Saturday, August 2, 2008

Setahun berlalu...

Huhuuuu sakan aku update nampaknye sejak menjak balik dari mesia nih... lepas gian kot hehehehe...

Idaklah.. aku cuma nak mark that harini cukup2 setahun aku berada di Aussie land ni...aku fly dulu malam.. sampai sini harini tahun lepas pepagi sepi'i....sebulan Ogos tahun lepas still dok kat mesia hall lagi... sambil2 attend kelas.. sambil2 browse cari rumah.. dalam masa sebulan keluo masuk umah buat inspection...dan umah yg aku dok skrg ni ialah the first house yg kami dapat....tu pon setelah sebulan dok kat mesia hall.. asyik tak dapt jer.. last2.. sewa 350 dollar per week pon blasah jer laaaa..sebab selagi aku tak settle down dok umah sendiri, selagi tu aku tak leh nak fokus study..

Then nak rezeki pulak, aku tepon this one car service company tanya ada vacancy ke dak.. Amran tak berani lagi nk bercakap2 ngan omputeh lagi masa tu..tak sangka pulak jawapannya masa tu which i can still remember.."In fact we do have vacancy"..esoknye terus pi interview.. aku siapkan resume Amran, kupesan2kan jugak baca2 selawat2 ke haper...and mmg terus dapat on the spot..from there everything falls smoothly....Alhamdulillah..rasanya setakat ni oklah hidupku...syukur pada Tuhan atas apa yg aku kecapi.. atas lancar segalanya.. walaupon semester lepas pengajian agak jerih tapi life wise takde apa2 masalah besar la setakat ni...

Even sampai sekarang pon.. tetiap kali lalu kat jalan2 yg aku biasa jalan2 kaki *lenguhhhh occay! * setahun yg lalu.. dalam keadaan yg belum begitu selesa.. mencari rumah.. tak kenal ramai orang lagi.. aku akan sentiasa terkenang2..pagi masa mula sampai tu...the first decent meal was Turkish kebab....baru tau besonye kebab depa nih.. that first kebab eaten tu, kami share berdua...and then..tiap2 kelas yg aku attend.. Amran akan fetch aku balik...*jalan kaki jer la masa tu*...and the first week kat sini..map kampus sentiasa di tangan..

Kira ok dah la sikit2 setakat ni...tu jer lah.. sikit2 jadi ler flashback hehe

8 comments:

Anonymous said...

assalamualaikum

pagi2 nih wa dah sebak..
plus baca entry bawah
hu..hu..hu..

insyaallah
moga dimurahkan rezeki dan dikurniakan cahayamata pada korang berdua
amin

Alinlai said...

setahun sudah berlalu...... ke ke ke macam kejap je kan... insyaAllah murah rezeki balik on time :) aminnnnnnnnnn!!!

Anonymous said...

skang nih takyah map dah...kerek seyyyy ahahahaha

Anonymous said...

ermmm.. *sambil usap dagu*..

setahun dah erkk?? cepatnya masa meninggalkan kita nyah...

*tenung tepi tingkap*

i am me said...

kejap je dah setahun ek? I pun ramadhan nih masuk setahun lah.. owh speaking of ramadhan.. bestnyer korang berbuka awal!!! Waaaa!

Hazelsyd said...

W'salam fudh,

Awatnyer sebak smlm?> Thanks for your doa itu..

Hazelsyd said...

Alin
Bat
Tun Fatimah

Yeap kejap jer kan dah setahun? Takot bila ngenangkan study..to look forward bila ngenangkan tinggal tak berapa lama jer laki baki tahun pengajian huhuu

Tun,
hihi kami buka puasa awal yach.. owhhh so it will be summer ke autumn for u eks? hehe

Hazelsyd said...

Ady,

Ha ah tak pegang map dah hehehehehe