Saturday, June 21, 2008

Sabtu yang santai...

Harini hari yang santai untuk aku.....

Ingatkan semalam nak berlepak-lepakan di luar... takde idea actually...memula terpikir lak nak gi makan seafood kat Sydney Fish Market....tapi celik-celik mata pagi tadi... teringat pulak pada conference paper yang half way through yang mana Isnin ni adalah target aku untuk menyiapkannya so that boleh submit pada sv untuk dia review *dia 2nd author* memandangkan Jumaat ni due date submission. So, kekdahnya tadi.. punyer le leka aku menyambung kerja2 conference paper tu.. sedo sedo dah dekat nak kol 10! breakfast belum buat..tapi disebabkan rumah masih sunyi....tu yg boleh leka tu....Baru kalut nak buat breakfast.. dok pkir nak buat mee goreng ke apa ke...last last aku buat mee kari.. terus untuk sehari nyer makan...setel! Lepas makan semua.. sambung balik keje then stop around 2 lebih gitu, 70% draft siap. Jenguk2 kejap kat assignment yg nak di submit Senin ni.. dah siap since semalam tapi.. still read untuk kali ke berapa tah and still ada jumpa ayat2 berbunyi pelik serta typo-typo bodoh. So draft utk yg ni dah kali ke-5. Yer..gitu kekdahnya... supposedly final of the final dah. Tapi esok nak baca one last time and then that's it, Senin email!

Lepas tu aku relax2 jer....nak keluo erm... masa tu dah kul 3 lebih gitu.. tau jer lah shopping complex jap lagi dah nak tutup.. maleh la pulak terkejor2 gitu.. tak enjoy...so sudahnya aku baca magazine.. magazine yg berlambak yg aku beli kat book fair haritu. Erm.. lama dah aku tak baca buku2 citer or mag nih. Tiap kali nak pegang buku citer...aku rasa bersalah sbb artikel menimbun tak berbaca hehehe yer..masalah beno nyer aku nih kekekekeke...tapi.. tadi relax dan tenang jer aku baca magazine which udah lama aku tak berperasaan gitu bila baca bahan2 santai kegemaran nih hehehe...idak kalu skip memanjang..

At the same time.. aku start browse dah Internet.. cari-cari tempat yg aku mungkin nak gi berlepak-lepakan.. tapi cam no idea la pulak erm....sekarang ni dah terasa kurang stress dan berat kepala.. yer lah.. dah tinggal 2 ni jer lagi.. masuk Isnin tinggal 2 jer lagi yeahoooo.. then cecah 27hb pulak.. setel!!!!

Ok daaaa.... nak ke Coles jap sat sat lagi nih.

7 comments:

Ayu Mohamad said...

Ija, memula sekali thanks eh wish besday aku heheh kat semua tempat aku p ade hehehe TQ very much :)
eh pasal yg toooot tuh kan senyap aje tauu no news at all :) pelik eh.. :)
aku kat manjung ni haaa bersantai2 hehehe

Anonymous said...

alahhh balik mesia je untuk lepak2. :p

ILHAM said...

H,

wa singgah kasik pezen baju Turki nei arrr....

kehkehkeh....

welkem to TFC.....where winning is not everything but winning at the death with style that matters...ahaks!!

Go Turki Go!!!

Hazelsyd said...

Ilham,
kekekeke sebabkan ko datang sini deliver baju Turki tuh (kaler jersi sebenar pon aku tak tau okeh!), aku join aaa kelab ko hehehehe

At least bila org tanya, aku cakap la aku sokong team yg gi ke semi final kan kan.. dpd si DL kan suku jalan kihkihkih

Hazelsyd said...

Ady,
Balik mesia? insyaallah.. insyaallah.. hrm.. tapi ada benda nak kena setel dulu..

Amacam ulu bendul? Best?

Hazelsyd said...

Ayu,

No worries..hope you enjoy on your special day!

Pasal tu erm...lupakan ajor lah..

Hazelsyd said...

Ilham,

Nak tambah sikit lagi.. dan pegi ke final juga.. Turki pegi nyer final beb!