yang disembangkan dengan Ayu semalam.... suffice to say that.... gerak hati Wa, Ayu dan aku berkaitan sesuatu & seseorang itu adalah tepat sekali!. Period.

*********************

Kisah di Sintok

Pepagi tadi aku call si minah itu di Sintok.. selain nak bertanya kabor serta gossip... aku jugak nak perabihkan dollar credit fon aku nih...It seems that she's all right there.. I knew it.. dan katanya dia suka rumah itu the first moment dia masuk rumah tu.. 3 bedrooms and 2 bathrooms.. slightly besar dari rumah aku di Machang dulu.. sewa pon sama jer...so kalau begitu.. insyaallah serasi lah rumah tu untuk dia...all up and running.. walaupon dia kata ada lagi brg2 nak di unpack.. Eloklah tu.. idak la dia keboringan.... dia dah nampak ada 2 cc... kekekeke.. aku lak cakap kat dia.. pegi jer cc tu harini buat lepas rindu dan sunyi....dia komplen jugak pasal washing machine aku tuh... mmg dah 10 bulan lah washing machine aku tu tak berpakai..tetiba tokleh spin lak katanya.. dan seolah-olah dah berkira-kira nak beli yg baru. Aku kata, takyah nak beli baru *ponek ngangkut tak ilang lagi occay!*.. and aku lak pasti yg washing machine aku tu mmg tak rosak.. cuma ada error sesikit jer kot... and also tang spin jer... iskk.. perah jer lah buat mentara waktu.. besides.. takat baju kurung kerja tu bukan payah nak perah pon. Microwave aku tuh.. dah di test dulu kat Ipoh and functions well kata dek mak aku.

Selain itu.. aku lontarkan jugak beberapa das advice on working as academician...serta itu ini lah dalam tinggal sengsorang kat umah tu kan... antara lain advice aku yg menunjukkan aku ni seolah-olah bakal resemble Cik Limah tu ialah.. aku pesan tiap kali masuk keter dalam pagar.. terus mangga okay pagar tu and usah diwar-warkan sangat dia dok sorang kat jiran tetangga...we never know people...ngeh ngeh ngeh.. keduanya.. yg dia lak komplen kat aku.. aku ada pesan melalui mak aku tu suruh Ina buat la sikit kenduri masuk rumah.. just doa slamat lah sikit.. like what I did kat Machang dulu.. lagipon boleh kenal2 jiran..yang ketiganya...pasal hal ehwal masak nih....need I say more? hrm.. apa lagi nak citer pasal minah tu? Tu jer kot.. Lama gak la sembang.. entah-entah ter-over lak aku nyer credit tu hehehe.

*********************

Kisah di Sydney

Hrm.. ingat dak aku citer pasal kontroversi si Amran nak berbadminton haritu? Ropernya tak habes di situ.. hayyakk...kesian aku tengok Amran bermenung di rumah.. dia ni memang not emotional person cam aku ni lah yg sokmo affected jer emosi aku.. dia tidak.. sangat clear cut dan direct orangnyer....dan jarang affected by emotions....tapi...dek kisah kontroversi itu.. dia bermenung dan kind of hilang semangat pulak....jarang jugak aku tengok dia hilang semangat.. sunggoh jarang....tapi of course lah kan..member tuh gelak-gelak jugak la bila aku menyakat itu ini.... tapi at times.. menung jugak dia...aisehhh...

Okehhhh tu jer snippets of stories untuk harini.... ada Johra nyer baby shower nih.. aku boleh lupa pulak nak bawak baby gift dia... ayyooooo!!

15 comments:

Sue.Aleen said...

kak ija,

kisah KL
more q - DSAI umoq 60, saiful umoq 23. saiful tu tak daya nak tolak dsai yang ada sakit belakang ka? awat yang lembik sangat? masa buat tak ingat kat tunang ka? dah 10 tahun dsai tak buat awat la ni baru teringin nak buat ka?

adoiii... penin sungguh laaaa....


on Private Practice
citer ni pun baru tayang kat malaysia. ingatkan saya tengok Grey's Anatomy ari tu. rupanya bukan. tapi jalan cerita dia best jugak. pelakon kulit hitam lelaki tu sapa nama?


kisah YM
YM saya suealeen40@yahoo.com... tu je nak kata... hahahaha...

Hazelsyd said...

Sue,

Memang betul.. byk questions timbul out of this kan...macam ada motif la jugak timbulnya citer ni skrg ni kan.. tapi kak ija nak tengok jer apa jadik ngan kisah ni nanti...

Ooo kat mesia pon baru start eks? Kat sini semalam baru 1st episod..ayyoo kak ija tak tau nama actor negro tu.. awat sexy ekss??? hehehe

YM itu?? Your hint is noted and acted upon. hiks!

Anonymous said...

bagus, kat sini pun dpt tau delinn best ke tak dok sana ke, (lamanya nak tunggu dia hapdet.. kekekeke)
-ojij-

Sue.Aleen said...

hehehe... kak ija.. saya nak add awat tak jalan pung!

Hazelsyd said...

Sue,

Kak ija dah add awak laa.. tu tengok kuning merening jer smily awak tu haa sure dah link la kita ni kannn.. jom testing tengok!

Hazelsyd said...

Jijo,

hehe welkam!!

Haa tu la aku citer sikit2..tau sure kengkawan dia nak tau gak update pasal dia.. sbb masa aku baru datang sini pon.. dia buat perkara yg sama gaks sblm aku dapat go online..

She sounded fine just now...and will be fine, dont worry...

Kaktiny said...

amboi.. sekali update.. siap pelbagai kisah.. sinopsis yer.. sampai tak tau nak komen yang mana.. tapi yang bab en.amran tu.. sejibik perangai hubby saya.. mmg jenis straight to the point.. tapi sekali ter'menung'.. mesti masalah yang 'terkesan' sgt dihatinya tuh..

Hazelsyd said...

Kaktiny,

hrm... tu lah...saya tak lalu hati tengok dia bermenung camni..

Anonymous said...

sounds like u had fun beb! in no time at all, u dah gi sintok, changlun bagai ek! hehe...

hi hazel...

-teesh-

Hazelsyd said...

Teesh,

hehehe memang! penat badan ni haa travel sana sini cewah cewah.. hehe

Alinlai said...

hah ni sure cukup tido ni :) bagus bagus... ke ke ke

Hazelsyd said...

Alin,

hehehe yerrrr memang cukup tidoq nih kkeke...ko pon kena cukup tidoq jugak weh!

Norae said...

ija..

fuhh.. banyak betul story morynya... jenuh aku nak tune..

aku pun harap se delinn tu okieh kat uum.. jap lagi dapatle ramai gang kat sana...

Ayu Mohamad said...

Ina online tadi ni Ija hehehe
dah sampai cc ler tuh hehehe

Hazelsyd said...

Nora and Ayu,

Insyaallah dia okey kat sana...ditambah pulak dengan doa2 korang...